کد خبر 410348
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت: مشکل مدرک مربیگری محمد خاکپور حل می‌شود. مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا از قبل روی این موضوع حساسیت داشتند اما اخیرا این حساسیت بیشتر شده است.

به گزارش مشرق، فریدون معینی در رابطه با جلسه روز یکشنبه کمیته انضباطی و مسائلی که در تیم ملی امید مطرح شد، گفت: منتظر هستیم تا کادر فنی تیم ملی امید تا پایان اردیبهشت برنامه‌های دقیق خود را در مورد زمان و مکان اردوهای تیم ملی امید اعلام کنند و وضعیت آنها به طور دقیق بررسی شود.

وی در مورد اینکه گفته می‌شد کمیته فنی درخواست کرده کادر فنی تیم امید تقویت شود، تصریح کرد:‌این مسئله در جلسات آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد. هنوز هیچ چیزی مطرح نشده و خاکپور از کادر فنی تیم ملی امید ابراز رضایت کردند. ما هم این مسئله را تائید کردیم ولی در دور دوم مرحله انتخابی المپیک کار بسیار سخت و مشکل است. همه تیم‌ها خوب هستند و با آمادگی کامل به میدان می‌روند. باید ما هم آمادگی کامل داشته باشیم و در بهترین وضعیت به مصاف حریفان برویم.

عضو کمیته فنی در پاسخ به این سؤال که قرار بود قرارداد مربیان تیم‌های پایه هفته قبل امضا شود ولی تا الان این اتفاق نیفتاده است، تصریح کرد: قراردادهایی که تنظیم کرده‌ایم موضوعات کوچکی داشت که باید آنها را به طور دقیق مشخص و مشکلات را رفع می‌کردیم. خوشبختانه قراردادها روز یکشنبه کامل شد و به زودی به امضا می‌رسد.

معینی در ارتباط با اینکه گفته می‌شود مدرک مربیگری محمد خاکپور که A آمریکا است، معادل با مدرک B آسیاست و در این رابطه قرار است چه اقداماتی انجام شود،‌ خاطرنشان کرد: هنوز به طور صد در صد نمی‌دانیم شرایط چطور است. از نظر کنفدراسیون آسیا مربیان باید شرایط ویژه داشته باشند. این موضوعات قبل از این هم بوده ولی نه به شکل امروز و با این حساسیت فراوان. در تماسی که با مسئولان کنفدراسیون آسیا داشتیم نتوانستیم با مسئولان کمیته آموزش و کسانی که این نامه را نوشتند صحبت کنیم تا ببینیم شرایط چطور است. آنها مدرک 6 کنفدراسیون فوتبال را به رسمیت می‌شناختند و اگر مدرک مربیگری انگلیس را هم ببرید معادل‌سازی می‌کنند. با معادل‌سازی که نسبت به مدرک A آمریکا صورت گرفته این مدرک را معادل با B آسیا دانسته است.

وی در مورد اینکه اگر رایزنی‌ها جواب نداد زمان برای خاکپور جهت گذراندن دوره مربیگری حرفه‌ای وجود دارد، اظهار داشت: پیش‌بینی لازم را در این ارتباط کردیم و این مشکل حل می‌شود. برای افرادی که بازی ملی درخشانی دارند امتیازاتی در همه جای دنیا در نظر گرفته می‌شود و این مسئله برای حل این مشکل به ما کمک بیشتری می‌کند.

معینی عنوان کرد: مربیان هر جایی که کارشان را آغاز می‌کنند برایشان یک دیدگاه دارای اهمیت فراوان است که بتوانند در پستی که به دست آوردند، بیشتر دوام بیاورند. اما نمی‌توان یک موضوع را فراموش کرد. فوتبال دارای نوسانات غیرقابل پیش‌بینی است که همین موضوع باعث می‌شود عمر کاری یک مربی فردا به اتمام برسد یا اینکه مدت‌ها این همکاری به طول بیانجامد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این صحبت مقدمه‌ای از او و برای قطع همکاری احتمالی با محمد خاکپور است، اظهار داشت: به هیچ وجه این مسئله را برای این مورد نگفتم. این بحثی بود که در نشست یوفا مطرح شد و واقعیت همین است. چون این موضوع خیلی نظرم را جلب کرد دوست داشتم آن را بیان کنم. این واقعیت فوتبال است و همه مربیان دوست دارند بیشترین طول عمر را در تیم تحت هدایت‌شان داشته باشند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس