کد خبر 408500
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷

کریستیان نخله سفیر فرانسه در کویت با اشاره به خرید تانک های ساخت کشورش توسط ارتش کویت در آینده ای نزدیک، از همکاری گسترده نظامی پاریس با ارتش این کشور خبر داد .

به گزارش مشرق، نخله همچنین از علاقه مندی پاریس برای فروش تجهیزات نظامی فرانسوی از جمله هواپیماهای جت 'رافائل' به کویت خبر داد.

وی در مراسمی به منظور اهدای نشان به دو افسر نیروی دریایی کویت، با بیان اینکه ما آماده هرگونه همکاری نظامی و غیرنظامی با کویت هستیم، تصریح کرد: هنوز قرادادی میان دو طرف برای فروش جنگنده های رافائل به امضا نرسیده و مذکرات در این زمینه ادامه دارد.

وی گفت: تجهیزات نظامی فرانسوی همواره برتری خود را در میدان های جنگ ثابت کرده و ما امیدواریم کویت با انتخاب تجهیزات مناسب از جمله کشتی های جدید جنگی (کرفیتس) بتواند نیازهای خود را تامین کند .

در همین راستا آنتوان بوسان فرمانده نیروی دریایی فرانسه در اقیانوس اطلس در این مراسم ، با اشاره به عمق روابط نظامی کویت و پاریس گفت: کویت تنها کشوری است که با ما رزمایشهای دریایی، زمینی و هوایی مشترک برگزار می کند و این مساله می تواند بیانگر نزدیکی روابط دو کشور باشد.

بوسان ادامه داد: ما امنیت و ثبات منطقه را از اولویت های خود می دانیم و معتقدیم این مساله می تواند ضامن امنیت فرانسه نیز باشد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    1 0
    کو عرضه استفاده؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس