کد خبر 410421
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

وقتی خامس رودریگس در ترکیب رئال مادرید حضور داشته، این تیم آمار پیروزی های خوبی به جا گذاشته است.

به گزارش مشرق، خامس رودریگس در جام جهانی 2014 برزیل درخشید و از آنجا بود که راهی رئال مادرید اسپانیا شد.

او در فصل نخست حضورش در سانتیاگو برنابئو آمار فوق‌العاده‌ای از خود به جای گذاشته است. 15 گل و 13 پاس گل که آماری بسیار بهتر از مسوت اوزیل، لوییس سوآرس، آنخل دی ماریا و ایسکو است. خامس در تیم کارلو آنچلوتی یکی از ستاره‌هاست و آمارش نشان می‌دهد در میان ستاره‌های بزرگ اروپا هم قرار دارد. این در حالی است که او تنها 9 ماه است که به رئال‌مادرید پیوسته است.

مبلغی که رئال برای خرید او به موناکو پرداخت 80 میلیون یورو بود اما این ستاره کلمبیایی با نمایشی که داشت، نشان داد ارزش این ولخرجی سران رئال را داشته است.

خامس در لیگ فوتبال اسپانیا یازده گل زده و 10 پاس گل ثبت کرده است. او شرایط بسیار بهتری نسبت به سوآرس، مهاجم بارسلونا دارد. سوآرس 11 گل زده اما تنها هفت پاس گل به هم‌تیمی‌هایش داده است. این مهاجم اروگوئه‌ای که فصل گذشته توانست کفش طلای اروپا را کسب کند، در میانگین کلی هم با کمی اختلاف نسبت به رودریگس کلمبیایی در رده بالاتری قرار گرفته است. سوآرس 19 گل زده و 16 پاس گل در همه رقابت‌های این فصل بارسلونا داشته است.

خامس در نخستین فصلی که در سانتیاگو برنابئو حضور دارد و با این که نسبت به ستاره‌هایی چون اوزیل، دی‌ماریا یا ایسکو کمتر شناخته شده بود، آمار بهتری ثبت کرده است. او در این فصل بهترین رکورد گلزنی‌اش در یک فصل را پشت سر گذاشته است. فصل 12-2011 بود که خامس در کل فصل برای پورتو 15 گل زد و این در حالی است که در این برهه از فصل موفق به شکستن رکوردش شده است. در 39 دیداری هم که در ترکیب تیم آنچلوتی به میدان رفته، 15 گل و 13 پاس گل به ثبت رسیده است.

اوزیل که پیشینه به تن کردن پیراهن رئال مادرید را در کارنامه دارد و امسال در آرسنال توپ می‌زند، تا اینجای فصل 26 بازی انجام داده، 9 گل و 9 پاس گل در کارنامه‌اش دیده می‌شود. دی‌ماریا هم که به منچستریونایتد رفته، چهار گل و 12 پاس گل داشته است. این نشان می‌دهد خامس در تیمی مانند رئال‌مادرید توانسته آمار بهتری نسبت به دو بازیکن پیشین قوهای سپید به جای بگذارد. ایسکو که هنوز هم در رئال حضور دارد، پنج گل زده و 13 پاس گل هم داشته است.

البته نمی‌توان گفت خامس تنها توانسته آمار بسیار خوبی از خود به جا بگذارد. حضور وی در ترکیب رئال و نمایشی که ارائه می‌کند نیز عالی است. او هم در خط حمله کمک می‌کند و هم در مواقع نیاز در خط دفاعی حضور می‌یابد. او به خاطر دوندگی بالا دچار آسیب‌هایی هم می‌شود. او بین ماه فوریه تا آوریل دچار مصدومیت‌هایی شد اما اکنون با قدرت بازگشته است. در 9 دیداری که خامس در ترکیب رئال حضور نداشت، تیم تحت هدایت آنچلوتی چهار شکست را پذیرا شد. رئال مادرید در 80 درصد بازی‌هایی که خامس در ترکیب حاضر بود، به پیروزی رسیده است اما تنها 60 درصد دیدارهایی که این بازیکن در ترکیب حاضر نبوده را با پیروزی به پایان رسانده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس