کد خبر 414698
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶

طرح «نگارخانه‌اي به وسعت يك شهر»‌ مجموعه‌اي از نقاشي‌هاي اساتيد ايراني و خارجي را در بيش از هزار و 600 سازه تبليغاتي در سطح شهر فراروي رهگذران اين كلانشهر گذاشته است؛ يك طرح بزرگ فرهنگي كه سفره آن تنها به مدت 10 روز پيش‌روي مردم گسترده است.

به گزارش مشرق، «اين روزها تهران تبديل به يك گالري بزرگ شده است» اين عبارتي است كه رسانه‌هاي خارجي در توصيف حال و هواي اين روزهاي شهر تهران به كار مي‌برند. طرح «نگارخانه‌اي به وسعت يك شهر»‌ مجموعه‌اي از نقاشي‌هاي اساتيد ايراني و خارجي را در بيش از هزار و 600 سازه تبليغاتي در سطح شهر فراروي رهگذران اين كلانشهر گذاشته است؛ يك طرح بزرگ فرهنگي كه سفره آن تنها به مدت 10 روز پيش‌روي مردم گسترده است؛ مدت زماني كه خيلي كوتاه است.

گاردين: تهران يك‌شبه پوستش را كشيده است
اين روزها تهران شهر تابلوهاي رنگين، زيبا و مشهور شده است؛ آثار هنري كه يا خالقشان هنرمندان ايراني يا خارجي هستند. در انتخاب آثار هنري به نمايش درآمده روي بيلبوردهاي سطح شهر سخاوتمندانه عمل شده است؛ نه انحصاري در مليت صاحبان اثر بوده و نه انحصاري در قدمت و تاريخ پديد آمدن آثار. رهگذران كه از خيابان مي‌گذرند ناخواسته نظرشان به اين آثار هنري برجسته و البته اطلاعات مربوط به آنها كه در زير تصوير اثر درج شده، جلب مي‌شود و اطلاعاتي به مجموع اطلاعات فرهنگي‌شان افزوده مي‌شود. اين نگارخانه زيبا در مقايسه با هجوم بيلبوردهاي تبليغاتي، آرامش و زيبايي را به ظاهر شهر تهران هديه كرده است.

گاردين: تهران يك‌شبه پوستش را كشيده است

روزنامه گاردين نيز ضمن انعكاس اين طرح جالب توجه فرهنگي- هنري نوشته است: «‌بيلبوردهاي تهران معمولاً به محلي براي تبليغات آخرين كالاهاي تجاري، لوازم خانگي و چيپس و پفك تبديل مي‌شود، اما حالا انگار شهر تهران يك‌شبه پوستش را كشيده و جوان‌سازي كرده است. در پروژه‌اي كه هدف از آن ترغيب هر چه بيشتر مردم به بازديد از موزه‌ها است، شهردار تهران، آثار هنري هنرمندان مشهور ايراني و خارجي را جايگزين بيلبوردهاي تبليغاتي شهر كرده است. تصوير آثاري از پابلو پيكاسو، رنه مگريت و هنري ماتيس به مدت 10 روز شهر تهران را تبديل به يك گالري بزرگ شهري مي‌كنند.»

گاردين: تهران يك‌شبه پوستش را كشيده است

با وجود همه تأثيرات مثبتي كه «نگارخانه‌اي به وسعت يك شهر»‌ مي‌تواند بر ظاهر شهر تهران و روحيه ساكنانش بگذارد، اما اين بيلبوردها تنها قرار است به مدت 10 روز مهمان پايتخت باشد. هزينه‌هاي چاپ اين طرح‌ها در ابعاد بزرگ و جلوه زيباي آنها در سطح شهر همه و همه توجيهي براي اين مطالبه جامعه هنري است كه اين آثار هنري مدت بيشتري بر نماي سطح شهر باقي بمانند تا تأثيرات مثبت خود را تمام و كمال بر پايتخت‌نشينان غرق در كسب و كار و امور روزمره زندگي بگذارد.

گاردين: تهران يك‌شبه پوستش را كشيده است

گاردين: تهران يك‌شبه پوستش را كشيده است


منبع : روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    جالبه اصلا کاری ندارید که مردم خوزستان زیر خاک دارند خفه می شن حالا بهتر تهران لیپوساکشن و جراحی بینی هم بکنه تا قشنگتر بشه
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    وسیله ای برای پرت کردن حواس رانندگان و افزایش تصادفات و رونق بیشتر مکانیکیها.
  • سهیل بشردوست ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    می خواستم بگم چرا فقط ده روز، یادم اومد همه بیلبورد ها خصوصی هستن و چه بودجهء هنگفتی توسط شهرداری پرداخت شده؛ اما واقعاً نمیشه خود شهرداری بیلبورد های اختصاصی برای این کار در نظر بگیره و نه فقط تهران در کل ایران این طرح برای همیشه وجود داشته باشه؟
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    این تابلو ها توسط کفار و مشرکان و برای تبلیغ ایده های شیطانی کشیده است ام القرای جهان اسلام را با این تصاویر به نجاست الوده اند
  • عبدلی ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    حیف که جای اقوام ایرانی مانند ترکمنها خالیست.
  • امیررضا ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    حق با شماست که مسوولان محیط زیست به وطیفه خود در قبال شما عمل نمی کنند اما شما هم حق بده که نمی شود کل کشور را تعطیل کرد و برای ریزگردهای خوزستان به سوک نشست!
  • ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    زنده بادشهردارواقعا مدیر تهران کاش به قالیباف تو انتخابات رای می دادم نه به روحانی
  • ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    میگم نکنه دولت بگه چون برجسته سازی فرهنگ ایرانی باعث تاثیر منفی با توافقات میشه بیلبورد ها رو جمع کنید مثل بیلبوردهای قبل
  • ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    شهرداری تهران به ریزگرد های خوزستان دقیقا چه ربطی داره؟
  • ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    پیشنهاد میکنم پیش مشاور بری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس