کد خبر 416301
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در گزارشی، از ابراز نگرانی دولت چین به تصمیم جدید دولت ژاپن برای خروج ارتش آن کشور از انزوای داخلی و گسترش آن به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، براساس این گزارش، هوا چونینگ سخنگوی وزارت خارجه چین امروز ضمن تکرار مراتب نگرانی پکن نسبت به این تصمیم توکیو اعلام کرد که دولت پکن درصورت در خطرافتادن منافع خود ناشی از این تصمیم ژاپنی ها، آماده هرگونه اقدام قاطع برای حفظ این منافع است.

دولت ژاپن این هفته لایحه ای را آماده کرده که براساس آن، این کشور از محدودیت های نظامی ناشی از اشغال توسط آمریکا در جنگ جهانی دوم خارج می شود و می تواند ضمن گسترش صنایع دفاعی خود، حضور نظامی پررنگ تری در عرصه بین المللی داشته باشد.

از آنجایی که کارشناسان این اقدام را خروج از انزوای بین المللی و همکاری برای کمک به امنیت جهانی می دانند، انتظار می رود دولت 'شینزو آبه' این لایحه را در هفته جاری به پارلمان ژاپن تقدیم کند.

تغییراتی که در لایحه دولت پیش بینی شده است، محدودیت های جغرافیایی برای فعالیت نیروهای نظامی ژاپن در برمی دارد. از زمان شکست ژاپن در جنگ جهانی و اشغال این کشور توسط ایالات متحده ، توکیو اجازه نداشته است جز برای دفاع از خاک خود، هیچ گونه عملیات نظامی انجام دهد.

به گفته خانم هوا، پکن با موضع گیری و ابراز نگرانی از این تصمیم جدید در توکیو، از دولت ژاپن می خواهید با درنظر گرفتن مراتب نگرانی کشورهای همسایه، به منافع آنها احترام گذاشته و درعین حال از هرگونه اقدام علیه منافع و امنیت ملی چین بپرهیزد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    0 0
    آمریکا برای ژاپن اینقدر محدودیت قائل شده اونم 70 سال ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس