کد خبر 415601
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷

نمایندگان مجلس با 135 رأی مثبت کلیات طرح ادغام شورایعالی فناوری اطلاعات در شورایعالی فضای مجازی را به تصویب رساندند اما برای بررسی بیشتر مجدداً آن را به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارجاع دادند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان کلیات طرح ادغام شورایعالی فناوری اطلاعات در شورایعالی فضای مجازی و حذف ماده 4 قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

وکلای ملت با 135 رأی موافق، 80 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از 237 نماینده حاضر در صحن علنی، کلیات طرح مذکور را مصوب کردند.

در صورت تصویب نهایی این طرح، ماده 4 قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مصوب 19 آذر 1382، موضوع تشکیل شورایعالی فناوری اطلاعات حذف می‌شود.

در جریان بررسی این طرح علی‌اصغر زارعی، کمال علیپورخنکداری و موسی غضنفرآبادی به عنوان موافقان و رمضانعلی سبحانی‌فر، سیداحسن علوی و علی‌محمد احمدی به عنوان مخالفان کلیات طرح ادغام شورایعالی فناوری اطلاعات در شورایعالی فضای مجازی سخنرانی کردند.

در نشست امروز و در جریان بررسی کلیات طرح ادغام شورایعالی فضای مجازی با شورایعالی فناوری اطلاعات، احمد توکلی نماینده تهران در مجلس طی اخطاری با استناد به اصل 160 قانون اساسی اظهار داشت: طبق این اصل تمام امور اجرایی کشور باید از طریق قوه مجریه انجام شود؛ حال با تصویب کلیات طرح مذکور و حذف ماده 4 قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برخی از تکالیف و ابزارهای وزارت ارتباطات بلااستفاده می‌شود، از این رو به نظر می‌رسد این طرح باید مجدداً به کمیسیون مربوطه ارجاع شود تا با اصلاح آن، پیشنهادات جدیدی در طرح مذکور گنجانده شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از تصویب کلیات طرح ادغام شورایعالی فناوری اطلاعات در شورایعالی فضای مجلس، اظهار داشت: با توجه به اخطار آقای توکلی، این طرح را برای تعیین تکلیف وظایف وزارت ارتباطات و تفکیک این وظایف از اختیارات شورایعالی فضای مجازی، دوشوری می‌کنیم و مجدداً به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارجاع می‌دهیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس