کد خبر 413105
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸

بعد از آنکه وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از پیوستن به کابینه ائتلافی خودداری کرد، شرایطی فراهم شده تا حزب «خانه یهودی» از این فرصت حداکثر بهره‌برداری را کند و برای نخست وزیر این رژیم اولتیماتوم تعیین کند.

به گزارش مشرق، حزب «خانه یهودی» برای «بنیامین نتانیاهو» اولتیماتوم تعیین کرده و به عنوان شرط برای پیوستن به کابینه ائتلافی، خواهان منصوب شدن «آیلت شاکد» به عنوان وزیر دادگستری شده است.

به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، نتانیاهو تا نیمه‌شب چهارشنبه (امروز) فرصت دارد تا کابینه جدید خود را به «رووئن ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی معرفی کند اما اطلاعیه «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره اینکه به کابینه او نمی‌پیوندد باعث ایجاد ناامیدی شده و از سوی دیگر، موجب شد حزب «خانه یهودی» قیمت (پیوستن به کابینه) را بالا ببرد.

بر اساس این گزارش، درخواست حزب «خانه یهودی» برای کسب وزارت دادگستری بر مبنای این فرضیه است که نتانیاهو می‌خواهد پست وزارت خارجه را برای حزب «لیکود» نگه دارد.

به نوشته این روزنامه، «بنت» و «شاکد» می‌خواهند از وزارت دادگستری برای ارائه یکسری اصلاحات در سیستم قضایی به ویژه درباره اختیارات دادگاه عالی و محدود کردن توانایی آن برای رد لوایح کنست (پارلمان اسرائیل) استفاده کنند.

نتانیاهو پیشتر از «ریولین» خواستار تمدید زمان تشکیل کابینه ائتلافی شده بود. اکنون ضرب‌الاجل چهارشنبه شب در این دور از مذاکرات ائتلاف قابل تمدید نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس