کد خبر 406531
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰

پارما که با مشکلات مالی بی‌نظیری دست به گریبان است و ماه گذشته اعلم ورشکستگی کرده از 30 بازی 12 امتیاز گرفته و فقط روی کاغذ شانس بقا دارد

به گزارش مشرق، مشکلات پارما، تیم ته جدول سری A، پایان ندارد و این تیم به دلیل مشکلات مالی‌اش با کسر چهار امتیاز دیگر جریمه شده در حالی که پیش از این نیز سه امتیاز از این تیم کسر شده بود.

با این تصمیم تقریبا سقوط پارما به سری B قطعی می شود چون این تیم که شنبه با پیروزی صفر-یک برابر یوونتوس شگفتی بزرگی رقم زد، از 30 بازی خود تنها 12 امتیاز اندوخته.

این باشگاه ماه گذشته اعلام ورشکستگی کرد و در تمام فصل به بازیکنان خود دستمزد نداده. فدراسیون فوتبال ایتالیا در بیانیه خود آورده جام‌پترو ماننتی و پیترو لئوناردی رییس و مدیر سابق باشگاه نیز هر کدام به شش ماه حبس محکوم شده اند.

آخرین جریمه به خاطر ناتوانی باشگاه در پرداخت دستمزد به کارکنانش در ماه‌های بین ژوییه و دسامبر سال گذشته بود که آخرین مهلتش 16 فوریه بود.

ماننتی ماه گذشته و یک روز قبل از اعلام رسمی ورشکستگی باشگاه به اتهام پولشویی دستگیر شد. پارما در این فصل دو بار دست به دست شده و در یک مقطع مجبور شد دو بازی‌اش را به تاخیر بیندازد چون نتوانسته بود دستمزد مقامات امنیتی ورزشگاه و هزینه‌های پیش پا افتاده را پرداخت کند از جمله این که بازیکنان لباس‌های خود را خودشان می شستند.

بخشی از اموال این تیم هم توسط دادستان توقیف شده از جمله نیمکتی که روبرتو دونادونی رویش می نشست. این تیم تنها توانسته با کمک اضطراری فدراسیون فوتبال فصل را به پایان برساند. این تیم اگرچه هیچ وقت قهرمان سری A نشد اما در سال های موفق 1992 تا 2002 دو بار در 1995 و 1999 قهرمان جام یوفا شد، در سال 1993 جام برندگان جام اروپا را فتح کرد و سه قهرمانی جام حذفی ایتالیا را به دست آورد.

منبع: isport

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس