فضای کمدی فیلم با تمسخر این شخصیت ایجاد می شود. کوچکترین عضو خانواده بارها و در موقعیت های مختلف با وقاحت تمام به سخره گرفته و ادای او را در می آورد.

به گزارش مشرق، پس از پایان پرحاشیه سریال "درحاشیه" ، پخش سریال طنزی به نام " شمعدونی " به کارگردانی " سروش صحت " و تهیه کنندگی " محسن چگینی " از شبکه سه آغاز شده که با تبلیغات و حواشی زیادی قبل از پخش همراه بود.
 
محمدحسن معجونی، آتنه فقیه نصیری، نگار عابدی، رویا میرعلمی، محسن قاضی مرادی، محمدرضا داود نژاد، ویدا جوان، امیر کاظمی، رضا کریمی و ... از بازیگران سریال «شمعدونی» هستند که در خلاصه داستان سریال آمده است : این مجموعه داستان دو خانواده است که عطا و هوشنگ سرپرستی آن را برعهده دارند. عطا فرزندی دارد که برای او بسیار عزیز و دوست داشتنی است اما او کودکی کنجکاو است و و بنیان قصه هم بر درگیری عطا با فرزند خود استوار است.
 
کارگردان سریال "شمعدونی" اعتقاد دارد جدی ترین سریال طنزی است که تاکنون کارگردانی کرده است، و در مصاحبه ای گفته است : هیچ کدام از بازیگران در این سریال ویژگی طنز خاصی ندارند. شوخی های زیادی در سریال ندارند. حتی به جز یکی از شخصیت ها هیچ کدام طنز هم بازی نمی کنند بلکه در جریان اتفاقات و مسیر زندگی روزمره شان ماجراهای طنزی به وجود می آمد که خنده دار است.
 
البته بر خلاف ادعای کارگردان این فیلم ، شاهد بازی های اغراق آمیز شخصیت ها و شوخی های زیاد و بعضا همراه با لودگی آن ها هستیم. شوخی های بسیار سخیف که در اکثر مواقع با مسخره کردن یکی از شخصیت های سریال همراه است.

سریال طنزی که بنیان خانواده را نشانه گرفته است
 
 
سروش صحت پیش از این سریال ، کارگردانی سریال هایی چون "پژمان" و "ساختمان پزشکان" را بر عهده داشت که همه ی این سریال ها یک ویژگی مشترک دارند آن هم ایجاد موقعیت و فضای طنز بوسیله تمسخر یکی از شخصیت های فیلم است. در سریال ساختمان پزشکان شخصیت اصلی فیلم دکتر افشار با بازی بهنام تشکر همواره و در بیشتر صحنه ها توسط دیگر شخصیت های سریال مورد تمسخر قرار می گرفت، دقیقا همان رفتاری که در سریال "پژمان" و "شمعدونی" مشاهده می شود.
 
شاید این ویژگی سریال های سروش صحت نشات گرفته از شخصیت خود او باشد که در جواب سوال رامبد جوان در برنامه "خندوانه" که از او پرسیده بود در زندگی بیشتر از چه چیزی می خندی؟ گفت: من معمولا به چیزهای بد می خندم. مثلا به لطیفه های بد و بی ادبی میخندم یا وقتی بلایی سر کسی می آید مثل اینکه وقتی در خیابان می بینم کسی زمین می خورد  یا در زمستان که به کوه می روم بسیار می خندم چون مدام شاهد زمین خوردن مردم هستم.
 
 
یکی از نکات بسیار مهم و قابل توجه سریال، روابط بین شخصیت هاست. روابطی که در آن حرمت ها و عزت ها رعایت نمی شود. همه سعی در تمسخر یکدیگر و بهتر جلوه دادن خود هستند. حتی در تمسخر کردن احترام بزرگتر و کوچک تری رعایت نمی شود. بزرگ ترها با تحقیر و تمسخر کودکان بزرگ تری خود را ثابت می کنند.
 
سریال طنزی که بنیان خانواده را نشانه گرفته است

 "هوشنگ مظاهری" با بازی محمد نادری یک مرد ساده لوح است که در خیلی از اوقات جوگیر می‌شود. خیلی علاقمند است که مشکلات را حل کند ولی معمولاً با حرکتی که انجام می‌دهد مشکل را بحرانی‌تر می‌کند. یک اصطلاح هم دارد با این عنوان که بسپار به من! و معمولاً هروقت این جمله را می‌گوید خرابکاری در راه است. خیلی علاقمند است که پدری مدرن و با فرزندانش همراه باشد. حرف و خواسته‌های آنها را بفهمد و پا به پای آنها پیش برود ولی باز هم آنچه باید اتفاق نمی‌افتد. اما این ویژگی ها باعث ایجاد فضای طنز این شخصیت نمی شود.فضای کمدی فیلم با تمسخر این شخصیت ایجاد می شود. کوچکترین عضو خانواده بارها و در موقعیت های مختلف با وقاحت تمام او را به سخره گرفته و ادایش در می آورد. ماجرا زمانی جالب تر می شود که وقتی یکی از اعضای فامیل با رفتار ناشایست و نابه هنجار او برخورد می کنند با عصبانیت والدین کودک موجه  می شوند و والدین از این رفتارهای کودک خود دفاع می کنند.
 
 
حال این سوال مطرح می شود که یک سریال طنز چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ قرار است به هر نحوی مخاطب را خنداند؟ و اینکه هدف از ساخت یک سریال چیست و نباید در آن مفهوم و پیامی به مخاطب رسانده شود؟ 
 
درست است که هدف اصلی از ساخت سریال ها و علی الخصوص سریال های طنز پرکردن اوقات فراغت خانواده ها و ایجاد شادی در جامعه است اما به دلیل اثرگذاری بالای سریال ها روی مخاطبان باید در کنار تمام این ها ، کمی هم به مفهوم سریال ها و تاثیرات فرهنگی و اجتماعی آن ها دقت شود. اینکه در سریالی شاهد حرمت شکنی بزرگترها توسط افراد کوچک تر خانواده باشیم باعث قبح شکنی این مساله شده و فرهنگ جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

فرهنگ نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 80
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    خندیدن و شاد بودن دوای امروز مردم است که سریال در حاشیه کاملا به این نیاز ، پاسخ گو بود باعث می شد مردم از ته دل بخندند اما سریال شمعدونی و چند سریال دیگر که همزمان پخش می شوند نه تنها طنز نیستند بلکه وقت تلفی هم هستند . اصلا بی معنا و پوچند . یک نظرسنجی این مطلب را کاملا ثابت می کند . واقعا این همه هزینه برای ساخت این جور سریال ها ، فقط اتلاف پول انرژی و وقته . متاسفانه کاربلد های طنز مثل مدیری ، رضویان ، غفوریان و ... را کنار می گذاریم و ناواردهای بدکارنامه را جایگزین می کنیم .
  • ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    درمورد ساختمان پزشکان که سبک زندگی ایرانی-اسلامی را مورد تمسخر قرارداده بود صحبت از ندانم کاری بوده است.اما با تکرار دوباره همان سبک هجوم به باورهای سبک زندگی ایرانی-اسلامی این شائبه به ذهن متبادر می شود که تمسخر روابط خانوادگی توسط تهیه کننده،نویسنده و کارگردان این سریال،نه از روی سهو که بر سبیل عمد بوده است.والله خبیربما تعملون
  • ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    سلام واقعا حقیقت رو گفتید خود من و خانواده فقط 3 قسمت اول رو دیدیم و بعد از اون نگاه نکردیم .
  • ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    گل گفتی، شخصیت پدر تو این سریال به معنای واقعی به لجن کشیده شده!!!! شخصیت پدر در این سریال (با عرض معذرت از تمام عزیزان): 1. فردی به شدت دروغگو 2. بزدل 3. بی شخصیت و عدم ثبات رفتاری 4. ترسو 5. پرخاشگر و هزار مورد زشت و پست دیگه که نوشتنش یک مقاله مجزا می طلبه!!!!!!!! آقای سروش صحت بارها و بارها شخصیت خود و جریان فکریش رو نشون داده ولی بازهم صدا و سیما به این جریان فکری مصموم و بیمارگونه کار برای تولید می سپارد چرا؟ واقعا چرا صدا و سیما نسبت به وظیفه و جایگاه فرهنگی و تمدن سازی که داره غافله، چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بهروز ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    با سلام .آقاي صحت بهتز است فقط بازي كنند نه كارگرداني.به نظر من اين ضعف سينماي ماست كه هر كسي ميتواند كارگردان شود و گره هاي شخصيت خود را در فيلمهايش بگشايد برنامه هاي طنز را دوست دارم ولي در خانواده ما احترام به يكديگر بسيار مهم است .با ديدن قسمت اول اين سريال ،با كل آن خداحافظي كرديم.
  • فرهاد ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    این فیلمها تهدید نیست بلکه واقعیّتی از اجتماع فعلی است ... همان گونه که مجموعۀ در حاشیه کاملا حقیقتی بود که در اجاماع فعلی پزشکان وجود دارد و آقای مدیری آن را با طنز آمیخته بود ، سریان آقای صحّت هم کاملا بخشی از حقیقت تلخ جامعۀ کنونی است که با چاشنی طنز در هم آمیخته ... چرا فکر میکنیم این گونه فیلمها تهدید هستند ؟ شاید به این دلیل از دیدن این فیلمها وحشت داریم که توانایی دیدن واقعیّات زندگی خودمان را نداریم ...!
  • ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    وقتی در مجموعه شام ایرانی و در زندگی شخصی سروش صحت، میبینیم که پسر کوچک او چطور پدرش را با نام کوچک "سروش" خطاب می کند، باید متوجه شاکله و زیربنای فکری و تربیتی این شخص بشویم و البته صدا و سیما باید با حساسیت و غیرت بیشتری نسبت به فرهنگ عمومی و هنجارهای اجتماعی جامعه، متوجه باشد که دارد کدام باد و از کدام سو به بادبان فرهنگ جامعه می وزاند.
  • ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    اتفاقا کاملا اشتباه می کنی!!!! در حاشیه یک معضل اجتماعی رو نقد کرد ولی در این فیلم یک شخصیت بنیادین رو داره تخریب می کنه که اولا معضل اجتماعی نیست و ممکنه در 1% خانواده ها باشه و باید در مراکز روانشناسی حل بشه نه سطح جامعه!!! حدس می زدم بخاید از قیاس این دو سریال ماهیگیری کنید شیطونا!!!!
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    اه اه یه عده نشستن دارن فقط ایراد میگیرن بسه دیگه .. چرا ظریف تبریک گفت چرا روحانی شعر خوند چرا درحاشیه فلان شد چرا شمعدونی فلان شد امان از دست منتقدین میشه یه سریال طنز بی منتقد معرفی کنید؟همه چی شده خاله زنک.بازی پس چی بسازن؟
  • محمد حسین ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    من نمیدونم چه اصراری هست اتفاقات تاریک جامعه را بیاورد جلوی چشم همه. بابا خب اگر این بی فرهنگی هم هست شما سریالی بساز که احترام به پدر و مادر و رابطه درست خانوادگی؛ حیا و عفت؛ مردانگی و .. را یاد بدهد. این رفتارهای سخیف را که به قول صحت اگر درست باشد که داریم میبینیم. باید ضدش را بسازی برای جامعه. من که دیگه تقریبا ناامید شدم از اصلاح فرهنگ جامعه.
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    با این طرز تفکرش، بازی کردنش هم اشکال داره
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    احسنت
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    برای اینکه بخش عمده ای از جامعه ما هنوز پاک زندگی می کنند و نباید این چیزها برایشان عادی جلوه داده شود.
  • محمد ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    دیگه مهم نیست چه سریالی پخش بشه فقط این مهم بود که انتقادی به پزشکان نشه. واقعا برای صداوسیما متاسفم
  • ناشناس ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    فقط الکاپو
  • از تبریز ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    بد موقعی این سریال پخش شد بد شانسی اورد بعد از سریال جالب حاشیه این سریال دیگه نمی تونه گل کنه ما در خونه موقع پخش این سریال زمان می گذاریم مثلا از هر یک دقیقه بدون ارتباط به موضوع سریال با بچه ها با صدای بلند می خندیم تا تحمل دیدن ادامه سریال را پیدا کنیم هر چند خانم خونه از اینکار ما عصبانی می شه چاره نداریم
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    هر کی کارش رو درست انجام بده تا داد مردم هوا نره!
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    سرتاسر لودگی و موقعیتهای تکراری! برای مثال در هر قسمت پدر خانواده معذرتخواهی میکنه که مورد قبول واقع نمیشه، یا پسر هربار تصادف میکنه، یا هربار شام خونه هوشنگ مهمون هستن و اون باید یکجوری پول غذا رو حساب کنه، پسرخانواده یک پسره لوسه که همش میگه نیاز به تنهایی دارم، خانم دکتر همش تشخیص اشتباه میده و... کلا یک ریتم تکراری همراه با لودگی تو این سریال وجود داره که هیچ جذابیتی برای مخاطب نداره
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    سريال در حاشيه را بخاطر عده اي قليل اما پرسروصدا تعطيل كردند اما اين سريال شمعدوني كه تنها هنر آن نمايش تجملاتي است كه اكثريت 90 درصدي مردم توان دسترسي به آنرا ندارند و خود بنده به همين دليل آنرا نگاه نمي كنم، نشان ميدهد كه بمانند آمريكا در ايران هم اقليتها مي توانند به شرط داشتن توان اقتصادي نظر خود را بر اكثريت بقبولانند و فخر فروشي هم داشته باشند.
  • سعیدی ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    صحت آدم بی ادبی است و صدا سیما تربیت مردم را به این آدم می سپارد.
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    این سریال بسیار وقیح هست و کاراکترها بسیار وقیحانه با هم تعامل دارند که به دور از شئونات خانواده ایرانی است
  • سینا ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    دوست عزیز اتفاقا یکی از چیزهایی که باعث طنز میشه تکرار یه اتفاقه.هرکدوم از اینایی که گفتی اصلا بار طنز ندارن و تکرارشونه که باعث خنده میشه.البته شما اگه دوس نداری چندتا کانال دیگه ام داریم.میتونی از اونا لذت ببری.
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    عالیه. عالی عالی. چی عالیه؟ چی؟ کی؟
  • سارا ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    من میگم اگه صدا سیما اینقدر پولداره که پولشو هی میریزه تو جوب بده چند تا بدبخت بیچاره مثل ما والا ثوابم داره
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    یه بچه بی ادب یه مادر بی ادب تر رو مخ یه پسر شلخته بی عار یه پزشک عمومی بی سواد یه دختر مجرد منتظر شوهر و .... اینان شخصیت های شمعدونی من نمی دونم چرا اینا هر شب خونه همن و سر پول کباب دعوا می کنن وای او زنه که میگه این نه ارشیا چقد رو اعصابه همه قسمتاشم که مثل همه
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    نه سریال در حاشیه خوب بود نه شمعدونی البته شمعدونی خیلی بدتره
  • رضا ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    این روزا بچه از ننه اش قهر می کنه کارگردان میشه
  • سینا ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    مشرق چقدر جالبه که فقط نظرات مخالفو منتشر کردی و نظرات موافق خبری ازشون نیست.حداقل سه تا نظر منو همکارامو میدونم چی بوده که منتشر نشده.هنوزم همون به درد نخوره قبلی.یه مدت نبودم گفتم شاید تغییر کرده باشی.اینم بفرست تو غیر قابل انتشارا
  • پری ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    نمی بینم و نظری ندارم..
  • بيرانوند ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    به نظرم سريال شمعدوني به معني واقعي طنز است بر عكس سريال بيمارستان حاشيه كه واقعا هجو ومبتذل بود و اثري از طنازي در آن ديده نمي شد.
  • ایرانی ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    حالا فهمیدین چرا مردم سریال های ترکی میبینن واقعاً 10 دقیقه هم نمیشه این طنز مزخرف رو تحمل کرد ترکی ها هم مزخرفه اما درجه مزخرفیش خیلی پایین تره
  • علی ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    چرا این سریالها مشاور مذهبی ندارند؟
  • مرتضیsk ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    به ناشناس ۰۹:۴۸ اینقده بدم میاد از آدمایی که فکر میکنن از همـــه بیشتر می فهمــن ! یه نیگاه بنداز تا ایرادِ کارا دستت بیاد
  • ناشناس ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    شوخی کردم
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    یعنی به این نظرت خندیدماااااااااااااااااااااااااا :)))))))))
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    سريال بسيار بي خوديه واقعا جامعه شناسي وروانشناسي هيچ كدوم از كارگردانها مثل آقاي مديري نيست به نظرتون مسائل ومشكلات پزشكي مطرح مي شد بهتر بود يا ساعت نه شب محبور باشي حواس بچه هات رو پرت كني كه اين سريال سرشار از فحش و بي ادبي واحترامي رو نبينه واااااااااااااااااااي خدا اين همه ظلم وبي عدالتي تا كي؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    سریال در حاشیه رو به خاطر قشر خاص پزشکان تعطیل کردن حالا ببینم این سریال رو که بالا تا پایین دارن روابط بزرگتری و کوچیکتری توی خانواده را به مسخره می گیرن و اصلا چیزی به اسم احترام وجود نداره و پدر که نماینده نسل قدیم هست و همیشه توسط پسر که نماینده نسل نو هست مسخره می شه کسی می تونه تعطیلش کنه؟
  • ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    البته سریال در حاشیه بد اموزی های زیادی هم در کنار طنز روانش داشت.مثل نحوه صحبت خانم و اقای پذیرش با یکدیگر یا نحوه برخورد خواهر با برادر یا نحوه پوشش خانم ها در دانشگاه که تمسخر حجاب بود و عوض شدن پوششان بعد از فارغ التحصیل شدن یا مهریه های زیاد طبقه ثروتمند یا ماه عسل گران قیمت اروپا در حالی که خانه برای خود نداشتن یا ...
  • ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    وای به حال فرهنگ کشور که برخی از این هنرمندان و بازی گردانان بشوند مهندس و تغذیه کننده آن!
  • لبوفروش ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    خانواده اصلا مهم نيست مهم اين است كه به حضرات پزشكان نگوييد بالاي چشمتان ابروست !
  • محمد ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    خیلی سریال مزخرفیه
  • علیرضا ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    اصلا موافق نیستم اتفاقا شمعدونی بسیار هم قشنگ اون فیلم های وقت تلف کنی فیلم های رضا عطاران هستند که محتوای مزخرف دارند
  • علیرضا ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    من که با این فیلم از بعضی قسمت های در حاشیه خیلی بیشتر میخندم
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    کجای ساختمان پزشکان زندگی ایرانی اسلامی رو مسخره کرد واقعا که حرفتون خنده داره
  • علیرضا ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    مزخرف سریال های سروش صحت نیست سریال های رضا عطاران هست که بی محتوا ست .شمایی که میگید مزخرفه انقدر غرب زده اید وفیلم های ترکی دیدید که چیزی که ملت خودتون پخش میکنه رو دوست ندارید چقدر ملت غرب زده ای داریم
  • ناشناس ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    خیلی سخت گرفتین. اینطوریام نیست درسته که برای خندوندن دیگران هرکاری نباید کرد و هرچیزی نباید گفت و اصولا معنای طنز این نیست اما اسمش با خودشه" طنز" حالا این دیگه کار کارگردانه که از چه روشی استفاده کنه
  • مرتضیsk ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    خسته نباشی
  • علیرضا ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    مهران مدیری هم گفت که از اول درحاشیه در سه فصل میخواست ساخته بشه خیلی کوته بینی تازه فیلمای سروش صحت همه عالین
  • علیرضا ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    دقیقا
  • علیرضا ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    مزخرف نگو
  • علیرضا ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    تو خانواده ایرانی اگر میدونستی نمیرفتی فیلم ترکی ببینی
  • علیرضا ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    درحاشیه به خاطر اعتراض تعطیل نشد خود مدیری گفت از اول میخواستیم تو 3فصل 30قسمتی بسازیم چقدر کوته بینید
  • دانیال ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    طنز این سریال بسیار جالب است. من نمی دونم بقیه به چه چیز این سریال گیر می دهند؟ نکنه این هم تقلیدی از سریال های آمریکایی است؟؟؟!!!
  • افشین ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    لطفا می شود وقیحانه این سریال را بفرمایید؟! در سریال های دیگر هم گاه گاه چنین تعاملاتی دیده می شود. بعد هم الکی که یک سریال رو پخش نمی کنند. کلی فیلتر و صافی داره...
  • فرزاد ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    خب طنز همینه دیگه! در عین روی اعصاب بودن باحاله... همیشه که شخصیت های داستان عصا قورت داده و مثبت نباید باشند.
  • رامین ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    بگو طنز بده دیگه... همش باید غصه دار و گریه دار باشه که بقیه به یک چیز دیگر پناه ببرند...
  • دانیال ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    هر دو تا شون توپه... من که اولی دیدم و دومی رو دارم می بینم.
  • diamond ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    بی احترامی و فحش که نداره... کجاش فحش دقیقا؟؟؟
  • ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    تو همکارات میرید سر کار یا وبگردی؟
  • محسن ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    احسنت . واقعا همینطوره
  • ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    شخصیت زن هم ناجور است مدام شوهرش را تحقیر و سرزنش می کند
  • ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    علیرضا یاد بگیر مطلع حرف بزن
  • ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    آقای علیرضا!!! یعنی هر کس از شمعدونی بدش میاد فیلم ترکی میبینه؟؟ والا خیلی ها هنوز ماهواره ندارنااااا
  • ناشناس ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    نظرم رو ناقص و بدجور منتشر کردید شما که بریدید درست می بریدید که حداقل معناش برسه. همین نظر آخر که با " که" شروع شده
  • ناشناس ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    به نظرم تمرکز ساختمان پزشکان روی کار روانشناسها نسبت به سایر پزشکاست اینکه حتی اگه دکتراشو گرفته باشن آنچنان ارزش و جایگاه ندارن
  • علیرضا ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    همین صحتی که ازش بد میگید رو مهران مدیری به همراه سعید اقاخانی به تلویزیون معرفی کرد
  • ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    من یک دختر مجرد هستم ایا درسته که طنز نویسان ما برای خندوندن مردم دخترایی که سن ازدواجشون رفته بالا به مسخره می کنند؟ شرایط اقتصادی خانواده ها تو این دوره باعث شده خیلی از پسرا تشکیل خانواده ندن واقعا متاسفم که فقط مسخره کردن رو بلدید.
  • ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    احسنت
  • ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    انتقاد که خاله زنک بازی نیست.
  • ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    بنیان خانواده های ایرانی با دیدن سریال های ماهواره ای از بین رفته با رفتاری که با بچه هاشون دارن این فیلما فقط بهونه ای هستن که همه تقصیرات رو بندازیم گردن دیگران ، همه چیز این مملکت گل وبلبل مونده فقط سریالهای طنز درست بشه این فیلم رو ندیدم نه اینکه سخیف باشه نوع طنزش من بیننده رو جذب نکرد
  • ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    طنز داریم تا طنز البته که بعضی ها نمیفهمن
  • ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    چند چندی با خودت
  • ناشناس ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    دوست عزیز هر کسی سلیقه ای داره اگه سریال رو دوست نداری نبین. برو بشین سریالهای ترکیه ای رو ببین. که فرهنگ خانواده رو درست نشون میدن. الکی مثلا !!!!!!!!!!
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    انصافا ما با این همه کارشناس میتونیم یک هالیوود ایرانی داشته باشیم با نام (صدا و سیما وود) تابلشو هم تو جاده هراز میزنیم
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    من اسم (خالی وود) رو پیشنهاد می کنم..
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    بهتره یک سایت خبری مثل مشرق در این زمینه ها سیاست واحدی داشته باشه نمیشه درباره یک فیلم یا سریال یا طنز با همین مضامین یک طور رفتار کرد درباره یک کار دیگه در همون طراز طور دیگه
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    احسنت مشرق با این تیتر عالیت واقعا سریال بی ارزش و سخیفیه
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    رئیس سازمان نظام بنیان خانواده نداریم که بیاد به این سریال اعتراض کنه؟
  • MimSaad ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    وقتی جلو سریالهای خوب رو میگیرید این طور سریالها رو باید ببینیم
  • حاجي ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    گفتي از كجا بودي؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس