کد خبر 412704
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴

اعلام استعفای «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از سمت خود و عدم پیوستن وی به ائتلاف کابینه به نخست وزیری «بنیامین نتانیاهو» زلزله ای سیاسی غیرقابل پیش بینی در این رژیم بوجود آورده است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری آناتولی نوشت: سیاستمداران اسرائیلی معتقدند که استعفای لیبرمن از منصب خود و عدم پیوستن وی به ائتلاف کابینه، نه تنها قدرت کابینه آتی را تحت الشعاع خود قرار می دهد بلکه احتمال فروپاشی زودهنگام آن را تقویت کرده است.

در همین رابطه کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع در داخل حزب لیکود گزارش داد که این حزب عدم پیوستن لیبرمن به ائتلاف کابینه را پیش بینی کرده بود و به همین دلیل تلاش های زیادی برای جذب وی نکرد.

یک مسئول دیگر لیکود نیز گفت که لیبرمن امروز از نتانیاهو انتقام سیاسی می گیرد.

در همین رابطه «موشیه کحلون» شریک اصلی نتانیاهو در کابینه و رئیس حزب «کلنا» (همه ما) گفت: کابینه ای که از حمایت 61 عضو کنست برخوردار باشد طولی نمی کشد که شکست می خورد.

اریه درعی رئیس حزب دینی شاس و یکی از شرکای کابینه آتی نیز گفت: ما تمایل داشتیم که یک کابینه فراگیر تشکیل دهیم اما این اتفاق نیفتاد هر چند که تلاش زیادی نیز برای تحقق این امر صورت نگرفت.

وی افزود: با وجود عدم حمایت گسترده از کابینه در کنست اما نتانیاهو می تواند روز چهارشنبه ترکیب کابینه را به "یولی ادلشتاین‎" رئیس کنست اعلام نماید.

از سوی دیگر «جلال رمانه» کارشناس امور اسرائیل گفت که موضع لیبرمن شوک حقیقی به نتانیاهو وارد کرد و او یک کابینه ضعیف را رهبری خواهد کرد.

وی افزود که باج خواهی اعضای ائتلاف از نتانیاهو در کابینه آتی بیشتر خواهد شد به خصوص اینکه هر یک از اعضا به تنهایی قادر است کابینه آتی را منحل کند.

پیش از این منابع صهیونیستی با اشاره به وجود اختلافات نتانیاهو با احزاب اسرائیلی برای تشکیل کابینه، از عدم توانایی حزب لیکود برای تشکیل کابینه ابراز نگرانی کرده و گفتند که لیبرمن رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» درخواست کرده است که بندی به توافقنامه ائتلافی در خصوص مجازات اعدام اسرای فلسطینی اضافه شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس