کد خبر 405919
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳

نخست وزیر عراق با غیرمنطق توصیف کردن حملات هوایی به یمن گفت: هدف از این حمله چیست؟ آنها می‌خواهند چه کاری در یمن انجام دهند؟ مسئله اصلی یک مشکل سیاسی در درون یمن است.

به گزارش مشرق، حیدر العبادی نخست وزیر عراق در حاشیه دیدارش با مقامات آمریکایی در واشنگتن با انتقاد از حمله عربستان سعودی به یمن تاکید کرد که ریاض دست به اقدامی غیر منطقی زده است.

براساس گزارش وال استریت ژورنال ، حیدر العبادی در جمع خبرنگاران گفته که در دیدار با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا هشدار داده که حملات عربستان به یمن می تواند آتش یک جنگ فراگیر را در منطقه برافروزد.

وی با اشاره به غیر منطقی بودن حمله عربستان به یمن خواستار توقف فوری حملات رژیم سعودی به یمن شده است.

نخست وزیر عراق با انتقاد از سکوت سازمان ملل در قبال بحران انسانی در یمن اظهار داشت: هدف از این حمله چیست؟ آنها می‌خواهند چه کاری در یمن انجام دهند؟ مسئله اصلی یک مشکل سیاسی در درون یمن است.

العبادی در ادامه با اشاره به اینکه مقامات کاخ سفید با وی درباره لزوم حل بحران یمن با راه حل‌های سیاسی و دیپلماتیک هم نظر هستند و در این زمینه نگران هستند، افزود: نیاز فوری برای پیدا کردن راهی در راستای پایان دادن به درگیری‌ها وجود دارد.

البته این بخش از اظهارات العبادی با واکنش مقامات کاخ سفید مواجه شد و آنها با رد اظهارات العبادی بر حمایت خود از مواضع کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و عربستان سعودی در قبال یمن تاکید کردند.

الیاستیر بسیکی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در این زمینه ابراز داشت که واشنگتن از عملیات عربستان و متحدانش حمایت می‌کند و  ارتش آمریکا همچنان درحال حمایت لجستیکی از این حملات است.

العبادی در اولین سفر رسمی خود به آمریکا با مقامات ارشد این کشور از جمله اوباما و جان کری دیدارهایی داشته است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس