کد خبر 410314
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش گفت: اساسنامه‌ای که منتشر شده مربوط به ویرایش هشتم است و ما در حال حاضر پیش نویس نهم آن که خیلی هم تفاوت دارد را بررسی می‌کنیم.

به گزارش مشرق، نصرالله سجادی معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش در خصوص انتخابات فدراسیون وزنه برداری گفت: مجمع فدراسیون وزنه برداری با حضور 37 نفر از اعضا به خوبی مانند سایر مجامع برگزار شد. 10 نفر برای شرکت در این مجمع ثبت نام کردند که 5 نفر انصراف دادند و  علی مرادی با 24 رای به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد. کورش باقری و سعادتمند هم 5 و 8 رای به دست آوردند.

وی در خصوص دلیل حضور وزیر ورزش در این مجمع گفت: وزیر ورزش به همه سازمان‌ها و نهادهای ورزش سر می‌زند. آقای گودرزی با توجه به اهمیت وزنه برداری در این مجمع حاضر شد و یک ساعتی و نیم در مجمع بود و صحبت‌های خوبی را اعضای مجمع مطرح کرد. طبق اساسنامه ریاست مجامع با وزیر ورزش است و بنده به نیابت از ایشان این امور را پیگیری می‌کنم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در خصوص استعفای کامبوزیا از ریاست فدراسیون شطرنج گفت: وی به دلیل مسائل شخصی  و اینکه مقداری کار خارج از کشور داشت، با من صحبت کرد و با وجود اینکه علاقه‌مند به حضور در فدراسیون بود گفت نمی‌تواند یکی دو ماه در فدراسیون باشد و من نیز گفتم که ریاست فدراسیون‌ها تمام وقت است و وی نیز استعفا از فدراسیون را انتخاب کرد.

سجادی که با رادیو ورزش گفت‌وگو می‌کرد، افزود: کامبوزیا برای رشد و توسعه شطرنج زحمت زیادی کشید و در حال حاضر نیز نایب رئیس فدراسیون جهانی است. ما بلافاصله پس از استعفای وی سرپرست فدراسیون را انتخاب کردیم.

وی در خصوص اینکه امسال مجامع مهمی پیش روی وزارت ورزش است گفت: در سال جاری 6-7 مجمع انتخابی بیشتر نداریم و مشکلی هم برای برگزاری آنها نداریم. پیش از 16-17 مجمع را برگزار کرده‌ایم و این موضوع از امور جاری و معمول معاونت قهرمانی است.

سجادی در خصوص تاریخ برگزاری مجمع بسکتبال و دوومیدانی گفت: رئیس فدراسیون دوومیدانی اسفند ماه گذشته استعفا کرد و سرپرست آن روز گذشته مشخص شد. در این مدت دبیر فدراسیون کارها را پیش برد و هفته ای 2 بار با من جلسه داشت. تلاش می‌کنیم آگهی ثبت نام از کاندیداها را به زودی منتشر کنیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش تاکید کرد: به فدراسیون های بسکتبال و دوومیدانی کمک می‌کنیم تا مشکلی برای آماده‌سازی تیم‌های ملی پیش نیاید. مجمع انتخابات بسکتبال هم زودتر از دوومیدانی برگزار می‌شود  چون کارهایش انجام شده است.

وی در خصوص پیش نویس اساسنامه فدراسیون‌ها و ایرادهایی که کارشناسان به آن وارد کرده‌اند گفت: اصحاب رسانه عجله دارند  و این پیش نویس غیرقابل استناد است. پیش نویس فعلا دارد مراحل نهایی خود را طی می‌کند. اساسنامه‌ای که منتشر شده مربوط به ویرایش هشتم است و ما در حال حاضر پیش نویس نهم آن که خیلی هم تفاوت دارد را بررسی می‌کنیم. در نظر داریم که تیم‌های لیگ برتری در تمام رشته‌ها در انتخابات نماینده داشته باشند.

سجادی گفت: دوباره نظرات روسای فدراسیون‌ها گرفتیم  و چیز پنهانی وجود ندارد. از سال 88، 89 و 90 سازمان‌های نظارتی و فدراسیون‌ها خواستند که اساسنامه اصلاح شود. اینکه اعضای یک رشته مجمع را تشکیل بدهند بد است؟ ما انتخاب افراد را به عهده کانون‌ها گذاشتیم و آنها باید در فدراسیون کانون تشکیل دهند  و بعد خودشان افراد منتخب را معرفی کنند. اینکه خوب است و ما آن را غیر دولتی کرده‌ایم. اگر تفسیرها با تعمق باشد بهتر است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در خصوص مالیات کی‌روش گفت: طرف قرارداد کی‌روش فدراسیون فوتبال است و مالیات او را ما نباید بدهیم و از نظر قانونی هم نمی‌توانیم چنین پرداختی داشته باشیم. کفاشیان با من تماس گرفت و خواست که پول امسال خود را زودتر و بیشتر بگیرند  و برای اجرای برنامه‌هایشان نیازمند پول هستند. کفاشیان گفت پول نداریم و دستمان خالی است و ما پول آنها را زودتر دادیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس