سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی اعلام کرد که کشورش ممکن است در مورد ثبات و پایداری منطقه‌ای با ایران گفتگو داشته باشند.

آمریکا:ممکن است درباره ثبات منطقه‌ با ایران گفتگو کنیم
به گزارش مشرق، ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته در سخنانی با اشاره به اینکه ایالات متحده پیشتر نیز آماده بوده در صورت تغییر سیاست ایران، این کشور را در تلاش‌هایش برای دستیابی به صلح در سوریه درگیر کند، گفت که ایالات متحده ممکن است در مورد تقویت ثبات منطقه‌ای با ایران گفتگو داشته باشد.

با این حال هارف در سخنان خود بین گفتگو با ایران در مورد موضوعاتی فراتر از برنامه هسته‌ای آن و همکاری واقعی با ایران در این زمینه که برای واشنگتن قابل پذیرش نیست،‌ تفکیک قائل شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا این اظهارات را در واکنش به پرسشی در مورد انتشار یادداشت محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در نشریه نیویورک‌تایمز بیان کرد.

هارف در پاسخ به این سئوال که آیا ایالات متحده ممکن است در صورتی که تهران سیاست‌هایی را در راستای اهداف آمریکا اتخاذ کند، در مورد موضوعات منطقه‌ای با این کشور گفتگو داشته باشد، پاسخ داد: این امر ممکن است.

وی گفت که واشنگتن پیشتر آماده بود که اگر تهران «اعلامیه ژنو» 2012 را بپذیرد، ایران را وارد دور دوم گفتگوهای صلح سوریه در سال 2014 کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: «ما همیشه گفته‌ایم که با ایرانی‌های هماهنگی و یا همکاری نخواهیم کرد، و در اینجا تفاوتی بین گفتگو و همکاری با هم وجود دارد».

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس