کد خبر 409961
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹

نیروهای نظامی دریایی چین و آمریکا در آخرین همکاریهای نظامی خود، اقدام به برگزاری تمرین مشترک در دریای جنوب چین کردند.

به گزارش مشرق، خبر برگزاری این تمرین نظامی که روز گذشته برگزار شد، امروز - دوشنبه - از سوی پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع چین اطلاع رسانی شده است.

براساس این گزارش، در این رزمایش که دو ناو آمریکایی و چینی در آن حضور داشتند، روش های جستجوی دریایی، عملیات نجات بر سطح دریا و همچنین نجات حادثه دیدگان کشتی آسیب دیده از سوی تفنگداران دریایی دو کشور صورت گرفت.

بهبود روابط امنیتی دوجانبه، از دیگر اهداف انجام این رزمایش عنوان شده است.

پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع چین اعلام کرد که هماهنگی های لازم برای انجام این تمرین نظامی، در حاشیه توقف پنج روزه ناوگان «یو.اس.اس بلو ریج» نیروی دریایی آمریکا در شهر بندری «جان جیانگ» در استان «گواندونگ» در جنوب چین صورت گرفته است.

انجام این رزمایش در حالی صورت گرفت که 12 هزار نیروی نظامی آمریکایی و فیلیپینی هفته گذشته بزرگترین رزمایش مشترک خود را در شرق آسیا آغاز کردند.

آمریکا و چین پیشتر نیز رزمایش های مشترکی را با حضور ناوشکن های مجهز به موشک انداز، کشتی های انتقال تجهیزات نظامی از جمله بالگرد و نیروهای ویژه عملیاتی برگزار کرده اند که آخرین مورد آن اواخر آذر ماه سال گذشته در خلیج عدن بود.

در این رزمایش علاوه بر ناو حفاظتی موشکی «یون چن»، ناو پشتیبانی «تسائو هو»، بالگردها و نیروهای ویژه چین؛ ناوشکن «استرت» یک فروند بالگرد و نیروهای ویژه آمریکایی نیز حضور داشتند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مسعود ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    تمرین نظامی یا رجز خوانی و خط نشون کشیدن برای یکدیگر؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس