کد خبر 410884
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳

دفتر یک مؤسسه غیرقانونی موسوم به "مددکاری رضا" که تحت نظر فرقه "دراویش گنابادی" فعالیت می‌کرد، از سوی مراجع امنیتی و اطلاعاتی، پلمب و تعطیل شد.

در پی شکایت شاکیان خصوصی و پیگیری نهادهای ذیربط، دفتر یک مؤسسه غیرقانونی موسوم به "مددکاری رضا" که تحت نظر فرقه "دراویش گنابادی" فعالیت می‌کرد، دیروز (سه‌شنبه، هشتم اردیبهشت‌ماه جاری) از سوی مراجع امنیتی و اطلاعاتی، پلمب و تعطیل شد.

پلمپ مؤسسه غیرقانونی فرقه دراویش +تصاویر

بنابر اظهارات منابع مطلع، این مؤسسه بدون کسب هرگونه مجوز از نهاد‌های قانونی و برخورداری از صلاحیت‌های لازم، راه‌اندازی شده و در زمینه‌های مختلفی همچون دارو و درمان، بهداشتی، برگزاری کلاس‌های آموزشی- هنری و...، فعالیت‌های گسترده‌ای داشت. عدم صلاحیت و تخصص این مؤسسه در ارائه خدمات به مراجعان، بعضاً منجر به وارد شدن ضرر و زیان‌های جسمانی و مادی به افراد شد، به‌گونه‌ای که برخی از اشخاص متضرر، اقدام به طرح شکایت از آن کردند.    

مؤسسه مذکور، به سبب عدم ثبت قانونی و معرفی رسمی، همواره می‌کوشید به طریقی، از سازوکارهای قانونی معمول همچون نظارت قانونی بر صلاحیت‌ها، پرداخت مالیات و... سر باز زده و از این رویه فرار کند. تاجایی‌که، علیرغم اخطارهایی که در بهمن‌ماه سال گذشته، از سوی برخی نهادهای نظارتی مانند اداره بهزیستی و اداره اماکن ناجا به این مؤسسه داده شده بود، همچنان به فعالیت‌های‌ خود ادامه می‌داد.

این روند ادامه داشت تا اینکه درنهایت، پس از ارجاع شکایاتی از سوی نهاد‌های قانونی و شاکیان خصوصی، این مؤسسه از سوی نهاد‌های امنیتی-اطلاعاتی پلمب و منع فعالیت شد.

پلمپ مؤسسه غیرقانونی فرقه دراویش +تصاویر

پس از این اقدام قانونی، رسانه‌های رسمی دراویش گنابادی ادعا کردند که در زمان پلمب این مؤسسه، برخی بیماران، آواره و بلاتکلیف شده‌اند! این در حالی است که این ادعا به‌هیچ‌‌وجه صحت نداشته و در هنگام سیر مراحل قانونی، هیچ بیماری در این مؤسسه حضور نداشته است.

بی‌شک، اینگونه فرافکنی‌های رسانه‌ای، صرفاً جهت انحراف افکارعمومی از حقیقت و مظلوم‌نمایی است؛ امری که سیاست همیشگی جریان انحرافی دراویش گنابادی بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    2 0
    بلاخره از سوی مراجع امنیتی و اطلاعاتی یا قضایی !؟
  • مهدی مرادیفر ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    3 3
    این دراویش راه وهابیت راه ادامه میدهند دولت باید مردم را با اینها درگیر کند تا بفهمند که در میان مردم جایی ندارند ویقینا بودجه این منحرفان از اسراییل غاصب وعربستان وهابی تامین میشود ومردم نباید در این قضیه شک کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس