کد خبر 411792
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳

روند خصوصی شدن دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در حالی طی می‌شود که ابهام‌ها و شائبه‌های زیادی در این راه وجود دارد.

به گزارش مشرق، در حالی که قرار است طی امروز و فردا موضوع خصوصی شدن باشگاه پرسپولیس مشخص شود اما اتفاقات و اظهارات ضد و نقیضی در این باره وجود دارد که این موضوع باعث شده خیلی نتوان به اتفاقاتی که در آینده برای باشگاه پرسپولیس رخ خواهد داد خوشبین بود. گزارش‌های سازمان خصوصی‌سازی و صحبت‌های متناقضی که در این باره وجود دارد تنها این نکته را در اذهان متبلور می‌کند که افق‌های پیش رو برای باشگاه پرطرفدار پایتخت خیلی روشن نیست.

قبل از اینکه مزایده سوم برگزار شود طی آگهی‌هایی که در روزنامه‌های کثیرالانتشار به چاپ رسیده بود قرار بود متقاضیان خرید دو باشگاه پرسپولیس و استقلال پیش از حضور در مزایده پول ورودی را پرداخت کنند تا با پاکت‌های پُر در این مزایده حاضر شوند اما در نهایت پاکت باشگاه استقلال پوچ درآمد و از بین متقاضیان خرید باشگاه پرسپولیس هم تنها پاکتی که از سوی استیل‌آذین ایرانیان داده شده بود تمام موارد قانونی را پشت سر گذاشت و مشخص نیست موضوعی که در ابتدا به عنوان قانون مطرح شده چطور قرار است الان تفسیر دیگری از آن شود؟

موضوع نوشتن این گزارش حمایت از شرکت‌هایی مثل بهنام پیشرو کیش یا استیل‌آذین ایرانیان نیست بلکه موضوعی که در این میان مهم است روند اشتباه خصوصی شدن این دو باشگاه پرطرفدار و مردمی است به طوری که هیچ کس در حال حاضر نمی‌تواند آینده حتی چند ماه بعدی سرخابی‌ها را حدس بزند و مشخص نیست چه سرنوشتی با این نوع خصوصی‌سازی در انتظار این دو تیم و هواداران میلیونی‌اش است.

جایگاه ملی و حتی فراملی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به کنار اما موضوعی که این روند خصوصی‌سازی را طولانی و البته پیچیده کرده شائبه‌هایی است که در این بین وجود دارد و ای کاش فردی با صداقت کامل درباره واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی با مخاطبان و رسانه‌ها صحبت می‌کرد تا حداقل مشخص شود که چه انگیزه و چه میل و اراده‌ای پشت خصوصی شدن این دو باشگاه ریشه‌دار وجود دارد.

در مورد استقلال اما موضوع کمی متفاوت‌تر است؛ درباره این باشگاه اینطور به نظر می‌رسد که از قبل مشخص شده استقلال را واگذار نخواهند کرد و فقط بحث اجاره این باشگاه وجود دارد چه اگر قرار بر فروش این باشگاه پرطرفدار و مردمی بود روند فروش این باشگاه به شکل دیگری پیش می‌رفت و اینطور نبود که در نهایت پاکت تنها متقاضی این باشگاه پوچ از آب در بیاید که این مسئله خودش هم از آن اتفاقات نادر و عجیب است چراکه هر کسی که با کمترین اطلاعات وارد مزایده‌ای شود قطع به یقین می‌داند که باید پیش از حضور در مزایده به فراخور هزینه‌ای که قرار است انجام شود پولی را باید واریز کند و اینکه تنها متقاضی خرید باشگاه استقلال چنین کاری انجام نداده این موضوع هم از آن اتفاقات عجیب است.

یکی دیگر از اتفاقات عجیبی که در روند خصوصی شدن این دو باشگاه رخ داد تبلیغ برای شرکت‌ها و مدیرانی بود که شاید تا پیش از این کمتر کسی نام آنها را شنیده بود اما به لطف نام سرخابی‌ها الان خیلی‌ها با نام و چهره شرکت‌ها و افراد فرصت‌طلب آشنا شدند؛ در این خصوص مثال زیاد است؛ مثل مدیر یک شبکه‌ای که حتی با برخی‌ رسانه‌ها مصاحبه انجام داد، مدیر یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و ...

 

با این همه به نظر می‌رسد روند خصوصی شدن دو باشگاه پرسپولیس و استقلال ادامه بازی‌هایی است که از ابتدای فصل شروع شده و احتمالا تا چند وقت آینده هم ادامه خواهد داشت؛ بازی‌هایی که باعث شد پرسپولیس بدترین نتایج تاریخ خودش را بگیرد و حتی این تیم را جزو گزینه‌های سقوط به لیگ دسته اول هم قرار داد. اتفاقاتی که زمینه‌ساز رخ دادن آن بیشتر مدیریتی بود؛ مدیرانی که هم زندانی شدند و هم ... و مشخص نیست چه زمانی وعده‌هایی که در این چند سال برای خصوصی‌ شدن دو باشگاه مردمی و پرطرفدار پایتخت داده شده عملی خواهد شد و آیا می توان امیدوار بود با نحوه صحیح نه پر از ابهام و ایراد این دو باشگاه در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرند؟

شائبه‌ها و تفسیرهای خودجوش به نظر می رسد که همچنان برای مدیریت استقلال و پرسپولیس ادامه دارد، بازی باخت باختی که از سال گذشته شروع شد و پر طرفدارترین تیم های قاره کهن را به چالش کشاند. شاید این دست از لابی ها همچنان ادامه دارد و این انحراف از مسیر همچنان می خواهد سرخابی ها را به نا کجا آباد ببرد، هر چند امید است چنین برداشتی دیگر برای آبی ها و قرمزهای پایتخت درست از آب در نیایند و ....

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس