آمریکا ممکن است مانور شیر در کمین را به عملیات طوفان صحرا یا نسخه شبیه ‌سازی شده طوفان قاطعیت تبدیل کند؛ اما کسی که این جنگ را آغاز کند، هرگز نمی‌تواند بر پایان آن و حد و مرز و فراگیر بودن آن تسلط داشته باشد.

شیر در کمین آماده حمله بزرگ به سوریه/ آیا آمریکا نقشه حمله به دمشق را در سر دارد؟
گروه بین‌الملل مشرق - «هواپیمای بی 52 از آمریکا به سمت میدان‌های تمرین مانور شیر در کمین پرواز خواهد کرد تا در مأموریتی به مدت 35 ساعت سلاح‌های سنتی را در این منطقه وارد کند، این کاری است که ما در تمرینات گذشته انجام ندادیم.» این سخنان از سوی ژنرال ریک ماتسون سخنگوی نظامی آمریکا در مورد عملیات شیر در کمین اردن مطرح شده است. 

برای پنجمین سال متوالی مانور بین‌المللی شیر در کمین (Eager Lion) با مشارکت بیش از 10 هزار مبارز از 18 دولت برگزار خواهد شد. در این مانور که در طی 2 هفته برگزار می‌شود، نیروی زمینی و دریایی و هوایی آمریکا و فرانسه و ایتالیا و بلژیک و کانادا و استرالیا و لهستان و نمایندگانی از پیمان آتلانتیک شمالی علاوه بر کشورهای عربی نظیر مصر و عربستان و عراق و قطر و بحرین و امارات و کویت و لبنان بعلاوه اردنِ میزبان شرکت خواهند داشت. 

روایت رسمی تعیین اهداف مانور شیر در کمین بنا بر آن چیزی که سرتیپ ستاد فهد الضامن مدیر آموزش مشترک مطرح کرده، مبتنی بر تقویت توانمندی شرکت ‌کنندگان در ابعاد زیر است: 
-    مبارزه با تروریسم.
-    آموزش در عملیات تأمین امنیت مرزها.
-    مدیریت بحران‌ها و عملیات انسانی و انجام عملیات جستجو و نجات و تخلیه مناطق.
-    حمایت از تأسیسات حیاتی.
-    مبارزه با تروریسم الکترونیک و تقویت پشتیبانی‌های لجستیک.
-    برنامه‌ریزی برای عملیات‌های احتمالی آینده و عملیات‌های نظامی شهری و جنگ روانی.

شیر در کمین آماده حمله بزرگ به سوریه/ آیا آمریکا نقشه حمله به دمشق را در سر دارد؟

وی در گفتگوی مطبوعاتی مشترک در عمان که به همراه ریک ماتسون برگزار شد، گفت که این تمرین با هدف توسعه توانمندی‌های شرکت ‌کنندگان برای برنامه‌ریزی و اجرای عملیات مشترک و تأمین مناسبات بین نیروهای نظامی و آژانس‌ها و وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها در سایه عملیات غیرکلاسیک و تبادل اطلاعات نظامی و تقویت پوشش عملیاتی بین کشورها انجام می‌شود. 

فرماندهی نظامی مشترک اعلام کرده است که مانور شیر در کمین در 9 عرصه عملیاتی در بخش‌های مختلف اردن برگزار خواهد شد، وی بار دیگر تأکید کرده که نیروهای شرکت ‌کننده در این مانور در نزدیکی مرزهای سوریه فعالیتی نخواهد داشت. ماتسون  نیز ارتباط مانور مذکور با تحولات کنونی منطقه را رد کرد.

شیر در کمین آماده حمله بزرگ به سوریه/ آیا آمریکا نقشه حمله به دمشق را در سر دارد؟

 اما با این ‌وجود این دو سخنگوی نظامی انگیزه شرکت کنندگان در استفاده از تسلیحات و تجهیزات جدید برای اولین بار در این مانور را توضیح ندادند، تسلیحاتی نظیر بمب افکن‌های بی 52 و موشک باران استراتژیک و استفاده از سکوهای پرتاب موشک با دقت بسیار بالا. الضامن همچنین اعلام کرد که نیروهای واکنش سریع اردن که ارتباطی با هیچ یک از نیروهای نظامی کشورهای عربی ندارد، تأسیس شده و در این مانور تحت آزمایش قرار خواهد گرفت. 

پنجمین دوره مانور شیر در کمین در حالی در سال جاری برگزار می‌شود که منطقه شرایط حساس و خطرناکی را پشت سر می‌گذارد، حساسیت تحولات کنونی نه تنها از ناحیه اردن به ‌عنوان عضو حاضر در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا است، بلکه اقدام ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در جنگ بر ضد یمن، بر حساسیت‌های کنونی افزوده است. تعدادی از تحلیلگران و استراتژیست‌های منطقه‌ای مانور مذکور را نوعی شبیه سازی از عملیات طوفان قاطعیت در یمن می‌دانند و معتقدند که ائتلاف مذکور به دنبال شکستن رکود در موازنه های بین‌المللی با استفاده از شرایط کنونی برای اجرای سناریوی مشابه در سوریه است که این بار به رهبری ترکیه به اجرا گذاشته می‌شود.

شیر در کمین آماده حمله بزرگ به سوریه/ آیا آمریکا نقشه حمله به دمشق را در سر دارد؟

شیر در کمین آماده حمله بزرگ به سوریه/ آیا آمریکا نقشه حمله به دمشق را در سر دارد؟

در همین راستا روزنامه آمریکایی هافینگتون پست از وجود مذاکراتی بین ترکیه و عربستان سعودی خبر می‌دهد که تفاوتی بین دو پرونده سوریه و یمن قائل نیستند، چرا که مهم‌ترین بازیگران آن همین کشورها هستند که به‌ صورت مستقیم یا نیابتی در این جنگ ها حضور دارند. 

چیزی که این اتهام‌ها را تقویت می‌کند، مجموعه‌ای از شاخص‌های زیر است که به صورت خلاصه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:  
-    ماهیت سلاح های استفاده شده و اصرار بر اعلام موشک باران استراتژیک و استفاده از سکوهای موشکی بسیار دقیق و حضور هواپیمای بی 52 به عنوان تسلیحات و ابزارهایی است که می‌توان از آن‌ها در خارج از عرصه‌های عملیاتی اعلام شده نیز استفاده کرد.  
-    اعلام تشکیل نیروهای واکنش سریع اردن که می‌تواند مأموریت‌های مشخص در سوریه را با پشتیبانی نیروهای ائتلاف جدید ضد این کشور انجام دهد.  
-    هم‌زمانی مانور شیر در کمین با فعال شدن توافق‌نامه‌های آمریکا با ترکیه. این 2 کشور روز نهم می جاری را زمان آغاز آموزش و تجهیز اولین گروه‌های آموزشی متشکل از 15 هزار نیروی موسوم به معارض معتدل در ترکیه اعلام کرده اند. مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در این رابطه به روزنامه صباح این کشور گفته است که واشنگتن و آنکارا در مورد سوریه بدون بشار اسد یک تصور دارند.    
-    احیای مجدد حمایت‌های مالی از مخالفان سوریه و تجهیز آن‌ها به سلاح‌های بی‌سابقه استراتژیک نظیر موشک‌های "بی جی ام 79 تاو" که موشک های رهگیر ساخت آمریکا و ضد زره و ضد تانک است. گفته می‌شود که این موشک ها در اختیار مخالفان "معتدل "قرار گرفته است، اما ناگهان مشخص شد که در اختیار داعش و النصره قرار دارد. همین موشک‌ها بود که باعث پیشرفت گروه‌های مسلح حمایت شده از سوی عربستان و ترکیه و قطر در شمال سوریه و موفقیت آن‌ها در تسلط بر ادلب و جسر الشغور در شمال و بصری الشام در جنوب و گذرگاه مرزی نصیب در نزدیکی اردن شد. 

شیر در کمین آماده حمله بزرگ به سوریه/ آیا آمریکا نقشه حمله به دمشق را در سر دارد؟

شیر در کمین آماده حمله بزرگ به سوریه/ آیا آمریکا نقشه حمله به دمشق را در سر دارد؟

شیر در کمین آماده حمله بزرگ به سوریه/ آیا آمریکا نقشه حمله به دمشق را در سر دارد؟

-    صحبت از ایجاد منطقه حائل چه در جنوب یا شمال سوریه بار دیگر مطرح شده است، همچنین بسته‌های استعماری جدیدی نیز مطرح شده که شامل خلع تمامیت سوریه در مناطق آزاد شده و آغاز اجرای منطقه پرواز ممنوع و تشکیل دولت موقت و .... است.  
-    تصمیم دولت‌های عضو شورای همکاری و متحدان آن در خلال جلسه اخیر نشان از تشدید مواضع آن‌ها بر ضد پرونده سعودی در راستای جبران شکست‌های احتمالی در یمن است. آن‌ها اعتقاد دارند که با تخریب بیشتر سوریه و یمن فشارها را به ایران افزایش خواهد داد. همین موضوع باعث شده است که ژنرال‌های شرکت کننده در عملیات طوفان قاطعیت مانع از فرود هواپیماهای امدادی ایران در فرودگاه‌های یمن شوند.   
-    برگزاری نشست‌ها و کنفرانس‌های مخالفان سوریه در ریاض به جای دوحه و استانبول نشان‌دهنده این است که نشست‌های عناصر معتدل القاعده و داعش تا اطلاع ثانوی در این کشور برگزار خواهد شد و عملیات ترتیب اوضاع داخلی سوریه براساس معیارها و مقیاس‌های ریاض انجام خواهد شد و منافع ملی مردم سوریه و پناهندگان و کاروان‌های مهاجران آن‌ها هیچ جایی در این تصمیم‌گیری‌ها ندارد.  
-    عبدالله دوم در اظهاراتی مدعی شد که داعش ساخته و پرداخته دولت سوریه است. همچنین سامانتا پاور سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در اظهاراتی که دنباله رو این ادعا است به نقل از اوباما گفته که وی اعتقاد راسخ دارد به این که حل مشکل داعش به ‌صورت دائم تا زمانی که مشکل بشار اسد حل نشود، امکان‌پذیر نیست. داعش، همان گروهی که آن ها ادعای مبارزه با آن را مطرح می‌کنند، از سوی همین کشورها پرورده و تجهیز شده و برای آن‌ها جنگیده است. 

شیر در کمین آماده حمله بزرگ به سوریه/ آیا آمریکا نقشه حمله به دمشق را در سر دارد؟

شیر در کمین آماده حمله بزرگ به سوریه/ آیا آمریکا نقشه حمله به دمشق را در سر دارد؟

-    سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی در افتتاحیه نشست مشورتی دولت‌های خلیج ‌فارس تأکید کرد که عملیات طوفان قاطعیت اهداف مورد نظر خود را محقق کرده و هر راه حل سوری باید به گونه‌ای باشد که نظام کنونی نقشی در آن نداشته باشد. این سخن در هماهنگی کامل با اظهارات خالد العطیه وزیر خارجه قطر در زمینه کنگره آینده مخالفان سوریه در ریاض است که به ادعای وی برای تعیین طرح های مدیریت مرحله انتقالی در دوره بعد از بشار اسد برگزار می‌شود.

آمریکایی‌ها و مزدوران آن ممکن است تجاوز خود بر ضد سوریه را امروز یا فردا آغاز کنند، آن‌ها همچنین ممکن است مانور شیر در کمین را به عملیات طوفان صحرا یا نسخه شبیه ‌سازی شده طوفان قاطعیت تبدیل کنند، اما کسی که این جنگ را آغاز کند، هرگز نمی‌تواند بر پایان آن و حد و مرز و فراگیر بودن آن تسلط داشته باشد، چرا که طرف‌های مورد تجاوز قرار گرفته نیز واکنش‌ها و تصوراتی از این جنگ دارند. 

شیر در کمین آماده حمله بزرگ به سوریه/ آیا آمریکا نقشه حمله به دمشق را در سر دارد؟

شیر در کمین آماده حمله بزرگ به سوریه/ آیا آمریکا نقشه حمله به دمشق را در سر دارد؟

پیامدهای ژئو استراتژیک خطرناک این جنگ تنها سوریه را شامل نمی‌شود، در این صورت نوار منطقه‌ای شامل بحرین و یمن و عربستان سعودی و عراق و لبنان نیز به تنهایی هیزم این آتش نخواهد بود، چرا که کسی که آتش را روشن می‌کند، هرگز نمی‌تواند میزان شعله‌ها و پیامدهای آن را تضمین کند.  
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 87
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 23
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    4 0
    مؤمنان به هوش باشید، قیام بزرگ باذن الله نزدیک است، به حول و قوه الهی... اللهم عجل لولیک الفرج
  • manamhamintor ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    3 0
    Death to amrika marg bar amrika
  • سروش ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    4 1
    امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند همانطور که در عملیات ازادی گروگان ها میخواستند طوفان به پا کنند اما خود دچار طوفان شدند
  • علی ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    1 1
    eager lion شیر شجاع شیر مشتاف یا شیر بی قرار ambush = کمین کمینگاه یا مرصاد
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    4 0
    تو میدان نبرد اعتقاد حرف اول میزنه
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    2 0
    یک عده زبون هم نفهم دور هم جمع میشن مانور برگزار کنن !!! چه جوکی بشه اون
  • خشایار ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    2 1
    در نهایت یک حمله سراسری و فراگیر به سوریه انجام خواهد شد و نظام سوریه ساقط میشه اما نکته اینجاست که این حمله در نهایت منجر به نابودی صهیونیزم و آزادی قدس شریف خواهد شد....... مزدوران و منافقانی چون ترکیه هم در آتش این جنگ خواهند سوخت
    • Goje_e hie IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
      0 0
      اشتباه میگی
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    4 0
    آیا غرب سفیانی خود را رو میکند?????
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 2
    اونایی که میخواستن برن سوریه بجنگن عجله کنن!؟خخخخخح
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    3 0
    اللهم عجل لولیک الفرج 'و ان عدتم عدنا و جعلنا جهنم للکافرین حصیرا ' و اگر دشمنی کردید دشمنی میکنیم و جهنم را برای کافرین حصاری قرار دادیم این آیه دربعضی روایات تاویل شده به آن که اگر سریانی خود را رو کردید ما هم قایم را بر علیه شما برمی انگیزیم
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    1 0
    اللهم عجل لولیک الفرج 'و ان عدتم عدنا و جعلنا جهنم للکافرین حصیرا ' و اگر دشمنی کردید دشمنی میکنیم و جهنم را برای کافرین حصاری قرار دادیم فکر کنم این آیه دربعضی روایات تاویل شده به آن که اگر سفیانی خود را رو کردید ما هم قایم را بر علیه شما برمی انگیزیم
  • ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    صبر کنیم ببینیم حاج حسین چی میگه اگه گفت حمله نمیشه دیگه به سوریه خبر بدید خودشونو اماده کنن :|
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    1 1
    از اون تسخیر ماکت یونولیتی ناو هواپیماتر که دیگه جوک تر نیست!
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    از داعش و النصره با اعتقاد تر پیدا نمیکنی...!
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 2
    خدا شفاتون بده
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    سفياني از اولاد صخر خروج مي كند و پرچم هاي سياه را به پرچم هاي سرخ مبدل مي سازد روزگار رهايي(يوم الخلاص) 1114 پرچم شیر در کمینشان همانند پرچم ارتش اردن سرخ رنگ است و پرچم سفیانی نیز سرخ رنگ است و این میتواند یک احتمال باشد!
  • ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    اشتباهي مثبت دادم
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 1
    اونا حداقل غیرتشو داشتن که تصمیم به رفتن گرفتن یا میگیرن شما بشین پای سیستمت و تز بیخودی هم نده !!
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    ایولله :))))))))))))))))
  • میثم ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    1 0
    تو میدان خدا حرف اول میزنه
  • منطق ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    1 0
    صاف بگو یعنی سی دی ظهور پخش شده رو نویسنده قبول داره؟سفیانی همون ملک عبدالله س.
  • قاسم ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    شما هم پوشکتو بپوش عزیزم!
  • پسر ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    باطل رفتنی است و حق آمدنی مردم سوریه با بشار اسد و ارتش عربی سوریه پیروز خواهند شد
  • ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    دیروز در بیانیه پس از تظاهرات مردم در حمایت از یمن در تهران قرائت شد ''ای مردم یمن ما همانطور که منتظر مهدی صاحب الزمان عج هستیم منتظر یمانی نیز هستیم جبهه غرب در تلاش است مقدمات خروج سفیانی خود را در شام فراهم کند شما هم مقدمات خروج یمانی را فراهم کنید و حرمین شریفین را آزاد کرده کار را تمام کنید'' بعد از شنیدن این بند بیانیه در حیرت و تعجبی همراه با بهت فرو رفتم !
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    مرگ بر آمریکای جنایتکار و نوچه هایش در هر صورت چه سفیانی از دل این تروریست های شامی بیرون بیاید چه نیاید دمشق باید با چنگ و دندان حفظ شود این برای ما بسیار مهم است حتی اگر خدای ناکرده به سمت سقوط پیش رود این سقوط هرچه تاخیر بیفتد بسیار به نفع ماست
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    شما مشرقی ها تا بحال توی این یکسال 10 ها خبر از حمله به سوریه زده اید ولی حتی یکی هم عملی نشد اخرینش دی ماه بود که گفتید عملیات بزرگی با حضور کشورهای عربی غربی در بها کلید خواهد خورد یادمه سال 92 که رزمایش در کمین شیر در همین اردن نزدیک برگزاری بود یه عده باز امدن گفتن سفیانی خروجش نزدیکه ولی اخر معلوم شد فقط یه رزمایش بوده
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    عراق و لبنان دیگه چرا!!!!!!
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    شیر پاستوریزه هم نیستن ! آمریکا از زمان استعمار تا کنون با هیچ کشور قوی نجنگیده !!!
  • احمد ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    انصارالله اگه بتواند داخل خاک عربستان شود معادله در منطقه بر هم خواهد خورد هرچه پیشروی اعتلاف آمریکایی عربی در سوریه و عراف و یمن بیشتر شود و ضربات کاری تری فرود آورند ، مسلما" در مذاکرات آتی در لوزان دست بالاتری نسبت به ما خواهند داشت . اینجا عمان نقش کلیدی برای پیروزی ایران دارد . همسایگی عمان با یمن و مناسبات خوب ایران با این کشور در صورت همکاری می تواند وضعیت یمن را به نفع انصارالله تغییر دهد . یمنی ها باید برنامه ریز برای هجوم زمینی به سمت خاک عربستان را در دستور کار قرار دهند . همان کاری که داعشی ها و دیگر هم رزمانشان در خاک سوریه و عراق کردند .
  • MOHAMMAD ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    1 0
    80 درصد هیمنه ی آمریکاییها تو عینک دودیشونه
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    دوستان دور برنداريد اين يک مانور است
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    dont whet amrican
  • علی ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    این هاشیرنیستندفقط ادای شیررادرمیارنداین هافقط باموشک هاخودترسشان راپنهان می کنند
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    دولت سوریه از پس چهار تا تروریست بر نمیاد حالا میخواد با چند کشور مقابله کنه.اسراییل راه به راه میاد دمشق رو بمباران میکنه میره.
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    ماکت یونیلتی رو تسخیر نکردیم! با موشک کوبوندیمش...نمیفهمی حرف نزن
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    شما در سال هزارتا مطلب میزند که قراره تا چند وقت دیگه حمله کنن سوریه واقعن ملت مچل کردید؟؟
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    شیر در کمین ؟؟؟؟؟ اینها خری هستند که تو گل گیر کردن اشم شونو گذاشتن شیر
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    انشالله
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    اینا رو بیخیال نمایشگاه هولوکاست کیه ؟! :)
  • حمید ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    ناشناس عزیز اولا فرماندهان داعش والنصره هیچ اعتقادی ندارند پایین دستها انها افراد بیخبر وجاهل هستند دوما هرکس وهر گروهی که بهدفش اعتقاد داشته باشد و مرتکب جنایتها شود خداوند به همچون کس وگروهی کمک نمیکند . آن کس پیروز است که در راه حق و حقیقت قدم بردارد وبه حرکتش ایمان داشته باشد وخداوند هم به آن کمک میکند چه شهید شود وچه دشمن را شکست بدهد پیروز است
  • یاور ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    خدا مارا شفا داده ولی من حیرانم تو با این سفاهت ونادانی آخر وسرانجامت چه میشود
  • گیوه چی ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    اونا یی که به سوریه میروند بسلامت بر میگردند .ولی میترسم تو در خانه ات جان بسپاری ودر سر ختم ات شیاطین شرکت کنند
  • حامد ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    کلنا عباسک یا زینب
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    والله عزیز ذوانتقام رژیم اشغالگر غلط میکنه بمباران کنه
  • یه بنده ی خدا ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    دوستان جنگ هیچ وقت خوب نیست ولی اگر همچین حماقتی از اینها سر بزند شاید همان نبرد بزرگ تاریخ باشد. به اذن خداوند موفقیت با جبهه ی مقاومت است ان شاء الله..... ان البالطل کان زهوقا
  • 100 ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    عجب پیشگوئی هستی تو ؟؟؟؟
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    شیر کاغذیه
  • ناشناس ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    واقعا خدا شفاتون بده سفیانی دیگه چیه عزیزجان اینها تاریخ مصرف داشت گذشت
  • ناشناس ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    خرافات خرافات بلای جان ملت
  • ا.د ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    همه مشکل از اون 20 درصدشون
  • ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    سلام من خودم با120كيلو يك بمب هسته اي هستم و حاضرم در عملياتهاي نظامي شركت كنم و پوزه جبهه متحد مشركين رابا خاك يكسان كنم
  • ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    چرا مثل کاری که عربستان انجام داد ما نمیتونیم برای دفاع از مشروعیت بشار اسد به مخالفان حمله نظامی کنیم؟ احمدی نژاد انقدر نسنجیده عمل کرد و ویرانی اورد که کلا رفتیم تو لاک دفاعی. زمانی که کشور تحویلش شد چی بودیم و چی تحویل داد.
  • بصیرت9دی ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    2 1
    نبرد نهایی نزدیک است....
  • میلاد ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    Death to America درست نیست. درستش اینه. Down With America
  • چوپان زاگرس نشین ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    سلام بر هموطنان عزیزم،اولا اینها کفتارند نه شیر،دوما مرگ یه بار شیون یه بار ،خدا را چه دیدی ،شاید شیر بیشه عدالت هم وارد معرکه شد ،خیلی دیدنی می شه ،آخر آخرش عاشورا را تکرار میکنیم،هرکی هم دوست نداشت پشت بام منزلش زیر پیرهنشو آویزان کنه تا کدخدا بهش امان بده .
  • ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    حیف شیر شماها گرگ های خونخوار هستید که فقط به منافع کارتل هاتون فکر می کنید
  • مسعود عيسوي ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    پایتخت اردن = اَمان عُمان یه كشوره در جنوب دریای عمان (ایران) و غرب اقیانوس هند!
  • ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    آقایون همدیگرو مورد لطف قرار ندین لطفا اگر پای خاک و ناموس این مرز و بوم به وسط کشیده بشه اون وقت میبینی همین بچه ها که پشت سیستمشون نشستن چه شیر شیعه هایی بشن ، اینو تاریخ معاصر ایران ثابت کرده
  • ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    روزی که این به اصطلاح تو خرافات محقق بشه شما دو تا خودتونو پنهان میکنید
  • ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    شغال در کمین
  • ناشناس ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    باید هوشیار بود، ولی نباید این قضیه رو با قاطعیت تطبیق داد چرا که تنها خداوند تبارک و تعالی از زمان آن آگاه است... اللهم عجل فی فرج مولانا صاحب الزمان...
  • ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    بابا این مشرق پیازداغشو زیاد میکنه اینا عمرا بخوان به سوریه حمله کنن چون خط قزمز روسیه ست
  • ناشناس ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    ان شاءالله ، اللهم عجل لولیک الفرج
  • صاعقه ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    شیر؟؟؟؟؟؟ زرررررررشک
  • موشک خان ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    اختمال از قبل بوده و این حرف آمریکایی است البته برای حمله اردن به سوریه دو شرط نیازه یکی ضعیف شدن دولت بشار اسد ( که تقریبا رخ داده ) دومی آماده سازی افکار عمومی و هدف سازی در خاک سوریه
  • ناشناس ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    اسراییل از شما مردم نادان سفیه بیشتر میفهمه چون اگه خرافات بود هیچ وقت جلوی شیعه نمی ایستاد
  • ایران ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    الزرشک!
  • ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    بهتر است بگوییم: کفتار در توهم!
  • ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    بهتر است بگوییم: کفتار در توهم!
  • هوشنگ ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    خروج سفیانی !!!
  • ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    حالا بخندیم؟
  • ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    1 0
    آقا من تو کف آن " 15 هزار نیروی موسوم به معارض" ماندم. یعنی چی 15000 نفر؟ اینها از کجا می ایند؟ از زمین و زمان برای اینها نیرو سبز میشود؟ آدم از هنر تبلیغاتی و جذب نیروی اینها حیران می ماند! توصیه میکنم مشرق جان و یا دانشگاهیان ما روی ترفندهای اینها تحقیق جامع انجام دهند. 15000 نفر!!! ان هم بعد از 4 سال خونریزی و پخش تصاویرش؟؟!!!!! 15000 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بنده خدا ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    برگرد که بر بهار ما میخندند. یک عده به انتظار ما میخندند. قابل توجه ناشناس. امام زمان ما وقتی میاد که 313 مرد پیدا بشه نه میلیونها مدعی.نه ادمایی مثل تو به جز تمسخر اعتقاد دیگران چیزی یاد نگرفتی. اینجاست که ادب دشمنای شیعه مشخصه.
  • منتشر کن ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    بشین بابا اگر احمدی نژاد نبود چه خاکی به سرتان می ریختید تا بی عاریتان را پنهان کنید؟ میدان مهیاست عرضه داری برای یکبار هم شده دست از غر زدن و بهانه گیری بردار و عمل کن وگرنه .... مشرق جان لطفا جوابش را هم بگذار
  • ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • مهدی ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    چرت نگو نادان خدا همون سال اول معجزه نمیکنه میذاره واسه آخرین لحظه تا هر جیگری سمتش نیاد فقط دل پاکا بمونن
  • کیان ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    ما سالهاست برای نبرد بزرگ آماده ایم
  • سعید ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    یه عده ازدوستان گفتن که چندبار گفته شده حمله میکنن ولی نکردن. شما حمله به چی میگین. همین الانم حمله کردن. چندسال جنگ داخلی و ضعیف کردن دولت مرکزی و بالاخره ضربه اساسی رو میزنن. هدف سوریه و لبنان نیست. هدف اصلی ایرانه.برای اینکه بتونن همه مسلمونارو ساکت کنن باید ایران رو شکست بدن . ایران سمبل مقاوت مسلموناست. نمی دونم چرا یک عده نمی خوان قبول کنن
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    خخخخ تو روحت
  • شیرو ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    به عملیات « موش تو سوراخ » تبدیل خواهد شد.
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    خیلی عجیبه 15000 نفر در حال آموزش! در خبر دیگری هم آمده 8000 نفر به القلمون هجوم برده اند!! عراق!! سوریه!! یمن!! لیبی!! نیجریه!! سودان!! آخه آدم بخواهد این تعداد گوسفند بی اراده هم در این زمان یکجا جمع کند سخته چه برسد به آدمی که با اراده خلق شده!! والا!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    اشتباه مثبت شد البته منظور بخش دوم حرفت است این مزخرفات چیه؟ خسته نشدی از این توهمات؟
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    لعنت خدا و ملائکه بر تمامی انها
  • ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    اون ارکیو170 هم ماکت بود؟
  • 24000 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    0 0
    برای ما اثبات "خرافتمان" مدارک و منابع تاریخی و دانش پسند داریم، شما برای اثبات عدم واقعیت گفته های ما (جز لاطاعلات چند ابله تاکسی‌سوار و فرنگ‌پرست و درس‌نخوانده ....) چه در چنته خود دارید؟ بهتر نیست آروغ‌های بدبوی روشنفکری از جنس ایرانی‌تان را در محافل خود بزنید؟ موفق باشید ...
  • رضا ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    در هر صورت جنگ خانمان سوز است عواقب ان ویرانی مرگ اوارهگی و نابودی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس