کد خبر 417936
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶

ناو هواپیمابر نیروی دریایی آمریکا به نام "یو اس اس جرج واشنگتن" - که در ژاپن مستقر بود - روز دوشنبه عازم آمریکا می شود. گفته می شود نوع جدیدی از همین نوع ناو در فصل پاییز در آبهای ژاپن مستقر خواهد شد.

به گزارش مشرق، دریادار جان الکساندر فرمانده این ناو هواپیمابر در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: اقدامات چین در منطقه نشانه اهمیت استقرار ناوهای ما در بخش غربی اقیانوس آرام است.

وی که بر روی عرشه نام هواپیمابر یو اس اس جرج واشنگتن در پایگاه دریایی یوکوسا در جنوب توکیو سخن می گفت، اعلام کرد:« برای همگان این سوال ایجاد شده است که آیا این ناو هواپیمابر دیگر قابل استفاده نیست.» او افزود:« من می گویم زمانی که دیگر کشورها در حال ساخت ناو هواپیمابر هستند تنها به یک دلیل چنین کاری انجام می دهند و آن نفوذ و تأثیر بیشتر بر منطقه است.»

او گفت: ناو هواپیمابر جرج واشنگتن در مسیر بازگشت خود به آمریکا در رزمایش های منطقه ای حضور خواهد داشت . اما او به این موضوع اشاره نکرد که آیا این رزمایش ها در آبهای مورد مناقشه در دریای چین جنوبی انجام می شوند یا خیر.

به گزارش آسوشیتدپرس،‌ الکساندر گفت: ناو هواپیمابر یو اس اس رونالد ریگان قرار است «‌اواخر پاییز » وارد منطقه شود و جایگزین یو اس اس جورج واشنگتن در ژاپن خواهد شد. یو اس اس جورج واشنگتن از سال 2008 در ژاپن مستقر بوده است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس