بر اساس ابلاغيه يک مقام مسئول دولتي به تعدادي از دستگاه هاي اجرايي، تاکيد شده است باید در جهت کمک به واحدهاي صنعتي و توليدي کشور براي ثبت برند جهاني خود، اقدامات و کمک هاي لازم صورت بگيرد .

گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

** کیهان


فرار به جلو به روش بازیگر فتنه 88

یکی از نقش‌آفرینان اصلی در فتنه 88 مدعی حق‌الناس بودن رأی مردم و لزوم حفظ اخلاق شد.

محمد خاتمی در دیداری گفت نباید در انتخابات محدودیت ایجاد شود و باید از رأی مردم صیانت شود و این است معنای حق‌الناس بودن رأی مردم.

وی در بخشی از سخنان خود با یادآوری اینکه حکومت دارای حد است و مردم دارای حق هستند گفت: «روح ادیان الهی، اخلاق است». ما در عین حال که آزادی و پیشرفت و استقلال می‌خواهیم، جامعه اخلاقی می‌خواهیم و ملاک تشخیص صلاحیت حاکمان نیز میزان پایبندی آنها به اخلاق است.

وی گفت: ما جریان اصلاح‌طلبی را نباید با مجموعه اصلاح‌طلبان یکی بدانیم؛ اصلاح‌طلبان باید تابع جریان اصلاح‌طلبی باشند. عیارسنجش گروه‌های اصلاح‌طلب نیز به میزان پایبندی و اعتقاد آنان به این اصول و معیارهایی است که مردم ایران طی 150 سال گذشته بر مبنای آن حرکت کرده‌اند یعنی آزادی، استقلال و پیشرفت بر مبنای هویت تاریخی و دینی جامعه.

خاتمی گفت: روی جریان اصلاح‌طلبی به سوی جامعه است و باید باشد نه اینکه رویش به قدرت باشد.

این لفاظی‌ها و تظاهر به اصلاح‌طلبی، احترام به انتخاب مردم، پرهیز از قدرت‌طلبی و لزوم رعایت اخلاق در حالی است که خاتمی به واسطه همراهی با مدعیان تقلب، عملاً خط بطلان بر ادعای اصلاح‌طلبی طیف متبوع خود کشید و ثابت کرد برای این طیف و از جمله شخص وی، قدرت‌طلبی حتی به قیمت آشوب و ساختارشکنی و میدان دادن به گروهک‌های ضد انقلاب بر همه چیز ارجحیت دارد. خاتمی در حالی با فتنه‌گران همراهی بلکه آنان را تحریک به مقابله با رأی 25 میلیون نفری مردم کرد حال آن که در پستو و در محافل خصوصی اذعان داشت تقلب در حد 11 میلیون رأی اختلاف امکانپذیر نیست.

درباره ادعای تعلق خاطر به جمهوی اسلامی و استقلال کشور نیز شایان ذکر است که طیف اصلاح‌طلبان و شخص خاتمی بارها مورد تمجید و ستایش مقامات آمریکایی و عربی قرار گرفته‌اند و از جمله بوش جنایتکار بارها تصریح کرد از اصلاح‌طلبان در ایران حمایت می‌کند.

امریه 8 درصدی‌ها به روحانی برای برکناری وزرا

وزیر کشور افراطیون در دولت اصلاحات مدعی شد برخی وزرا در دولت با روحانی هماهنگ نیستند و باید برکنار شوند.

موسوی‌لاری در مصاحبه با ایسکانیوز با بیان اینکه میان سیاست داخلی و خارجی روحانی موازنه وجود ندارد، افزود: اگر مدیران منطقه‌ای بر مدار آن چه دولت می‌خواهد حرکت نمی‌کنند باید بدانند که دولت با آنها برخورد می‌کند. باید بدانند که اگر خارج از این چارچوب حرکت کردند و اهداف و جهت‌گیری‌های دولت را نادیده گرفتند دولت با آنها تعارف نمی‌کند. متاسفانه این وضعیت درخور دولت نیست. یعنی از همان 20 نفری که دور میز دولت می‌نشینند آدم احساس نمی‌کند همه آنها جوری که خود آقای روحانی می‌خواهد حرکت می‌کنند. گاهی شما هم دیده‌اید که فاصله آقای روحانی با همکاران دولتیش در مواضع اعلامی اعم از سیاست داخلی و سیاست خارجی زیاد است.

وی می‌افزاید: آقای روحانی خودش دقیق، صحیح و از موضع یک دولت مقتدر دولت پیش رو صحبت می‌کند در حالی که متاسفانه بعضی از همکاران ایشان بسیار منفعل هستند به گونه‌ای منفعل که مدیران منطقه آنها نمی‌دانند که بالاخره کدام سیاست را باید دنبال کنند؟ دولت تا زمانی که روش‌ بده بستان و معامله‌های پشت پرده را  دنبال بکند و وزرا و مسئولین سطح بالای دولت به جای تاکید بر وظایف قانونی خودشان بخواهند با یک نوع بده بستان و باج دادن کارشان را پیش ببرند قطعا مدیران منطقه ایشان با همین مشکل رو به رو می‌شوند.

موسوی‌لاری افزود: روحانی باید  یک تیم قوی هم بگذارد که اگر مدیران هم پا و همراه دولت حرکت نمی‌کنند تذکر بدهند، راهنمایی کنند و در صورتی که بالاخره احساس کردند  ناموفقند افراد موفق را جایگزین افراد ناموفق کنند تا دولت بتواند به اهدافش برسد. من در مصاحبه‌ام تذکر دوستانه به آقای روحانی دادم که بیان این مسائل در سخنرانی‌ها خوب است اما کافی نیست.

یادآور می‌شود برخی افراطیون مدعی اصلاحات پیش از این بارها تصریح کرده‌اند که اعتدال گفتمان نیست و روحانی به خاطر حمایت اصلاح‌طلبان رأی آورده و اینکه «دولت یازدهم، رحم اجاره‌ای اصلاح‌طلبان است»! این در حالی است که اصلاح‌طلبان طبق آخرین نظرسنجی‌های خود - 3 روز مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری 92- تنها 8 درصد رأی داشتند.

بی‌تدبیری‌های اقتصادی دولت صدای نشریات حامی را هم درآورد

بی‌تدبیری‌های زنجیره‌وار برخی مسئولان دولتی در زمینه اقتصادی و امید بستن صرف به خارج کشور صدای نشریات حامی دولت را نیز درآورده است.

روزنامه آرمان با تصریح بر اینکه دولت اراده‌ای برای اشتغالزایی ندارد نوشت: برخلاف وعده‌های داده شده برای بازگشت رونق به تولید، شاهد گسترش این مشکل هستیم، تولیدی‌ها هنوز با نقدینگی دست و پنجه نرم می‌کنند و سهم یارانه آنها هم نرسیده است.

این روزنامه‌ می‌افزاید: دولت به خاطر دور افتادن از دغدغه‌ای به نام تولید و اشتغال و تمرکز بر دیگر مسائل جاری در حوزه سیاست و اقتصاد در این معضل نقش دارد. دولت برای اشتغال‌زایی برنامه کم ندارد اما گویی اراده‌ای برای تحقق این مهم وجود ندارد.

در همین حال روزنامه تعادل درباره تبلیغات مربوط به سفر هیئت‌های تجاری خارجی پس از مذاکرات هسته‌ای و تفاهم‌ لوزان نوشت: پس از روی کار آمدن دولت یازدهم به ویژه پس از شروع مذاکرات ژنو و حضور رئیس‌جمهور در اجلاس داوس، شمار قابل توجهی از هیئت‌های اقتصادی کشورهای جهان به ایران آمدند اما در عمل اتفاقی رخ نداد.

روزنامه اعتماد نیز نوشت: سال گذشته وقتی وزیر صنعت، معدن و تجارت به صراحت در مورد پرداخت یارانه 1200 میلیارد تومانی به تولیدکنندگان صحبت کرد، عده‌ای از صنعتگران که نام‌شان به عنوان استفاده‌کننده از تسهیلات و یارانه دولتی برده شده بود به صراحت اعلام کردند که دل‌خوش به تسهیلات دولتی ندارند و برای این پول حسابی باز نکرده‌اند. اظهارات این گروه زمانی بیشتر مورد توجه قرار گرفت که بحث تخصیص یارانه در کشمکش اعضای کابینه قرار گرفت و مشخص نشد که بالاخره از نمد یارانه چه کلاهی برای صنعتگران بافته می‌شود؟ با این حال چرخ تسلسل دریافت یارانه ادامه یافت و تا آخرین روزهای سال گذشته با وجود همه اظهارات و پیگیری‌ها و گلایه‌های دولتی‌ها هیچ یارانه‌ای به تولید و صنعت نرسید. این موضوع حتی موجب شد تا برخی صنعتگران و تولیدگران که کور سوی امیدی به وعده‌های دولتی داشتند دیگر به وعده‌های سال 94 دل خوش نکنند.

از سوی دیگر روزنامه اقتصادی جهان صنعت با اشاره به بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر ممنوعیت افزایش قیمت‌ها نوشت: معاون اول رئیس‌جمهور طی بخشنامه‌ای افزایش قیمت کالاها را با اجازه دولت و هماهنگی با هیئت دولت دانست این در حالی است که تنها کالاهایی مشمول اجرای این بخشنامه می‌شوند که از شمول قیمت‌گذاری دولت خارج نشده باشند، با این حال می‌بینیم که قیمت کالاهای اساسی پرمصرف هر هفته بالاتر می‌رود این در حالی است که دولت نیز چندان مداخله‌ای در این موضوع نمی‌کند.

خیالبافی درباره لغو سریع تحریم‌ها با وجود موضع صریح  مقامات آمریکایی

در حالی که عضو تیم مذاکره‌کننده ایران می‌گوید تدوین توافق نهایی آغاز شده، طرف آمریکایی بر حفظ رژیم تحریم‌ها حتی پس از توافق اصرار دارد.

دور جدید مذاکرات برای نگارش متن توافق نهایی از دوشنبه گذشته در نیویورک آغاز شد و بنابر اعلام یک عضو تیم مذاکره‌کننده «نگارش من هر چند سخت پیش می‌رود.» عباس عراقچی هم موضوع تحریم‌ها و چگونگی برچیدن آنها را پیچیده خواند.

همزمان وزیر خزانه‌داری آمریکا تصریح کرد:‌ معماری و ساختار تحریم‌ها حتی در حین اجرای توافق حفظ خواهد شد. جک لو در اندیشکده واشنگتن برای سیاست‌های خاور نزدیک، تحریم را یکی از محورهای سیاست باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران دانست و گفت:‌«تحریم‌ها ایران را از نظام مالی بین‌المللی جدا کرد، بیش از نیمی از صادرات نفتی این کشور را متوقف کرد و جلوی دسترسی ایران به بخش اعظمی از درآمدهای نفتی و خارجی این کشور را گرفت.»

وی سپس به موضوع توافق موقت ژنو بین ایران و گروه 5+1 پرداخت و خاطرنشان کرد برخی منتقدان در ابتدا معتقد بوده‌اند این توافقنامه از فشار تحریم‌ها بر ایران خواهد کاست. اما همین توافق جنبه‌های معینی از برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کرده و به «درک بی‌سابقه از فعالیت‌های هسته‌ای» این کشور منجر شده است.

وی همچنین درباره تفاهمات حاصل شده بین ایران و گروه 5+1 در ماه گذشته در لوزان هم گفت این تفاهم «زیربنای یک توافق خوب» با ایران را فراهم می‌آورد.

جک‌لو در ادامه این اظهارات گفت:‌«بگذارید کاملا صریح بگویم:‌توافق‌ جامع با ایران مبتنی بر اعتماد نخواهد بود و بر اقدامات شدید راستی‌آزمایی و بررسی‌های دقیق استوار خواهد بود.»

وزیر خزانه‌داری آمریکا تاکید کرد کاهش تحریم‌ها به صورت تدریجی و استفاده از اختیارات رئيس جمهور آمریکا برای صدور معافیت‌های تحریمی خواهد بود. «همزمان با کاستن از این تحریم‌ها از طریق استفاده از اختیارات رئيس جمهور برای معافیت‌های تحریمی، اختیار وضع مجدد آن تحریم‌ها پا برجا می‌ماند. ما تنها بعد از پایبندی ایران طی سالهای طولانی از کنگره خواهیم خواست تا این تحریم‌ها را لغو (terminate) کند و تنها کنگره است که می‌تواند این تحریم‌ها را لغو کند.»

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید نیز با بیان اینکه ما هرگز به ایران اعتماد نخواهیم کرد، گفت: ما در این مذاکرات بر بی‌سابقه‌ترین بازرسی‌های سرزده از مراکز هسته‌ای ایران تاکید خواهیم کرد اما این بازرسی‌ها محدود به تاسیسات هسته‌ای ایران نخواهد بود و کارخانه‌های سانتریفیوژ را هم شامل می‌شود.

وی می‌گوید: تحریم‌های ایران فقط بعد از برداشتن گام‌های مشخصی، تعلیق می‌شود.

با وجود این اظهارات علی‌اکبر صالحی معاون رئيس جمهور در مصاحبه با سی‌سی‌تی وی چین گفت: قدرت‌های جهانی رفع سریع تحریم‌های ایران را پذیرفته‌اند(!)

وی گفت: قدرت‌های جهانی موافقت کرده‌اند که در چارچوب توافق هسته‌ای با ایران، همه تحریم‌ها را به سرعت رفع کنند.

وی همچنین در اظهارنظری عجیب و نامعقول، اظهارات مقامات آمریکایی درباره فرار هسته‌ای را معقول خواند! خبرنگار شبکه‌ سی‌سی‌تی‌وی، در ادامه از صالحی پرسید: «موضع ایران در قبال توسعه و تحقیق چیست؟ زیرا کاخ سفید اخیرا فکت شیتی منتشر و اعلام کرده که تا 10 سال تحقیقات در بخش غنی‌سازی و توسعه این بخش در ایران محدود خواهد بود، تا این اطمینان حاصل شود که زمان دستیابی ایران به نقطه فرار هسته‌ای به یک سال افزایش یافته است. آیا توافقی در این خصوص وجود دارد؟»؛‌ رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: همانگونه که قبلا هم گفته‌ام، توافقی در این خصوص وجود ندارد اما درکی در این خصوص وجود دارد که باید زمان دستیابی حدود یک سال باشد و ما هم معتقدیم این موضوع معقول است و به هیچ وجه هم غیرمنطقی نیست.

** خراسان


درخواست يک مسئول براي احياي قانون سال 1351

بر اساس نامه يکي از اعضاي اقتصادي کابينه به مسئولان ارشد دولتي، اعلام شده است با توجه به اينکه در قانون پولي و بانکي مصوب سال 1351، نهادي تحت عنوان «کانون بانک ها» پيش بيني شده بود که در سال 1358 به موجب يک لايحه قانوني منحل شد، پيشنهاد مي شود با توجه به فقدان جايگاه قانوني نهادهاي کنوني موجود براي حمايت قانوني و فعال از بانک هاي دولتي و خصوصي کشور، مجددا موضوع تشکيل کانون بانک ها مورد تصويب هيئت دولت قرار بگيرد.

دستور جديد براي "برند" سازي ايراني ها در جهان

بر اساس ابلاغيه يک مقام مسئول دولتي به تعدادي از دستگاه هاي اجرايي، تاکيد شده است که با توجه به اهميت و جايگاه "برندينگ" در دنياي تجارت امروز و لزوم داشتن برندهاي معتبر در بخش هاي مختلف کشور جهت حفظ و ورود به بازارهاي جهاني، بايد در جهت کمک به واحدهاي صنعتي و توليدي کشور براي ثبت برند جهاني خود، اقدامات و کمک هاي لازم صورت بگيرد و دستگاه هاي مسئول، وظيفه کمک به توليدکنندگان ايراني را تا مرحله نهايي ثبت اين برندها بر عهده دارند.

** وطن امروز

گره ‌زدن اقتصاد به مسائل هسته‌ای «بازی با سرمایه ملی» است

فریدون عباسی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی  در میزگرد تسنیم برای واکاوی مذاکرات هسته‌ای با بیان اینکه همه بحث‌های مربوط به هسته‌ای سیاسی شده و به کار شتاب‌زده‌ای که در ژنو صورت گرفت گره خورده است، اظهار داشت: افرادی آمدند که از صحنه اجرایی کشور چند سال دور بودند، حالا به یک باره دوباره وارد صحنه اجرایی شدند و با مشکلی مواجهند که می‌خواهند آن را حل کنند، آن مشکل، مشکل اقتصاد است. حالا اقتصاد را به چه چیزی وصل می‌کنند؟ به موضوع هسته‌ای، یعنی این کار یک جور فرصت‌طلبی و بازی با سرمایه‌های ملی و آینده کشور است، زیرا اقتصاد ما به صنعت هسته‌ای گره نخورده است. به گزارش تسنیم، عباسی اضافه کرد: ما اساساً وقتی ماهیت انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را در نظر بگیریم می‌بینیم که از ابتدا این نظام را می‌خواهند از بین ببرند. ما که سن‌مان به آن دوران انقلاب می‌رسد و جوان بودیم و تجربه کردیم، می‌بینیم ابتدا از آزادی‌های سیاسی سوءاستفاده کردند و کودتای رسانه‌ای علیه آن افراد پیروز انقلاب راه انداختند، یعنی با شخص حضرت امام‌(ره) و رهبری ایشان درگیر شدند؛ خب! این حمله و تک‌ رسانه‌ای توسط نیروهای انقلاب دفع شد.

ایران در لوزان نظارت در مقابل رفع تدریجی تحریم‌ها‌ را پذیرفت

«لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه در گفت‌وگویی با وبگاه روزنامه «الشرق» قطر علاوه بر موضوعات منطقه‌ای و قرارداد تسلیحاتی دوحه- پاریس، به برنامه هسته‌ای ایران نیز پرداخت و اعلام کرد «هدف ما امضای قرارداد محکم، همیشگی و قابل اجرا با ایران است». به گزارش فارس، فابیوس در پاسخ به این سوال که «کشورهای عربی از نبود یک توافق واضح و همیشگی به نحوی که امنیت منطقه در خطر قرار بگیرد، می‌ترسند؛ پیش‌بینی‌های شما در این باره چیست؟» گفت: اوایل آوریل در شهر لوزان گامی برداشته شد و آن این است که تهران اصل نظارت بر فعالیت اتمی خود مقابل رفع تدریجی تحریم‌ها را پذیرفت اما راه طولانی و سختی پیش‌رو داریم. مسائل متعددی می‌ماند که باید بحث شود. برای همین باید در پی مذاکرات هوشیار باشیم و تلاش کنیم تا 30 ژوئن توافق را امضا کنیم؛ توافقی که ضمانت‌های دقیقی از اهداف صرفا صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران بدهد. وزیر خارجه فرانسه افزود: فرانسه قبول نمی‌کند این توافق که هدفش ضمانت صلح است، عامل اضافی در توسعه (سلاح) اتمی و بی‌ثباتی در منطقه باشد. حتی فراتر از این، طبیعتا ما مراقب تحول صحنه منطقه‌ای و نقشی که ایران در این راستا به دست خواهد آورد، هستیم. فرانسه قدرتی برای (تحقق) امنیت و صلح است. فابیوس در پاسخ به این سوال که «ایران نقشی موثر در منطقه دارد و اعلام کرده حق استفاده از انرژی اتمی در حوزه‌های صلح‌آمیز را دارد»، گفت: ما درباره مساله هسته‌ای با ایران گفت‌وگوهایی کرده‌ایم و شکی نیست که تهران حق دارد برای اهداف غیرنظامی از انرژی هسته‌ای استفاده کند.

نگفتم کنگره نمی‌تواند توافق هسته‌ای ایران را متوقف کند

جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید اکنون برای پیش‌بینی اینکه کنگره می‌تواند مانع توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 شود یا نه زود است. به گزارش تسنیم، روزنامه واشنگتن‌پست نوشت که این جمهوریخواه ارشد در کنفرانس خبری هفتگی خود گزارش‌های پیشین مبنی بر اینکه کنگره توان متوقف کردن توافق هسته‌ای ایران را ندارد، تکذیب کرد. وی گفت: «اکنون بسیار زود است که پیش‌بینی کنیم می‌توانیم یا نه».

بلیکس: هیچ کشوری بازرسی در هر زمانی و هر مکانی را نمی‌پذیرد

هانس بلیکس، مدیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید نسبت به نتیجه پایانی مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 دیدگاه محتاطانه‌ای دارد. به گزارش تسنیم، وی در مصاحبه‌ای در لندن که بخش‌هایی از آن در جروزالم‌پست منتشر شد، گفت:‌ «اگر [مذاکرات هسته‌ای] موفق شود، که امیدوار به آن هستم اما زیاد مطمئن نیستم، همه ـ شامل اسرائیل و کشورهای عرب ـ از آن سود خواهند برد. به‌عکس اگر حل نشود همه دچار خطری فزاینده خواهند بود». وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «هیچ کشوری بازرسی در هر زمانی و هر مکانی را نخواهد پذیرفت».

** شرق


سیاست‌های کلی برنامه ششم تا شنبه آینده به اتمام می‌رسد

در جلسه فوق‌العاده مجمع تشخیص مصلحت نظام که به ریاست آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی تشکیل شد، ادامه بررسی و تدوین سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه جمهوری‌اسلامی‌ایران پیگیری و ١٢ بند دیگر از این سیاست‌ها در بخش‌های آمایش سرزمین، مسکن، شهرسازی و مدیریت محلی، امور حمل‌ونقل و صنعت و معدن تصویب شد. دیروز همچنین محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام، از پایان رسیدگی به سیاست‌های کلی برنامه ششم تا شنبه آینده خبر داد و گفت: راه‌اندازی قطارهای تندرو در محورهای تهران - مشهد و تهران - اصفهان - شیراز از اولویت‌های مهم کشور در طول برنامه ششم توسعه است. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نظر مجمع نسبت به طرح استانی انتخابات نیز گفت: هنوز نمی‌گوییم با این طرح توافق داریم ولی اگر شهرستان‌ها را هم دخالت دهند، به سیاست‌ها نزدیک‌تر است ولی اگر تنها طرح استانی صرف باشد، مقداری با دیدگاه مجمع متفاوت خواهد بود.

محمدی‌گلپایگانی: بزرگ‌ترین منکر مخالفت با نظام است

حجت‌الاسلام محمد محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام‌معظم‌رهبری، به وضعیت کشورهای سوریه، یمن، عراق، لبنان و... اشاره و درعین‌حال خاطرنشان کرد: اگر ولایت فقیه نداشتیم، چنین امنیت و آرامشی در کشور وجود نداشت. او در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: باید بدانیم امروزه نهی‌ازمنکر تنها مختص افراد در خیابان نیست و بدانیم که بزرگ‌ترین منکر، مخالفت با نظام اسلامی است و بزرگ‌ترین معروف نیز حفظ نظام جمهوری‌اسلامی‌ایران محسوب می‌شود. او آموزش روحانیون را نیاز قطعی نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: تقاضاهای مختلفی برای کشور می‌آید که روحانی و مبلغ اعزام کنیم. مردم دنیا امروز تشنه اسلام واقعی هستند و این دین مبین باید از طریق علمای دینی به آنها معرفی شود.

بانک: رسانه ملی‌ ساز دیگری می‌زند

مرتضی بانک، عضو ارشد شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه، به دلواپسان توصیه کرد کاری نکنند که به‌جای دلواپس، دلزده شوند، زیرا مردم از این نوع رفتارها گریزان شده‌اند. معاون نهاد ریاست‌جمهوری افزود: ما هنوز نتوانسته‌ایم شرایط خود را، چه زمانی که دولت را تحویل گرفته و چه در این زمان، وضعیت کنونی را برای مردم به‌صورت کامل توضیح داده و تشریح کنیم و این به‌دلیل نداشتن امکان ارتباط است، رسانه ملی هم ساز دیگری می‌زند. او ادامه داد: حذف فعالان سیاسی اصیل و جایگزین‌کردن نیروهایی که ‌چندان با امام(ره) همراه نبودند و جایگزینی این شخصیت‌ها به‌عنوان الگوی فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی که برنامه‌هایش انتهای پیام عمدتا براساس کینه طراحی شده بود و در نهایت حرکت اجتماعی را به سویی سوق داد که جامعه را از درون خالی و شرایطی فراهم کرد که نه کارشناسان و نه نخبگان، نه سخنوران و نه هنرمندان نتوانند در جایگاه اصلی خود قرار گیرند.

سعید جلیلی از مشهد می‌آید

یک منبع آگاه گفت: سعید جلیلی برای حضور در انتخابات مجلس، چهار سناریوی کاندیداتوری از تهران، قم، مشهد و بیرجند داشت. اما نظرسنجی‌های اولیه نشان داد جلیلی در تهران و قم توانایی کسب رأی اول را ندارد و به این ترتیب نمی‌تواند به‌عنوان گزینه ریاست مجلس مطرح شود، بنابراین احتمال حضور او از خراسان در انتخابات قوت گرفته است. این فعال سیاسی حامی جلیلی در شهر مشهد افزود: این نگرانی وجود دارد که در مشهد نیز به خاطر اختلاف‌نظری که بین آقایان جلیلی و قالیباف وجود دارد، زمینه پیروزی جلیلی وجود نداشته باشد. به همین سبب، به موازات برخی فعالیت‌های جلیلی در مشهد، قم و تهران، عده‌ای از نزدیکان او در بیرجند نیز فعال شده‌اند تا آخرین سنگر رقیب انتخاباتی روحانی را حفظ کنند.

** آرمان

 فرماندار روحانی در میتینگ احمدی‌نژاد!

شنیده شد که اخبار رسیده از نقش حمایتی ویژه فرماندار بابل از گردهمایی اخیر محمود احمدی‌نژاد در این شهرستان حکایت دارد. «انتخاب» نوشت؛ پنجشنبه اخیر محمود احمدی‌نژاد گردهمایی ویژه‌ای در بابل برگزار کرد و نشست‌های مختلفی با برخی همفکرانش در این شهرستان داشت. یک منبع مطلع و از فعالین سیاسی در این مورد گفت: فرمانداری بابل فضای بسیار آزادی برای تبلیغات در اختیار طرفداران احمدی‌نژاد قرار داد. وی افزود: به‌رغم برخی محدودیت‌ها که برای برگزاری مراسم دیگر طیف‌های سیاسی در استان مازندران وجود دارد، اما جناح شکست‌خورده انتخابات بدون هیچ‌گونه محدودیتی مراسم خود را در فضایی کاملا ویژه برگزار کردند و پس از پایان مراسم برخی بزرگان استان مازندران تا پاسی از شب در منزل یکی از مسئولین سابق دولت و با حضور محمود احمدی‌نژاد تشکیل جلسه دادند. این منبع مطلع افزود: بسیاری از مسئولین شهرستان بابل به‌ویژه آقای ملایی، فرماندار ویژه و معاون استانداری مازندران در این مراسم، حضور داشتند.
 
تامین هزینه دفتر احمدی‌نژاد از کجا؟

شنیده شد که میرتاج‌الدینی، معاون پارلمانی سابق محمود احمدی‌نژاد درباره جلسات ساختمان ولنجک گفت: «ساختمان ولنجک دفتر رئیس‌جمهور سابق است و آقای احمدی‌نژاد هم رئیس‌جمهور سابق هستند. مسئولان سیاسی وقتی دوره خدمتشان تمام شد چه کار باید بکنند؟ باید بروند خانه‌نشین بشوند و هیچ کاری نکنند؟ در خارج این‌طور نیست، رؤسای‌جمهور دفتر دارند و برخی برنامه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارند. ساختمان ولنجک هم دفتر رئیس‌جمهور سابق است و برخی دیدار‌های سیاسی با اعضای کابینه و برخی دیدار‌هایی که افراد علاقه‌مند هستند، انجام می‌شود». انتخاب نوشت؛ میرتاج‌الدینی همچنین درباره محل تأمین هزینه‌های این ساختمان و ساختمان جنت‌آباد که تحت عنوان دانشگاه ایرانیان به فعالیت مشغول است و از سوی برخی نمایندگان مجلس، ابهاماتی درباره محل تأمین هزینه‌های آن مطرح شده، گفت: «من تنها جایی که می‌شناسم دفتر ولنجک است. دفتر رئیس‌جمهور سابق و از نظر ساختاری دفتر رئیس‌جمهور سابق ردیف مشخص در بودجه نهاد ریاست‌جمهوری دارد».
 
بازداشت عامل برداشت اینترنتی 32 میلیونی

شنیده شد که عامل برداشت اینترنتی غیرمجاز 32 میلیون ریالی در لنگرود استان گیلان در آمل دستگیر شد. سرهنگ  ایرج محمدخانی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گیلان با اعلام این خبر گفت: در پی ارجاع یك فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان لنگرود به دادخواهی فردی مبنی بر اینكه از حساب وی به صورت غیرمجاز مبلغ 32 میلیون ریال برداشت شده، موضوع در دستور كار پلیس قرار گرفت. سرهنگ محمدخانی افزود: با تحقیقات از مالباخته و پی‌جویی فنی و پلیسی، عامل برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی شاکی كه مردی 37 ساله اهل و ساكن شهرستان آمل بود، شناسایی شده و با اخذ نیابت قضایی و اعزام کارآگاهان این پلیس به شهرستان آمل، متهم دستگیر شد.
 
ابوبکر البغدادی خوب‌شدنی نیست!

شنیده شد که روزنامه انگلیسی تلگراف تأکید کرد، سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش به دلیل شدت جراحات، بهبودیافتنی نیست. تلگراف روز یکشنبه توضیح داد که سرکرده داعش به شدت زخمی شده است و نیاز به مراقبت دائمی دارد. «دیوید بلر» نویسنده این گزارش با طرح سوالی درباره تاثیر زخمی شدن ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش بر آینده این گروه اظهار کرد که بغدادی در حمله هوایی هجدهم مارس گذشته آمریکا نزدیک شهر باجی در شمال بغداد که در آن سه نفر از دستیارانش نیز کشته شدند، به شدت زخمی شده است و به مراقبت دائمی نیاز دارد. وی افزود: بعید است که حال بغدادی بهبود یابد و انتقال قدرت به ابوعلاءالعفری دائمی است و به این ترتیب داعش وحشی‌ترین و ماهرترین سرکرده خود را از دست داد.
 
ماشين پليس‌هاي دوربين‌دار در تهران چه مي‌كنند؟

شنیده شد که اخیرا شهروندان تهرانی شاهد حضور خودروهایی هستند که یک دوربین بر روی آن نصب شده و این خودروها در حال گشتزنی در سطح شهر هستند. مهر نوشت؛ این خودروها در خیابان های مرکزی شهر تهران و در کنار خودروهای پارک شده در حال گشتزنی بوده که این اقدام سبب برخی گمانه زنی ها در رابطه با شناسایی خودورهای بدون طرح ترافیک شده است. به گفته سردار تيمورزاده این خودروها برای ثبت سرعت غیرمجاز رانندگان متخلف فعالیت کرده و این طرح فعلا در محدوده اتوبان ها و خیابان‌های اصلی شهر تهران انجام خواهد شد. این خودروها به سیستم استعلام خلافی مجهز بوده و گشتزنی این خودروها در حاشیه خیابان ها جهت رصد خودروهای پارک شده با تخلف بالا انجام می شود تا خودروهایی که میزان خلافی آن بیش از حد مجاز است را به پارکینگ منتقل کنند.
 
سرگردانی مسافران هواپیمای تهران-ساری

شنیده شده که نقص فنی هواپیمای پرواز 19:20 دیروز تهران ـ ساری، موجب سرگردانی مسافران شده ‌است. فارس نوشت؛ پرواز هواپیمای 19:20 ‌‌دقیقه شرکت ماهان با حدود 70 مسافر از تهران به مقصد ساری، به‌دلیل نقص فنی هواپیما به تعویق افتاد و مسافران در فرودگاه مهرآباد سرگردان شدند. یکی از مسافران این هواپیما که نخواست نامش ذکر شود، گفت: بعد از یک‌‌ساعت و نیم نشستن در هواپیما و معطل شدن، بالاخره خلبان هواپیما اعلام کرد که قسمتی از هواپیما دچار نقص فنی شده و مسافران باید پیاده شوند. وی افزود: مسافران در فرودگاه مهرآباد سرگردان شدند و خواستار بررسی وضعیت موجود از سوی مسئولان مربوطه شدند.
 
مفقود شدن یک رزیدنت در اهواز

شنیده شد که جمهوری اسلامی نوشت؛ در پی مفقود شدن یک خانم رزیدنت شاغل در یکی از بیمارستان‌های اهواز، یک مقام این بیمارستان گفت: مدت‌هاست دوربین‌های مداربسته این بیمارستان خراب و از کار افتاده‌اند. ماموران نیروی انتظامی خوزستان با دقت و جدیت درحال پیگیری سرنخ‌ها و اقدامات پلیسی برای کشف ماجرا هستند. متاسفانه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز حاضر به ارائه هیچ توضیحی به رسانه‌ها نیست و همین امر به شایعه‌سازی در این دانشگاه دامن‌زده است.
 
پیشنهاد به دولت درباره ساماندهی تعطیلات

شنیده شد که خراسان نوشت؛ براساس نامه چندی پیش یکی از معاونین رئیس‌جمهور به هیات دولت، پیشنهاد شده است با توجه به اینکه به‌دلیل ماهیت نظام جمهوری اسلامی ایران، تعطیلات بر مبنای دو تقویم قمری و شمسی تعیین شده است و در مواقعی مانند روزهای آخر هفته، تقارن تعطیلات ملی با مذهبی موجب افزون شدن روزهای تعطیل در کشور می‌شود، طرح ساماندهی تعطیلات رسمی کشور با نگاه ویژه به افزایش تعطیلات، مورد بررسی و تصمیم‌گیری دولت قرار بگیرد.


** ایران

باج‌خواهی کشورهای عربی از امریکا

«وال استریت ژورنال» در تحلیلی نوشت: «کشورهای حاشیه خلیج فارس در ازای حمایت از توافق هسته‌ای با ایران تسلیحات و تضمین می‌خواهند.» این روزنامه امریکایی ادامه داد: «به گفته مقامات امریکایی و اعراب، ‌‌دولت‌های حاشیه خلیج فارس خواستار سیستم‌های تسلیحاتی جدید و تضمین‌های امنیتی از کاخ سفید در ازای حمایت از توافق هسته‌ای با ایران هستند. سران 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس از جمله عربستان، قطر و امارات متحده عربی، قصد دارند بای این منظور از نشست سران عالی‌رتبه با باراک اوباما، استفاده کنند.


مخالفت بسیج دانشجویی مشهد با سفر مطهری

« پیشنهاد می‌کنیم سفرتان به مشهد مقدس را لغو کنید که اگر غیر از این باشد و شما همان مواضع را مطرح کنید، دانشجویان انقلابی مشهد ساکت نخواهند نشست.» این بخشی از نامه سرگشاده «شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مشهد» است که در واکنش به حضور علی مطهری در همایش بزرگداشت مقام معلم همراه با بررسی اندیشه‌های شهید مطهری منتشر شده است. به گزارش ایسنا، نامه این تشکل خطاب به مطهری  افزوده است: «اگر قرار است یک بار دیگر در مقام وکیل مدافع فتنه‌گران جسارت کرده و عدالت رهبری را زیر سؤال ببرید، ما دانشجویان انقلابی ساکت نخواهیم نشست.»


مخالفت رئیس دانشگاه امیرکبیر با لغو حضور هاشمی

در حالی که اعلام شده است آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت روز معلم در دانشگاه امیرکبیر حضور یابد و سخنرانی کند، «فارس» گزارش داد که شماری از دانشجویان این دانشگاه؛  ضمن  تجمع مقابل دفتر ریاست دانشگاه و حمل پلاکارد اعتراضی به این مراسم خواستار لغو این مراسم شدند. رئیس دانشگاه امیرکبیر در واکنش به این درخواست؛ گفت: «70-60 معترض در قیاس با 14 هزار دانشجوی دانشگاه، تعداد اندکی هستند.» به گزارش آنا، احمد معتمدی افزود: «بعید می‌دانم دانشجویان این مراسم را خدشه‌دار کنند.»


بازخوانی پرونده واردات خودرو های لوکس

تابناک در «پرونده روز» خود با تیتر «همه آنچه باید درباره پول‌ کثیف و ارتباطش با واردات خودرو بدانید!»؛ نوشت: «در شرایطی که وزیر کشور واردات 27 هزار خودرو توسط کمیته امداد در سال‌های گذشته را نمونه‌ای برای تجارت پول‌های کثیف در کشور می‌داند، مسئولان این کمیته مدعی‌اند که در این امر نقشی نداشته‌اند و این واردات مربوط به یکی از مصوبات دولت دهم بوده و بر این باورند که وزیر باید توضیح دهد؛ البته نه واردات خودروهای گرانقیمت خارجی به این 27 هزار خودرو محدود می‌شود و نه مصوبه‌های عجیب واردات این کالاها، تنها همان یک مورد است!»


حاشیه‌های سفر احمدی‌نژاد به بابل

سفر پنجشنبه گذشته محمود احمدی‌نژاد به بابل برای برگزاری گردهمایی ویژه و نشست‌های مختلف با برخی همفکرانش، حاشیه‌ساز شد. از جمله، «انتخاب» نوشت: «یک منبع مطلع و از فعالان سیاسی در این مورد به خبرنگار ما گفت: با وجود برخی محدودیت‌ها که برای برگزاری مراسم دیگر طیف‌های سیاسی در استان مازندران وجود دارد، اما جناح شکست خورده انتخابات بدون هیچ گونه محدودیتی مراسم خود را در فضایی کاملاً ویژه برگزار کردند و پس از پایان مراسم، برخی بزرگان استان مازندران تا پاسی از شب در منزل یکی از مسئولان سابق دولت و با حضور محمود احمدی‌نژاد تشکیل جلسه دادند.» این سایت به نقل از «منبع مطلع» خود  افزود: «بسیاری از مسئولان شهرستان بابل بویژه آقای ملایی فرماندار ویژه و معاون استانداری مازندران در این مراسم حضور داشتند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    مرگ بر ابو بکر البغدادی
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    چه قدر بی شرفن این فتنه گرا فکر کردن مردم هم مثل خودشون....
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    اگر این منتقدای ... بذارن دولت میدونه تو زمینه اقتصادی چی کار کنه
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    درود بر احمدی نژاد
  • افشین تهران ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    بله نیست که در این دوسال همه چی گل و بلبل شده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس