کد خبر 408361
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱

رییس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در مجلس گفت: در نامه‌ای به وزیر علوم به صورت رسمی نظر این کمیسیون درباره بورسیه‌ها اینگونه اعلام شد که بورسیه‌های اعطا شده قانونی است و روال اعطای بورسیه‌ها در پیش گرفته شود.

به گزارش مشرق، محمدعلی پورمختار تاکید کرد: ردشدگان بورسیه چندی پیش شکایتی به کمیسیون اصل 90 ارائه کردند که بر اساس آن این کمیسیون جلسات متعددی با وزیر علوم، دبیر شورای مرکزی بورس، معاون دانشجویی و مدیرکل بورس‌های وزارتخانه‌ برگزار کرد.

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، افزود: نهایتا با ملاحظه مجموعه مستندات و قوانین اقدام شورای مرکزی بورس و وزیر علوم وقت برای پذیرش بورسیه‌ها با همان شرایط قبلی قانونی شناخته شد لذا هیچ ایرادی بر عملکرد شورای مرکزی بورس و وزارت علوم وارد نیست و بر اساس اختیارات قانونی کار صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: بر این اساس وزارت علوم و شورای مرکزی بورس می‌توانند روال قبلی را دنبال کرده و بورسیه‌ها را بر اساس قوانین‌شان اعطا کنند چون طبق بررسی‌های انجام شده بورسیه‌های اعطا شده قانونی بوده و کار غیرقانونی انجام نشده است.

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، گفت: افرادی در موقع ثبت‌نام اطلاعات غلط همچون معدل و سن غیرواقعی را اعلام کرده بودند که طبیعتا این کار تخلف و تقلب محسوب می‌شده و اعطای بورسیه به آنها درست نیست.

گفتنی است کمیسیون اصل 90 یکشنبه هفته جاری نیز در جلسه‌ای به بررسی پرونده شکایت برخی از ردشدگان بورس از وزارت علوم پرداخت و در نهایت اعلام کرد که بورس داده شده به این افراد بلامانع بوده و وزارت علوم موظف به فراهم آوردن شرایط تحصیلی آنهاست.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس