کد خبر 414169
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲

وزارت دفاع آمریکا در گزارش سالانه خود درباره استراتژی‌ نظامی این کشور گفت، مدرن شدن سریع ارتش چین این پتانسیل را دارد تا روند حرکت رو به جلو هسته‌ مرکزی پیشرفت‌های تکنولوژیکی ارتش آمریکا را کُند کند.

به گزارش مشرق،  یکی از مثال‌هایی که در گزارش سالانه پنتاگون ذکر شده است، پیشرفت فوق العاده سریع ظرفیت‌های تسلیحات موشکی متعارف چین است. چین انواع مختلف موشک بالستیک 21 -DF با برد متوسط را آماده استفاده کرده است. این نوع تسلیحات با کلاهک‌های مسلح قابلیت حمله به ناو هواپیمابر در غرب اقیانوس آرام را دارد.

براساس گزارش پنتاگون، چین در حال سرمایه‌گذاری بر قابلیت‌هایی است که برای شکست دشمن و مقابله با طرف سوم از جمله آمریکا در جریان بحران یا درگیری استفاده می‌شود. این ظرفیت ها شامل تسلیحات ضد ماهواره‌، عملیات سایبری تهاجمی و قابلیت‌های جنگ الکترونیکی است.

در ادامه این گزارش آمده است: اگر چه چین به دنبال جلوگیری از رویارویی مستقیم با آمریکاست و می‌خواهد که بر توسعه داخلی و رشد آرام چین تمرکز کند اما رهبرانش در سال 2014 نشان دادند که می‌خواهند تنش‌های منطقه‌ای زیادی وجود داشته باشد. به عنوان مثال آن‌ها ادعای ارضی در دریای چین شرقی و چین جنوبی را تکرار می‌کنند.

این گزارش شامل "بخش موضوعات ویژه" است که شامل ادعای اراضی چین در پنج نقطه از جزایر اسپراتلی واقع در مجمع الجزایر دریای چین جنوبی می‌شود که هم چین و هم همسایگانش بر روی آن ادعا دارند.

وزارت دفاع آمریکا در گزارش خود تاکید می‌کند، تحلیل‌گران گمان می‌کنند چین تلاش دارد تا حقایق علیه ژاپن را از طریق ارتقای زیرساخت های دفاعی در دریای چین جنوبی تغییر دهد.

براساس گزارش پنتاگون، پایگاه‌های آمریکا در ژاپن در برد شمار گسترده‌ای از موشک‌های بالستیک میان برد چین و انواع مختلفی از موشک‌های کروز قرار دارد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • manamhamintor ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    death to amrika marg bar amrika
  • ابوذر ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    وزارت دفاع آمریکا در گزارش خود تاکید می‌کند، تحلیل‌گران گمان می‌کنند چین تلاش دارد تا حقایق علیه ژاپن را از طریق ارتقای زیرساخت های دفاعی در دریای چین جنوبی تغییر دهد این جمله رو بخونید !!! این چه جور ترجمه‌ایه !؟.
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    لعنت به چین
  • ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    به این می گن ترجمه با گوگل ترنسلیت.... ینی خداییش اگه مترجم ندارید من می تونم کمکتون کنم... به سه زبان زنده دنیا (زبان انگلیسی، فارسی و فارسی اداره ای) مسلطم...
  • ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    لعنت به آمریکا
  • ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    0 0
    فارسي اداره اي چه صيغه ايه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس