کد خبر 412080
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

فدراسیون کشتی با انتشار بیانیه‌ای نسبت به پیش نویس تنظیم شده از سوی وزارت ورزش واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، متن این بیانیه به شرح زیر است:

احتراماً پیرو اعلام عمومی مدیر محترم مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان در خصوص اخذ نظر فدراسیون های ورزشی درباره پیش نویس تنظیم شده از سوی آن وزارت محترم ، بدینوسیله فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران نظر خود را در ارتباط با رویکرد و سیاست های حاکم بر پیش نویس اساسنامه یادشده اعلام می دارد:

1- سوابق مدیران ارشد ورزش کشور، در چند دهه گذشته در ایران ، گواهی می دهد ، که در اکثر دوره های مدیریتی، سیاسیون مدیریت ورزش را برعهده داشته اند . از این رو می توان تصور نمود با توجه به اختیارات حاصل از پیش نویس ارائه شده در تعیین اعضای مجمع و محدود کردن اختیارات مجامع فدراسیون های ورزشی ، با حضور سیاسیون در راس مدیریت ورزش کشور ، فضای مدیریتی ورزش ،با چه هجمه ای از حضور مدیران سیاسی و غیر ورزشی ، و طرد حداقل نیروهای ورزشی موجود،مواجه خواهد بود .

2- رویکرد و سیاست های حاکم در پیش نویس اساسنامه یادشده با سیاست های جاری مراجع بین المللی ورزش ،اعم از ؛ کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون های جهانی در تعارض و تقابل خواهد بود . این موضوع جدای از تبعات سیاسی گسترده ای که برای کشور به ویژه موقعیت مدیریت ورزش در رشته های مختلف ورزشی در عرصه های بین المللی خواهد داشت ، فرصت های تعاملی موجود در ورزش کشور با مراجع بین المللی ذیربط را نیز ، متاثر از تبلیغات منفی و گسترده ناشی از تصویب اساسنامه مذکور مورد تهدید قرار داده و به شدت آسیب خواهد رساند .

3- به نظر می رسد دغدغه پاسخگویی وزارت محترم ورزش و جوانان به دستگاه های نظارتی از جمله مجلس محترم شورای اسلامی در باره عملکرد فدراسیون های ورزشی را می توان از طریق راهکارهای دیگری که استقلال فدراسیون های ورزشی به عنوان نهادهای عمومی مستقل را نیز خدشه دار ننماید ، دنبال نمود . از اینرو پیشنهاد می شود وزارت محترم ورزش و جوانان ، به جای اعمال رویکرد انقباضی و محدود کننده در تعریف حوزه اختیارات فدراسیون ها ، با لحاظ رویکردی تعاملی و حمایتی ،در ارتباط خود با فدراسیون های ورزشی ،تدابیری اتخاذ نماید،که ضمن استقلال مجامع عمومی فدراسیون های ورزشی به عنوان نهادهای عمومی مستقل ، از طریق توسعه میزان تعامل وزارت محترم ورزش و جوانان با حوزه های تخصصی و عمومی فدراسیون های ذیربط ، و با فراهم نمودن امکان بهره مندی فدراسیون های ورزشی از منابع مدیریتی گسترده و بکر در اختیار آن وزارت محترم ، در مقابل ، فرصت های نظارتی وزارت ورزش و جوانان بر عملکرد فدراسیون های ورزشی مورد نظر را مضاعف نماید.

4- فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران ضمن بررسی مفاد پیش نویس اساسنامه یادشده، اشکالات و نواقص متعددی را به اساسنامه فوق الذکر وارد می داند ، که هر زمان مراجع مربوطه در وزارت محترم ورزش و جوانان لازم بدانند، تیم کارشناسی فدراسیون کشتی آمادگی ارائه توضیحات خود را در این باره خواهد داشت. اما به ان برادر ارجمند به عنوان یکی از معلمان پیشکسوت و قدیمی در عرصه دانشگاه و ورزش پیشنهاد می نمایم، علیرغم تمامی فشار ها و محدودیت های ساختاری و جاری موجود بر فضای مدیریتی وزارت ورزش و جوانان در زمینه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی،در اعمال هرگونه رویکرد انقباضی بر فدراسیون های ورزشی در شرایط فعلی تاملی مضاعف شود . به نظر می رسد با توجه به موقعیت حساس ورزش کشور در آستانه المپیک 2016 برزیل، اتخاذ چنین رویکردی هم در فعالیتهای داخلی، و هم در تعاملات بین المللی،برای حال و آینده ورزش ایران ناخوشایند و تهدید آمیز خواهد بود . در شرایط فعلی ، صبوری و تحمل بیش از پیش همه همکاران عزیز در وزارت ورزش و جوانان ، به طور قطع می تواند از اثرات منفی مترتب بر چنین تصمیماتی در ورزش کشور جلوگیری نماید. امیدوارم نتیجه تدبیر ، تلاش و صبوری مدیران محترم ورزش کشور، به تصمیماتی منجر شود که عاقبت به خیری همه عزیزان ، و رضایت مردم شریف و بزرگوار ایران در پی داشته باشد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس