کد خبر 409277
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴

چین روز شنبه اعلام کرد که آزمایش سامانه موشکی «هونگ چی 2» را با رهگیری دقیق هواپیماهای بدون سرنشین، با موفقیت به پایان رسانده است.

به گزارش مشرق، شبکه اطلاع رسانی نیرو های مسلح ارتش آزادیبخش چین روز شنبه با انتشار تصاویری اعلام کرد که نیروهای هوایی این کشور دست به آزمایش سامانه موشکی خود موسوم به «هونگ چی 2» زده است.

در گزارش منتشر شده بدون اشاره به زمان دقیق این تمرین نظامی، اعلام شده است که نوع ارتقا یافته این سامانه در رهگیری و انهدام هواپیماهای بدون سرنشین با موفقیت وظایف خود را به انجام رسانده اند.

خبرگزاری شین هوا امروز در گزارشی به نقل از منابع نظامی چین، مکان برگزاری این رزمایش موشکی را اواسط ماه جاری میلادی (آوریل) در بیابان های شمال غرب کشور اعلام کرد.

براساس این گزارش، در این تمرین نظامی آمادگی نیروها در بخش آماده سازی و راه اندازی سریع سامانه، موقعیت سنجی، رهگیری و انهداف هدف، جنگ الکترونیک و عملیات دقیق راداری مورد ارزیابی قرار گرفته است.

در گزارش ارتش آزادیبخش چین، برگزاری این قبیل تمرینات در راستای ارتقا و تثبیت آمادگی یگان های دفاعی - موشکی کشور و همچنین حضور فعال در عملیات های مربوط به حوزه جنگ الکترونیک، امری طبیعی و عادی معرفی شده است.

گفته می شود، این سامانه چینی قابلیت برابری با سامانه موشکی پاتریوت آمریکا، اس - 400 روسیه و سامانه مشترک فرانسه و ایتالیا موسوم به «یوروسام سامپ تی» را داراست.

سامانه موشکی ضد هوایی «هونگ چی» به معنای «پرچم سرخ» که در بازار بین المللی با نام مستعار «اچ کیو» شناخته می شود، می تواند به سرعت روی اهداف متحرک در فاصله دور قفل شود و آنها را منهدم کند.

این سامانه همچنین می تواند در حملات هوایی گسترده و در حالی که امواج پارازیت برای از کارانداختن سامانه های راداری و سیستم های دفاعی فعال است، به خوبی عمل نماید.

«هونگ چی» در عین حال می تواند هواپیماها و بالگردهای نظامی مجهز به موشک و هواپیماهای بدون سرنشین را رهگیری کرده و هدف قرار دهد.

سامانه دفاعی چین همچنین توانایی رهگیری و منهدم کردن موشک های کروز، موشک های هوا به زمین و بمب های هدایت شونده را نیز دارد.

از مدتی قبل و در جریان مراودات نظامی ترکیه و چین نام این سامانه، که سامانه ای زمین به هواست بر سر زبان ها افتاد.

ترکیه که دومین ارتش بزرگ ناتو را پس از آمریکا در اختیار دارد، از سال 2009 میلادی به دنبال خرید و تهیه سامانه دفاع ضد موشکی با برد بلند بود که این امر به دلیل مخالفت آمریکا میسر نشد و آنکارا در نهایت مجبور شد چین را برای این مهم برگزیند و با این کشور وارد گفت وگو شود، تصمیمی که واکنش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی - ناتو - و مشخصا آمریکا را به عنوان ستون اصلی این سازمان در پی داشت.

گفته می شود، ترکیه برای به دست آوردن این سامانه، قراردادی به ارزش 3.4 میلیارد دلار با چین به امضا رسانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    1 0
    به جای روسیه که اذیت می کنه می شه از اینا از چین گرفتا
  • افشین تهران ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    1 0
    ایا این همان سامانهای هست که ایران از چین خریده در گذشته؟؟؟؟؟
  • افشین تهران ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    1 0
    ایا این همان سامانهای هست که ایران از چین خریده در گذشته؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس