کد خبر 410448
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸

نایب رئیس کمیته ملی المپیک باتاکید بر اینکه استقلال فدراسیون‌ها یک امانت نزد وزارت ورزش است و باید حفظ شود، گفت: پیش‌نویس اساسنامه فداسیون‌ها این استقلال را گرفته و تمام قدرت را به وزارت ورزش می‌دهد.

به گزارش مشرق، علیرضا دبیر با بیان اینکه پیش‌نویس تهیه شده برای اساسنامه فدراسیون‌ها را به طور کامل مطالعه کرده است، اظهار داشت: این اساسنامه مشکل جدی دارد. بهتر است مسئولان محترم وزارت ورزش که از افراد زبده هم هستند، پیش از ارائه آن به هیات دولت حتما نظر کمیته ملی المپیک و روسای فدراسیون‌ها را گرفته و بر روی آن لحاظ کنند.

وی با یادآوری اینکه پیش‌نویس اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی در نشست روز شنبه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک مورد بررسی قرار گرفت اما تصویب نشد، تاکید کرد: ما تنها یک ماده از اساسنامه را مورد بررسی قرار دادیم اما همان یک ماده کافی بود تا اساسنامه را در مرحله نخست رد کنیم. ایراداتی که پیش‌نویس اساسنامه فدراسیون‌ها قطعا مشکلات بزرگی برای ورزش ایجاد خواهد کرد.

"دلیل اصلی مخالفت هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با پیش‌نویس اساسنامه فدراسیون‌ها چه بود"؟، نایب رئیس دوم کمیته ملی المپیک درپاسخ به این پرسش گفت: این پیش‌نویس به طور کلی قدرت و استقلال کار را از فدراسیون‌ها گرفته و تمام قدرت را در وزارت ورزش و جوانان متمرکز می‌کند. در حالیکه فدراسیون‌ها به خاطر کار عملیاتی که انجام می‌دهند باید قدرت و استقلال مختص خود را داشته باشند.

دبیر با بیان اینکه در تمام کشورها فدراسیون‍‎ها به صورت مستقل کار می‌کنند، تصریح کرد: پیش‌نویس تهیه شده فقط قدرت وزارت ورزش و جوانان را به واسطه معطوف شدن تمام تمرکزها به این وزارتخانه بیشتر می‌کند و این نتیجه خوبی برای ورزش کشورندارد. استقلالی که در حال حاضر تمام فدراسیون‌های ورزشی دراختیار دارند یک امانت نزد روسای آنهاست که باید مورد حمایت قرار بگیرد نه اینکه آن را از بین ببرند. موافقت با پیش‌نویس اساسنامه و تایید نهایی آن، فقط قدرت فدراسیون‌ها را کاسته و باعث قدرت نمایی بیشتر وزارت ورزش و جوانان می‌شود.

نایب رئیس دوم کمیته ملی المپیک با بیان اینکه اگر می‌خواهیم ورزش کشور با مشکلی مواجه نشود و حرکت رو به جلو داشته باشد باید پیش‌نویس اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی مورد بازبینی مجدد قرار بگیرد و تغییرات لازم در آن لحاظ شود، خاطرنشان کرد: اگر پیش‌نویس تهیه شده با عجله و بدون بازنگری به هیات دولت برود، شک نکنید با واکنش IOC و فدراسیون جهانی هر یک از رشته‌ها مواجه خواد شد طوریکه هر یک از این نهادهای بین‌المللی با ورزش ایران و وزارت ورزش مشکل پیدا می‌کنند. این چیزی است که به صلاح ورزش نخواهد بود پس بهتر است بر روی پیش‌نویس اساسنامه فدراسیون‌ها کار کارشناسی مجدد با اعمال نظر روسای فدراسیون‌ها و هیات اجرایی کمیته ملی المپیک صورت بگیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس