کد خبر 382814
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴

مايکروسافت در کنفرانس چهارشنبه شب خود نسخه جديد ويندوز را معرفي کرد.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، اين نسخه تغييرات بسياري داشته است و از بسياري لحاظ انقلابي به شمار مي آيد. يکپارچه سازي ويندوز در تمامي دستگاه ها از تبلت و دسکتاپ گرفته تا کنسول ايکس باکس و تلفن همراه يکي از اهداف اصلي ويندوز 10 است.

همانطور که انتظار مي رفت در ويندوز 10 شاهد بازگشت منوي استارت هستيم که البته به امکانات و ظاهر مدرن مزين شده است. اين منو مي تواند به حالت تمام صفحه درآيد و محيط کاربري تحت ويندوز موسوم به محيط مدرن را پيش روي کاربر قرار دهد.

مرکز اعلانيه هاي اکشن سنتر براي سر و سامان دادن به نوتيفيکيشن هاي محيط دسکتاپ به ويندوز 10 افزوده شده است. البته اين قسمت تنها نقش اطلاع رساني ندارد و تنظيمات عمومي سيستم نظير شبکه هاي واي فاي و تنظيم نور صفحه نمايش نيز در دسترس کاربر قرار مي گيرد.

بخش کنترل پنل سنتي و PC Setting نيز سرانجام ادغام شد تا يکپارچگي محيط به حالت صحيح خود باز گردد. ويندوز 10 کاملا ريسپانسيو است و به دستگاه هاي ورودي براي ارائه  محيط رابط گرافيکي کاربري توجه ويژه دارد. براي نمونه، در صورت اتصال ماوس و صفحه کليد به دستگاه، رابط کاربري به شکل هوشمند تغيير شکل خواهد داد تا به بهترين شکل با نيازهاي کاربر هماهنگ شود.

به گزارش زوميت، همچنين در صورت جداسازي ابزارهاي ورودي، محيط براي کار با لمس سازگاري کامل خواهد يافت. حتي تبلت هاي کوچک نيز هم اکنون قادر خواهند بود به يک سيستم کامل بدل شوند و نسخه  کامل ويندوز را به اجرا درآورند.

کورتنا در ويندوز ۱۰ معرفي شد

سرانجام دستيار صوتي کورتنا نيز که طي سال هاي گذشته به خوبي خود را به اثبات رسانده، قدم به ويندوز گذاشته است. ويندوز 10 ميزبان دستيار صوتي مايکروسافت است و کاربرد دستورات صوتي را به سيستم هاي دسکتاپ مي آورد. کورتنا در نوار جست وجو و روي تسک بار قرار مي گيرد. کورتنا همچون يک دستيار، افراد را در يافتن موارد مورد نظر ياري خواهد کرد و امکان اجراي ابزار هاي ويندوزي را نيز با استفاده از دستورات صوتي مهيا مي کند.

نسخه جديد آفيس براي تبلت هاي کوچک و گوشي هاي  ويندوزفوني

درجريان برگزاري کنفرانس ويندوز 10 مايکروسافت، طراح اصلي ويندوز10 از نسخه  جديد نرم افزار آفيس براي تبلت هاي کوچک و گوشي هاي هوشمند نيز پرده برداشت.نسخه  جديد آفيس از همان نوار معروف ريبون که حاوي ابزار هاي کاربردي آفيس است، بهره مي برد و مي توان با استفاده از آن انواع دستورات را روي سند در حال ويرايش اعمال کرد. مايکروسافت قابليت پرينت از طريق وايرلس را نيز به عنوان بخشي از مجموعه  آفيس در اين نرم افزارها گنجاند.

مايکروسافت پيش نمايش نسخه جديد ويندوز خود را با عنوان ويندوز ۱۰ شهريور امسال معرفي کرد. به نظر مي رسد نسخه نهايي ويندوز بهار سال آينده منتشر خواهد شد. ردموندي ها همچنين از ارتباط عميق تر و يکپارچه تر سيستم عامل جديدشان با کنسول ايکس باکس وان پرده برداشتند. از آن جا که ويندوز ۱۰ مي تواند روي ديگر وسايل همراه نيز نصب شود، پس مي توان حتي بازي ها را در گوشي هوشمند و تبلت نيز اجرا کرد. يکي ديگر از جالب ترين ويژگي هاي ويندوز 10 قابليت استفاده هم زمان از چند برنامه چت است.

پروژه  اسپارتان، مرورگر جديد ويندوز ۱۰

ردموندي ها در اين مراسم همچنين از پروژه  اسپارتان يا به بيان بهتر مرورگر جديد خود براي ويندوز ۱۰ رونمايي کردند. هنوز مشخص نيست که آيا اينترنت اکسپلورر به صورت کامل کنار گذاشته خواهد شد يا خير.شايد جالب ترين امکان در مورد اسپارتان، امکان اضافه کردن يادداشت روي صفحه  وب باشد. به علاوه با استفاده از اسپارتان، مي توان صفحات وب را همچون صفحات کتاب مطالعه کرد.اما شايد بهترين امکان تعبيه شده در اين مرورگر را بتوان ترکيب آن با دستيار صوتي هوشمند مايکروسافت يا همان کورتنا، پس از معرفي آن در ويندوز ۱۰ خواند.

ويندوز 10 به گوشي  هوشمند و تبلت ها مي آيد

چند پارگي بين پلتفورم هاي مختلف مايکروسافت سرانجام با مديريت ساتيا نادلا در حال بهبود است. ردموندي ها بالاخره تکليف ويندوزفون را نيز مشخص کردند تا ويندوز ۱۰ يک نسخه انقلابي و يکپارچه روي همه ابزار هاي اين شرکت باشد. نام نسخه بعدي سيستم عامل موبايل مايکروسافت نيز ويندوز 10 خواهد بود!در ويندوز ۱۰ روي موبايل تصوير پس زمينه سيستم عامل به صورت يکپارچه کليه کاشي هاي محيط پلتفورم را دربرمي گيرد و رنگ هاي مخصوص به هر کاشي ديگر در اين نسخه جايي ندارد. بنابراين ديگر از نام ويندوزفون خبري نخواهد بود و سيستم عامل نسخه موبايل مايکروسافت نيز ويندوز 10 خوانده خواهد شد.

مايکروسافت در کنفرانس خود، از به روزرساني رايگان کاربران نسخه هاي پيشين به ويندوز 10 براي يک سال خبر داد. اين شرکت اعلام کرد کاربران ويندوز 8.1 و ويندوزفون 8.1 بدون پرداخت هيچ هزينه اي مي توانند به روزرساني ويندوز 10 را دريافت کنند.مايکروسافت کاربران قديمي تر يعني کاربران ويندوز 7 را نيز فراموش نکرده و وعده داده است که آن ها نيز مي توانند تا يک سال به روزرساني مربوط به ارتقا به ويندوز 10 را رايگان دريافت کنند.

کاربران ويندوز فون 8.1 نيز مي توانند تلفن هاي خود را به ويندوز 10 به روزرساني کنند.مايکروسافت ويندوز 10 را به عنوان پلتفورمي واحد براي استفاده در هر نوع دستگاه با هر نوع کاربري عرضه کرده است و تصميم دارد جمعيت 1.5 ميلياردي کاربرانش را با کمک اين به روزرساني رايگان و ويژگي هاي جديد ويندوز 10، به 2.5 ميليارد نفر افزايش دهد.اين شرکت خبر خوش ديگري هم داشت و آن پشتيباني مادام العمر از تمام مشتريان و کاربران جديدش است.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس