کد خبر 416253
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جمعیت هلال‌احمر یکی از نهادهای مردمی بسیار مهم در کشور است، گفت: استفاده از نیروهای جوان و ورزیده برای رفع حوادث و بحران‌های منطقه‌ای یکی از اولویت‌های جمعیت هلال‌احمر باشد.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی ظهر امروز (چهارشنبه 23 اردیبهشت) در دیدار با جمعی از مسئولان جمعیت هلال‌احمر ضمن تبریک به مناسبت مبعث و هفته هلال‌احمر گفت: کار شما در کشور بسیار حجیم و تاثیرگذار بوده به ویژه در کشور ما که حادثه‌خیز است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه‌خیز بودن ایران افزود: بحث ساماندهی حوادث در کشور ما نیازمند ورود سریع و تاثیرگذار نیروهای خدمت‌رسان است.

وی با تاکید بر اینکه جمعیت هلال‌احمر برای ارائه خدمات بهتر به مردم نیازمند نیروی جوان و ورزیده است، تصریح کرد: از زمان‌های گذشته تاکنون حضور جمعیت هلال‌احمر در تمامی اتفاقات از جمله زلزله بسیار کارآمد بوده است و از این جهت مردم نگاه همدلانه‌ای با این جمعیت داشته و آن را نهادی از جنس خود می‌دانند.

لاریجانی با مثبت ارزیابی کردن ویژگی مردمی بودن جمعیت هلال‌احمر گفت: این ویژگی منجر به همکاری مردم با جمعیت هلال‌احمر شده است.

وی تاکید کرد: هر چه هلال‌احمر جنسش از گرایش‌های دیگر بری باشد، کمک‌رسانی بیشتری در مواقع حساس خواهد داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جمعیت هلال‌احمر باید خالی از مواضع جانبدارانه باشد، گفت: اگر بتوانیم ساختاری درست کنیم که پشتیبانی اقتصادی از هلال‌احمر متکی بر سهم بیشتر مردم باشد، شاهد کارایی بهتر این جمعیت خواهیم بود.

لاریجانی ادامه داد: اگر ما طرحی درخصوص بیشتر کردن سهم مردم در مشارکت‌های اقتصادی جمعیت هلال‌احمر داشته باشیم و یا در برنامه ششم برنامه‌ریزی از این جنس و از جنس وقف را سامان دهیم، پشتیبانی از این جمعیت به‌عنوان سازمانی مردمی ممکن خواهد شد.

وی افزود: برای تدوین برنامه ششم جمعیت هلال‌احمر باید چند ماده‌ای که می‌تواند برای آینده کار مفید باشد را به دولت ارائه کند تا دولت در حین تدوین لایحه برنامه ششم ذکر کند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان گفت: جمعیت هلال‌احمر باید یک افق 5 ساله را در نظر گرفته و نیازها را متناسب با آن ساماندهی کند.

لاریجانی با اشاره به حوادث منطقه و بحران‌های موجود در آن تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر باید یک آمادگی برای منطقه و حوادث آن داشته باشد، چرا که در حال حاضر شاهد بحران‌های بسیار و روند حرکت‌های تروریستی بی‌شماری در منطقه هستیم.

وی با تاکید بر رشد آمادگی برای مقابله با حرکات تروریستی گفت: افقی که در منطقه دیده می‌شود افق آزاردهنده‌ای است و مولفه تروریستی در منطقه می‌تواند بسیار شکنندگی ایجاد کند که نقش هلال‌احمر برای مقابله با چنین حوادثی می‌تواند مهم باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زلزله یکی از موضوعات بسیار جدی در کشور ما است که آمادگی غیرقابل انکاری برای مقابله با آن نیاز است، افزود: بحث زلزله هم برای تهران و هم برای سایر نقاط کشور باید جدی گرفته شده و امکانات لازم برای مقابله با آن باید از قبل تدارک دیده شود.

وی با تاکید بر اینکه در ایران مناطق زلزله‌خیز بسیار است، ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر در حوادث مختلف تاکنون حضور فعالی داشته و باید در بحث زلزله نیز با استفاده از نیروهای جوان و مردمی به مقابله با این حادثه نیز بپردازد.

به گزارش ایسنا به نقل از خانه ملت، لاریجانی با یادآوری بحران گردوغبار در کشور گفت: در حال حاضر سازمان بزرگی برای مقابله با این بحران در کشور نداریم و سازمان محیط‌زیست نیز تاکنون نتوانسته در این زمینه کاری کند.

وی ادامه داد: یکی از کارهای بسیار مهم در زمینه مقابله با گردوغبار، مسئله بیابان‌زدایی است که این نیاز به همکاری نهادهای بسیار مختلفی دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پدیده گردوغبار هر ساله عمیق‌تر و سطح استان‌های بیشتری را درگیر می‌کند، تصریح کرد: بهتر است که جمعیت هلال‌احمر با همکاری بسیج و سازمان محیط‌زیست ، نشست‌های مشترکی را داشته و با تقسیم کار در زمینه بیابان‌زدایی و یا کاشت گیاه، کاهش این بحران و یا ممانعت از ازدیاد آن را در دستور کار خود قرار دهد.

لاریجانی ادامه داد: بحران گردوغبار در درازمدت می‌تواند مشکلات بسیاری برای کشور ایجاد کند که این مهم می‌تواند به عنوان اولویت کاری جمعیت هلال‌احمر در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به آمادگی بسیج برای مقابله با گردوغبار گفت: بسیج و جمعیت هلال‌احمر که نیروی مردمی بسیاری را در خود جای داده‌اند می‌توانند با همکاری سازمان حفاظت محیط‌زیست به رفع این بحران اقدام کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ما هم در مجلس شورای اسلامی پشتیبان شما بوده و در راستای خدمت‌رسانی به مردم کمک‌حال شما هستیم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس