کد خبر 410329
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲

نیروی هوایی ارتش آزادیبخش خلق چین هواپیماهای آی ال- 76 خود را برای کمک به عملیات امداد و نجات به کشور زلزله زده نپال اعزام کرده است.

به گزارش مشرق، سرهنگ شن جینک سخنگوی نیروی هوایی ارتش آزادیبخش خلق چین به خبرنگاران گفت دو فروند هواپیمای آی ال -76 به فرودگاه چنگدو مرکز استان سی چوان در جنوب غربی چین و یک فروند هواپیما نیز در فرودگاه کانمینگ مرکز استان یان نان فرستاده شده است تا کمک تجهیزات و کمک های لازم را به نپال منتقل کنند.

وی افزود نیروهایی که در این عملیات شرکت دارند نیز همگی در اجرای عملیات نظامی خارج از کشور کارآزموده هستند. یک هیئت 55 نفره از سربازان ارتش آزادیبخش خلق چین روز دوشنبه از کانمینگ راهی نپال شدند و یک گروه 45 نفره دیگر نیز قرار است امروز راهی این کشور شوند.

به همراه این سربازان مقادیر قابل توجهی تجهیزات امدادرسانی از جمله تجهیزات زنده یاب به نپال فرستاده می شود. این نیروها پیشتر تجربه امدادرسانی و شرکت در عملیات امداد زلزله را داشتند و در چند عملیات پس از زمین لرزه های مرگبار و شدید شرکت کرده اند.

این افراد علاوه بر عملیات امدادرسانی ، کمک های پزشکی و مشاوره های روانپزشکی را به آسیب دیدگان ارائه خواهند کرد.

 هواپیماهای آی ال -76 در واقع هواپیماهای چهار موتوره چند منظوره ای هستند که بیشتر در اروپا ، آسیا و آفریقا استفاده می شوند و کاربری بیشتر آن باری است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس