کد خبر 407714
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۸

گروه تکفیری داعش برای شکستن مقاومت مردم دیرالزور در شرق سوریه دست به جنایتی جدید زد.

به گزارش مشرق، شهر دیرالزور در شرق سوریه از سه ماه پیش در محاصره عناصر گروه تروریستی داعش قرار گرفته و تکفیری‌ها برای تسلیم اجباری نیروهای ارتش سوریه، راه شهر دیرالزور به دمشق را که این شهر را به استان‌های دیگر سوریه متصل می‌کند، مسدود کرده‌اند.

این گروه تروریستی که با مقاومت اهالی دیرالزور در برابر محاصره مواجه شده برای ایجاد رعب و وحشت در میان مردم این منطقه اقدام به اعدام کردن سه تن از مردم مناطق اطراف این منطقه کرد.

داعش روز یکشنبه با انتشار فیلمی هولناک از اعدام سه تن از اهالی دیرالزور به مردم این منطقه هشدار داد که هرچه سریع‌تر به داعش و مناطق تحت سیطره این گروه تروریستی بپیوندند.

در این فیلم ۵۲: ۷ دقیقه‌ای سه شهروند سوری که به دست و پای آنها غل و زنجیر بسته شده به ترتیب از زندان بیرون آورده شده و مورد بازجویی قرار می‌گیرند.

فرد اول خود را «هوار حسین الجابر» متولد سال ۱۹۷۰ و ساکن روستای عیاش دیرالزور معرفی کرده و اظهار کرد: مدتی پیش با یکی از نیروهای امنیتی سوریه به نام «ابویوسف» آشنا شدم و پس از گفتگوهای متعدد با وی طرح ایجاد کمیته‌های مردمی در روستاهای دیرالزور را بررسی کردیم.

وی افزود: من مسئول جذب نیرو برای تشکیل کمیته بودم و پس از مدتی فعالیت و جذب دهها نفر توسط نیروهای داعش شناسایی و دستگیر شدم.

در ادامه این فیلم دو مرد دیگر که داعش اتهام همکاری و دادن اطلاعات به نیروهای ارتش سوریه را به آنها نسبت داده است مورد بازجویی قرار گرفتند.

این دو نفر نیز خود را «محمد اسماعیل محمد» متولد سال ۱۹۷۹ از اهالی منطقه حی الصالحیه و «اسامه محیسن السرحان» متولد سال ۱۹۷۷ اهل منطقه جدید بکاره معرفی کردند.

پس از بازجویی از این سه نفر یکی از عناصر داعش خطاب به اهالی الخیر ـ داعش استان دیرالزور را ولایت الخیر نامیده است ـ گفت: به اهل سنتی که در منطقه تحت سیطره دولت سوریه هستند می‌گوییم که واجب است تا از آنجا مهاجرت کنند و به دولت اسلامی بیایند.

وی سوری‌های طرفدار نظام سوریه را مشرک نامید و افزود: هرکس بین مشرکین باشد و امکان مهاجرت داشته باشد ولی این کار را نکند ظالم است و ریختن خونش واجب است.

تروریست داعشی به نظامیان اهل سنت که به دولت سوریه خدمت می‌کنند نیز هشدار داد: این آخرین هشدار دولت اسلامی به شما و ساکنان منطقه الجوره و القصور است، بیایید و توبه کنید و اگر این کار را نکنید ذبح کردنتان واجب است.

در ادامه این فیلم تروریست‌های داعش سه شهروند سوری را سوار سه خودرو کرده و پس از انتقال به یکی از مناطق اطراف دیرالزور سر آنها را از بدن جدا کردند. جلاد داعش برای گردن زدن این افراد از یک شمشیر بزرگ و سنگین استفاده کرد. سنگینی این شمشیر به حدی بود که جلاد داعش به سختی آن را جابجا می‌کرد.

۴۰۰ هزار نفر در دیرالزور زندگی می‌کنند که بسیاری از آنان از کمبود مواد غذایی و دارویی رنج می‌برند. اخیراً نیروهای ارتش سوریه با همکاری نیروهای عشایر دیرالزور عملیات نظامی را شروع کردند تا محاصره این شهر به دست گروه تروریستی داعش را بشکنند.

ارتش سوریه در این عملیات سعی دارد تا راه دیرالزور ـ تدمر ـ دمشق را بازگشایی کند تا مواد غذایی بدون هیچ مشکلی وارد شهر دیرالزور شود.

{$sepehr_album_25413}

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    مگه مورتال کومباته آخه ؟؟ :)))))))
  • مهدی مرادیفر ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    مرگ با عزت بهتراز زندگی باذلت است درود برارواح پاکتان که مردانه به پیشواز مرگ رفتید
  • مهدی ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    خون این انسانهای بی گناه دامن آمریکا و آل سعود را خواهد گرفت ، مردم آمریکا بیدار شوید . صبر خدا هم اندازه دارد .
  • محمد ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    این بی پدر مادرا اگه جرأت دارند بیاند نزدیک ایران تا همشونو مثل تفاله بریزیم سطل زباله تاریخ ....
  • ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    لعنت الله علي القوم الظالمين
  • اقشار ضعیف وآسیب پذیر ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    خدایا تا کی ؟
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    عجیب است - قربانیان چطور اینقدر رام هستند ؟
  • محسن ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    مردم سوریه و نیروهای مسلح مردمی و ارتش قساوت قلب و ددمنشی تروریست های داعش را ببینند و بدانند تنها راه آزاد سازی و رهایی از چنگال جلادان داعشی و النصره مقاومت و اتحاد و ایستادگی است. پیروزی از آن جبهه حق است و مزدوران داعشی خود را باخته اند و چاره ای جز فرار یا تسلیم شدن بدست کمیته های مردمی سوریه را ندارند.
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    خدا ریشه وحشی ها رو از ریشه بکنه
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    سروقت ایرانم میان باید زودتر اعتلاف میکردیم با بزرگا
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    ظلم پایدار نمی ماند ظلم پایدار نمی ماند ظلم پایدار نمی ماند
  • ایرانی ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    مردم شجاع دیرالزور مطمئن باشند که درصورت تسلیم وپیوستن به داعشی های کثیف وجنایتکار گرفتارخواهندشدوداعش با پیشنه ای که دروحشیگری داردبه هیچکس رحم نخواهدکردوهمه مردم را سلاخی خواهدکرد.مرگ با عزت را برگزینندوتا آخرین نفس با داعش مبارزه کنندتا باهمکاری ارتش سوریه همه داعشیان را سرنگون کنند.
  • صادق ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    پیداست که حسابی ترسیدی!حتم دارم برای ناموس ووطنت یک قدم هم برنمیداری وبه هموطنت خیانت میکنی تاجونت روحفظ کنی.ولی بدون که درزمان جنگ هم اگه اونهایی که رفتندوجنگیدندمثل تو فکر میکردندفاتح این مردم ومملکت خونده شده بودوتوالآن وجودخارجی نداشتی!متاسفم برای تو وامثال تو.
  • سعید ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    دوستان خدارو شکر قدرت دفاعی ما دست رهبر هست واگرنه اگه دست این دولتها بود الان باید یه اسلحه دست میگرفتیمو با داعش میجنگیدیم
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    مگه ایران عراق یا سوریه هس؟ اینا جرات نزدیک شدن به ایرا ن رو هم ندارن و گرنه تا حالا اومده بودن
  • گمنام ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    لعنت الله علي القوم الظالمين
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    چقدر درراه وحشیگری از رسانه خوب استفاده می کنند ولی نفسهای آخرشونه به زودی بانابودی پدرشون اسراییل اینها هم به درک میفرستیم
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    در عرصه فیلمسازی و جلوه ویژه روی دست هالیوود بلند شدند. چرا نمیرین پیش داعشی ها جلوه ویژه ساختن یاد بگیرین؟ ولی میرین پیش کافر یهود و بودا و مسیحی کسب فیض کننین؟؟؟ و سر بلند به قول خودتان شوید و بیایین خدمت را بکنین؟؟
  • یک ایرانی ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    خب معلومه اگه چند نفر ترسو مثل شما باشند فاتحه همه خونده است... ایران و ایرانی با همه کس و همه جا فرق داره اینو بخاطر بسپار.... ما فقط منتظر امر ولایتیم تا جوی خون را راه بیندازیم...
  • محمد ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    خدا لعنتشان کند
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    خدا همه این ظالمان و پشتیبانانشون رو لعنت کنه
  • امیر ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    همچین گفتی بزرگا مگه کین اونوقتی که بیش از 35 کشور ب ایران حمله کردن نتونستن ذره ای از خاک مملکت مارو بگیرن که حالاش بتونن بگیرن شما از اونایی هستی که اگ جنگ شد بار و بندیلتو جمع میکنی و فرار پیش بزرگا بقول خودت وگرنه آمریکا و همپیمانانش هیچ غلطی نمیتون بکنن فقط کافیه مولامون سیدعلی اجازشو صادر کنه اونوقت میفهمی کی بزرگه اگه بزرگ بودن 30 سال مدام از ترس ایران نمیگفت انرژی هسته ای ایران برای ما خطرناکه میدونی فکرشون چیه میگن اونایی که تو 8سال بدون هیچی جنگیدن و بیش از 35 تا کشور رو خار و ذلیل کردن وای ب اینکه هسته ای هم داشته باشن برو و مرد شو خاکتو نفروش ب اجنبی ک مثلا بزرگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس