کد خبر 413285
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با درخواست حزب «خانه یهودی» برای انتصاب «آیلت شاکد» به عنوان وزیر دادگستری این رژیم موافقت کرد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری «عاروتص شوع»، حزب لیکود با درخواست حزب «خانه یهودی» برای انتصاب «آیلت شاکد» به عنوان وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی موافقت کرد.

پیش از این «رادیو ارتش» رژیم صهیونیستی گزارش داده بود، «بنیامین نتانیاهو» موافقت کرده پست وزارت دادگستری را در اختیار حزب «خانه یهودی» قرار دهد، به شرط اینکه «نفتالی بنت» وزیر دادگستری شود و نه «شاکد».

اما ظاهرا نتانیاهو در نهایت مجبور شده درخواست بنت را بپذیرد. برخی انتصاب «آیلت شاکد» را یک کودتای سیاسی بزرگ محسوب می‌‌کنند که راه را برای یک تغییر تاریخی در سیاست اسرائیل هموار می‌سازد. سیستم قضایی در اسرائیل قدرتمندترین سنگر نخبگان چپگراست و چندین دهه‌ است که فعالیت‌های آنها مانع تلاش‌ راستگراها برای حکومت موثر بر اسرائیل شده است.

بر اساس این گزارش، «شاکد» پیشگام تلاش‌های راستگراها برای محدود کردن فعالیت‌های قضایی است. از این رو، چپگراها در روزهای اخیر از اینکه او وزیر دادگستری شود، ابراز نگرانی کرده‌ بودند.

به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، نتانیاهو تا نیمه‌شب چهارشنبه (امروز) فرصت دارد تا کابینه جدید خود را به «رووئن ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی معرفی کند اما اطلاعیه «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره اینکه به کابینه او نمی‌پیوندد باعث ایجاد ناامیدی شده و از سوی دیگر، موجب شد حزب «خانه یهودی» قیمت (پیوستن به کابینه) را بالا ببرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس