کد خبر 414675
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵

شنیده شده هیات انتخاب ناشران برتر در اقدامی نامتعارف و خلاف آیین‌نامه کلیه ناشران دولتی را از چرخه انتخاب و گزینش به بهانه‌های واهی کنار گذاشته‌ است. هنوز هیچ یک از اعضای هیات انتخاب برای این اقدام توضیحی نداده‌اند.

به گزارش مشرق، 4 روز از نمایشگاه کتاب تهران گذشت و در این چند روز اتفاقاتی افتاد که اطلاع از آن برای مخاطب می‌تواند جالب باشد.

*امسال در افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران و در هنگام معرفی ناشران برتر در حوزه‌های مختلف، ناشر نمونه دولتی بر خلاف سال‌های قبل معرفی نشد. شنیده شده هیات انتخاب ناشران برتر در اقدامی نامتعارف و خلاف آیین نامه کلیه ناشران دولتی را از چرخه انتخاب و گزینش به بهانه‌های واهی کنار گذاشته‌اند. هنوز هیچ یک از اعضای هیات انتخاب برای این اقدام توضیحی نداده‌اند.

*یکی از ناشرانی که سال گذشته بعد از چند سال محرومیت در نمایشگاه کتاب تهران حضور پیدا کرده بود امسال با کتابی به نمایشگاه آمده که فعالان عرصه نشر معتقدند محتوای آن درباره زیرسئوال بردن علم امام معصوم می‌باشد. این ناشر در سال‌های قبل هم اثری را منتشر کرده بود که باعث تشکیک در عصمت معصوم شده بود.

*یکی از ناشرانی که سال گذشته از عرضه کتابی که تصویری سیاه از رزمندگان دفاع مقدس ارائه می دهد منع شده بود امسال مجددا این اثر را در غرفه خود عرضه می‌کند.

*بر اثر بی‌تدبیری‌ها و ناهماهنگی‌ها در بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب، یکی از ناشران افغانستان از شرکت از نمایشگاه کتاب تهران انصراف داد. انتشارات عازم که در سال‌های قبل تفاهمنامه‌ای را با اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران نیز امضا کرده بود از عدم تخصیص غرفه به نام انتشارات متبوعش اظهار نارضایتی کرده و پیش بینی کرده سال آینده ناشران افغانستان در نمایشگاه کتاب تهران شرکت نخواهند کرد.

*یکی از ناشرانی که امسال خبرساز شده و یکی از آثار جنجالِی‌اش جمع شد، اقدام به عرضه کتابی از یکی از ترانه‌سرایان لس آنجلسی درباره آموزش و شیوه‌های ترانه کرده است.

*برخی بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب گفتند که چند تن از ناشرانی که در استان‌های مرزی فعال هستند و کتاب مذهبی غیرشیعه را در نمایشگاه عرضه می‌کنند اقدام به توزیع زیرزمینی برخی کتاب‌ها درباره عقاید سلفی‌گری و وهابیت می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    ننگ به نمایشگاه با عرضه کتاب این خواننده هرزه هتاک لوس آنجلسی آثار باید انسان را به تعالی برساند نه اینکه بی حرمتی و بی شعوری را ترویج دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس