نخست‌وزیر عراق امروز در راس یک هیأت عالیرتبه، برای دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا و رایزنی درباره خرید مشروط تسلیحات، عازم واشنگتن شد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری عراقی «السومریه نیوز» نوشت: در خبری نوشت که «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق در راس یک هیأت عالیرتبه از وزرای کابینه‌اش، امروز (دوشنبه) عازم آمریکا شد.

خبرگزاری رویترز در یک گزارش اختصاصی به نقل از یک مقام ارشد عراقی نوشت که نخست‌وزیر عراق در سفر به آمریکا از «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا خواهد خواست که در تهیه هواپیماهای بدون سرنشین و تسلیحات آمریکا برای مبارزه با تکفیری‌های «داعش» به ارزش میلیاردها دلار به عراق کمک کند اما به بغداد اجازه دهد که پرداخت هزینه این تجهیزات و مهمات را با تأخیر صورت دهد.

بر اساس این گزارش، دولت کنونی عراق با بحران داعش مواجه است و از طرف دیگر به واسطه کاهش قیمت نفت، با مشکلات اقتصادی از جمله کسری بودجه 21 میلیارد دلاری روبرو است.

یک مقام ارشد عراقی که خواست نامش فاش نشود تصریح کرد که بغداد در صورتیکه کمکی را که می‌خواهد از واشنگتن دریافت نکند به سراغ تهران می‌رود. نخست‌وزیر عراق به آمریکا متعهد است....آنچه که می‌خواهد از آن اطمینان حاصل کند این است که شریکی دارد که می‌تواند به آن تکیه کند.

اوباما در ماه آگوست سال گذشته میلادی، اجازه اولین حمله هوایی آمریکا به عراق از زمان عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی را صادر کرد و حدود 3 هزار نیروی نظامی در عراق مستقر کرد تا بنا بر آنچه که می‌گویند به عراق در مبارزه با تکفیری‌های داعش کمک کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس