کد خبر 411238
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز از اعزام کارشناسان نماز به سراسر کشور به مناسبت ایام اعتکاف خبر داد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام اسماعیل ولی‌خانی با اشاره به اعزام کارشناسان مرکز تخصصی نماز به سراسر کشور به مناسبت ایام اعتکاف اظهار کرد: این کارشناسان در مساجدی که اعتکاف برگزار می‌شود، حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه اعتکاف فرصتی است که خداوند در ماه رجب به عنوان یکی از بهترین ماه‌ها به انسان‌ها داده است، گفت: هر کس توانست از ماه رجب به خوبی بهره‌مند شود و توشه‌ای از این ماه بردارد، برداشت وی از ماه رمضان مطلوب‌تر است.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز عنوان کرد: هر کس در این ایام ارتباط نزدیکی با خدا برقرار کند، این امر سبب بیمه شدن انسان می‌شود تا انسان گناهی نکند، زیرا برخی اوقات که آدمی گناه می‌کند، به این دلیل است که ارتباطش با خدا قطع شده و این سه روز اعتکاف سبب می‌شود که این ارتباط برقرار شود.

وی یادآور شد: این ارتباط تلنگری به انسان است که سراغ گناه نرود و روح عبادت و معنویت در انسان جرقه بزند تا خود را بیمه کند و سالی با برکت داشته باشد.

ولی‌خانی خاطرنشان کرد: آیات نماز در قالب بروشور توسط ستاد اقامه نماز جمع‌آوری شده و بین معتفکان توزیع و مسابقه‌ای هم بر اساس محتوای آن برگزار می‌شود، هر فرد امتیاز لازم را کسب کند، جایزه به وی تعلق می‌گیرد.

وی عنوان کرد: کارشناسان با حضور در مساجدی که اعتکاف در آن برگزار می‌شود، در زمینه اهمیت نماز، جایگاه عبادت و نماز در زندگی انسان و شیوه‌های دعوت به نماز برای معتفکان بحث می‌کنند.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز با بیان اینکه ارتباط اعتکاف با نماز بسیار نزدیک است، گفت: بحث اخلاص و خلوص در نماز وجود دارد، حضور قلب انسان در نماز در اثر خشوع به دست می‌آید، اعتکاف نیز به این خشوع و خضوع نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: انسان‌ها باید در دعا و مناجات خود به فکر افراد جامعه باشد، به عنوان مثال حضرت زهرا (س) ابتدا برای همسایه و سپس برای خود دعا می‌کردند.

ولی‌خانی یادآور شد: کارشناسان در ایام اعتکاف ارتباط نماز و اعتکاف را برای معتفکان تبیین می‌کنند تا روح معنویت از اعتکاف در وجودشان ماندگار شود و استمرار داشته باشد.

وی عنوان کرد: تعدادی از کارشناسان بر اساس درخواست هر استان اعزام می‌شوند تا از اعتکاف نتیجه مطلوبی دریافت کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس