کد خبر 411634
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷

جو بلیفور معاون واحد سیستم‌های عامل ویندوز در جریان برگزاری کنفرانس بیلد 2015 مایکروسافت اطلاعات تازه‌ای را در مورد ویژگی های این سیستم عامل اعلام کرد.

 به گزارش مشرق، رجیستر نوشت: وی تصریح کرد که ویندوز 10 در تابستان امسال روانه بازار خواهد شد و تلاش های فراوانی با همراهی شرکت های طرف قرارداد با مایکروسافت برای بهینه سازی این ویندوز در جریان است.

البته مایکروسافت برنامه هایی برای عرضه مدل های تازه ایکس باکس، دستگاه واقعیت افزوده هولولنز، گوشی های همراه و ... دارد که قرار است در ماه های آینده در این مورد نیز اطلاع رسانی کند.

قرار است مهاجرت به ویندوز 10 در چند مرحله صورت بگیرد و ابتدا این ویندوز برای رایانه‌ها و سپس برای تبلت‌ها و گوشی های همراه عرضه شوند.

از جمله ویژگی های مهم ویندوز 10 می توان به بهینه سازی و افزودن امکانات تازه به دستیار صوتی کورتانا اشاره کرد. این برنامه همچنین باهوش تر شده و برای اجرای فرامین پیچیده‌تری قابل استفاده است.

یکی دیگر از قابلیت های جالب ویندوز 10 امکان تبدیل گوشی به رایانه با استفاده از ویندوز 10 است. برای این کار باید یک نمایشگر با صفحه کلید یا موشواره را با بلوتوث به گوشی متصل کنیم تا استفاده از برنامه های مختلف مانند آفیس به همان سبک همیشگی ممکن شود.  این خدمات تنها بر روی برنامه های جدید سازگار با ویندوز 10 در دسترس است.

اجرای نرم‌افزارهای iOS‌ و اندروید در ویندوز 10 یکی دیگر از دستاوردهای مایکروسافت است. به همین منظور می توان برنامه های یاد شده را با تغییرات اندکی بر روی ویندوز قابل اجرا کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس