ایشان به خاطر کسالت و افسردگی، آمادگی کار ندارد و مصلحت نمی­‌داند که به این زودی سمتی بپذیرد.

به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ دو سه سال آخر دهه شصت در تاریخ انقلاب اسلامی نقش بسیار اساسی دارد. رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی از مهم‌ترین اتفاقات سال 68 است. سال‌ها بعد و پس از انتشار خاطرات آقای هاشمی رفسنجانی از آن روزها برای اهل خاطره جذابیت خاص دارد. متن زیر نمونه‌ای از این خاطرات است.


سیداحمد خمینی قرار بوده بعد از رحلت امام، چه سمتی را بر عهده بگیرد؟/

از احمدآقا خواستیم که کاندیدای نمایندگی مجلس شود که پس از من ریاست مجلس را بر عهده بگیرد. نماینده­‌ها هم نامه نوشته­‌اند و همین را خواسته­‌اند، ولی ایشان به خاطر کسالت و افسردگی، آمادگی کار ندارد و مصلحت نمی­‌داند که به این زودی سمتی بپذیرد. ترجیح می­‌دهد چند ماه دیگر اقدام کند. (سوم مرداد 68. صفحه 201)

*منبع: اکبر هاشمی رفسنجانی، بازسازی و سازندگی (کارنامه و خاطرات سال 68)، به اهتمام علی لاهوتی، دفتر نشر معارف انقلاب، 1391.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • حسن فاضل نجف آبادی ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    من به حرفای هاشمی خیلی شک دارم م م م م
  • ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    بله جناب آقای هاشمی رفسنجانی تا جائی که امکان داشته باشد خودش مصادر حساس را به دست میگیرد و هرکجا که به دلائلی نشد و نتوانست بر آن ریاست کند ، تلاش میکند شخصی ریاست آنجا را بر عهده بگیرد که منصوب و پیشنهاد شده ایشان باشد و به هر حال از حیطه تسلط و دخالت ایشان خارج نباشد !! اما مرحوم حاج احمد آقای خمینی بسیار زیرک تر از این حرفها و تصورات آقای هاشمی بود ، یقیقنآ اون مرحوم متوجه شده بود که پیشنهاد آقای هاشمی یک چیزی تو مایه های پیشنهاد بنی صدر برای نخست وزیر شدن ایشان بوده است که با هوشیاری و زیرکی امامن راحل (ره ) و شخص احمد آقا نقشه بنی صدر نقش بر آب شد !! خداوند متعال مرحوم حاج احمد آقا را مشمول رحمت و عنایات خاصه الهی قرار دهد ، واقعآ چقدر جای احمد آقا در جامعه و مخصوصآ فضای بیت امام راحل (ره ) خالی است !
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    ...که پس از من ریاست مجلس را بر عهده بگیرد. !!!! خیلی شاهکار بود تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
  • محسن کربلایی ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    سلام واحترام خدمت جناب آقای آیت الله هاشمی رفسنجانی بنده از شما خواهش میکنم تا به هاشمی رفسنجانی اون روزها برگردید اینها (آقایان فتنه) شما را برای صندلیها ارزان میفروشند شما مرد روزهای بزرگ بودید اما اینها در اطراف شما چه کارهایی به نام شما که نمیکنند. با مهدی و فائزه چه کردند؟ آنقدر در گوششان زمزمه کردند تا از مسیر درست دور شدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس