کد خبر 411786
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰

مدیر‌عامل سابق استقلال با تشریح دیدگاهش راجع‌ به مزایده سرخابی‌ها گفت که خریداران آبی‌پوشان پایتخت نگرانی‌هایی دارند و به همین دلیل تاکنون پا پیش نگذاشته‌اند.

به گزارش مشرق، علی فتح‌الله‌زاده مدیر‌عامل سابق استقلال در پاسخ به این سوال که تحلیلش از مزایده سوم سرخابی‌ها چیست، گفت: ما نباید به این مزایده مثل یک مسابقه نگاه کنیم. به‌ هر‌ حال هر گروهی نظر خودش را دارد و خیلی از خریداران استقلال با خود من صحبت کرده‌اند اما دلیل این که چرا پا پیش نگذاشتند این است که نگرانی‌هایی دارند. خرید باشگاه یک چیز است اما اداره کردنش چیز دیگری است. اداره باشگاه مهم‌تر‌ از خریدش است.

 از هدایتی متشکرم که برای خرید پر‌سپولیس پا پیش گذاشت. قطعا او بر اساس تحلیلی که از شرایط داشته است این کار را انجام داده اما یک سری از خریداران استقلال نگرانی‌هایی دارند و هنوز روی خرید باشگاه به اجماع نرسیده‌اند. شاید فکر می‌کنند که با اجاره کردن باشگاه بهتر به نتیجه‌ می‌رسند. مساله این است که آنچه در ذهن ماست با واقعیت متفاوت است.

وی افزود: این‌جا اروپا نیست که حتی برای تماشاگران برنامه‌ای مشخص وجود داشته باشد. این‌جا شاید خودتان را هم به سختی به ورزشگاه راه دهند. پخش تلویزیونی مساله مهمی است که باید به آن توجه شود که در ایران توجه به آن نشده است. خیلی از خریداران انتظار دارند مثل باقی واگذاری‌ها دولت بسته حمایتی برایشان در نظر بگیرد. به‌ هر‌ حال دخل و خرج‌ها یکی نیست و در حالی که 60 درصد درآمد یک باشگاه را در خارج از ایران پخش تلویزیونی تشکیل می‌دهد در ایران چنین پولی پرداخت نمی‌شود.

مدیر‌عامل سابق استقلال در پاسخ به این سوال که نظرش راجع‌ به تنها خریدار آبی‌پوشان چیست، عنوان کرد: در این باره سازمان خصوصی‌سازی باید صحبت کند. من هم شنیده‌ام که خریدار استقلال یک شرکت نفتی است و امیدوارم که در مزایده بعدی حاضر شود. بدون شک اگر استقلال و پر‌سپولیس خصوصی شوند به نفع فو‌تبا‌ل کشور خواهد بود و یک کشور از این مساله سود می‌برد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مساله برند و شرکت سرخابی‌ها در مزایده سوم دیده شده است یا نه، بیا‌ن‌ کرد: بگذارید این طور بگویم که اگر یکی از طلبکاران این دو باشگاه کار را به فیفا و AFC بکشاند آنها از سهام باشگاه سهمی را به طلبکار خواهند داد. این مساله مربوط به تسویه است و واقعا باید شرکت تسویه به این مساله دقت کند. این طور نباشد که یک طلبکار برای گرفتن پولش از آنها دچار مشکل شود و کار را به مراجع قضایی خارج از ایران بکشاند.

فتح‌الله‌زاده در پاسخ به این پرسش که به نظرش هیات مدیره سرخابی‌ها بعد از واگذاری باید چگونه چیده شوند، گفت: اگر این دو باشگاه خصوصی شوند دیگر این طور نخواهد بود که رفیق وزیر، فلان مسئول سیاسی یا آشنای فلان کس وارد هیات مدیره سرخابی‌ها شوند. خریدار افراد کمک حالش را به باشگاه می‌آورد تا در کارهای اقتصادی به او کمک کند. خاطرتان باشد چند سال پیش پیشنهاد ساخت بانک استقلال را داده بودم. بدون شک یک خریدار به این مسائل توجه دارد و به دنبال زدن شرکت‌ها، پایگاه‌ها و بنگاه‌هایی است که از آنها به درآمد برسد.

همین تیم لورکوزن آلمان متعلق به یک شرکت بزرگ شیمیایی است که درآمد میلیاردی دارد و البته با ایجاد بنگاه‌های متعدد اقتصادی این باشگاه فو‌تبا‌ل را هم به سوددهی کامل رسانده است. امیدوارم ما هم برای استقلال و پر‌سپولیس شاهد چنین چیزی باشیم؛ چرا که سطح این دو باشگاه از آسیا فراتر است و می‌تواند خیلی قدرتمند کار را ادامه دهد.

وی در پایان اظهاراتش با ابراز امیدواری از خصوصی‌سازی شدن سرخابی‌ها گفت: امیدوارم در نهایت استقلال و پر‌سپولیس به بخش خصوصی واگذار شوند و دلسوزان باشگاه را در اختیار خود بگیرند. هو‌اد‌ا‌ران استقلال هم نگران نباشند. همان طور که گفتم خرید باشگاه مهم نیست. این که آینده باشگاه چگونه خواهد شد، بسیار مهم است. از سوی دیگر امیدوارم که حسین هدایتی به عنوان دلسوز پر‌سپولیس این باشگاه را در اختیار بگیرد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس