فرمانده قرارگاه عملياتي ارتش در غرب کشور با اشاره به اقتدار و نمايش ‌توان بازدارندگي ارتش قرارگاه غرب‌ کشور در مرزهاي غربي، اظهار کرد: داعش در پي اين نمايش اقتدار حتي جرات نزديک ‌شدن به چند ده کيلومتري مرزهاي ما را هم ندارد و در حال ‌حاضر نيز در کشور عراق متحمل شکست‌هاي سنگيني شده است.

به گزارش مشرق، امير منوچهر کاظمي در نشست خبري با بيان اينکه سال ‌گذشته يکي از سالهاي بسيار حساس و پر از تلاش و ايثار براي ارتش کشور و بويژه قرارگاه منطقه ‌غرب بود، گفت: ابتداي سال گذشته و در 9 ارديبهشت‌ماه موفق شديم طي عملياتي يک ‌تيم ضد انقلاب از گروهک "پژاک" را در ‌غرب کشور منهدم کنيم.

وي اعضاي اين تيم‌ تروريستي را يازده‌ نفر اعلام و تصريح کرد: اين عوامل با قصد بمب‌گذاري و ايجاد ناامني در استان‌هاي ‌غربي وارد کشور شدند که خوشبختانه با عملکرد سريع و به موقع نيروهاي ارتش فعاليت آنها بي‌نتيجه ماند و با انهدام گروه، سه ‌نفر از تروريست‌ها کشته و مقادير زيادي اسلحه و موادمنفجره از آنها کشف شد.

وي به تحولات کشور عراق نيز اشاره و تصريح کرد: در خرداد ماه که نيروهاي ‌داعش کشور همسايه را تهديد کرده و بخش‌هاي مهمي از مناطق ‌غرب، شمال و حتي شرق عراق را گرفتند و به خيال باطل خود قصد ورود به خاک ايران را نيز داشتند، با واگذاري ماموريت مقابله با اين عناصر به ارتش قرارگاه ‌غرب کشور، ظرف کمتر از چند ساعت يگانهاي مستقر در غرب را از قسمت‌هاي مختلف منطقه به سمت مرز گسيل کرده و توان‌بازدارندگي خود را به نمايش گذاشتيم.

کاظمي تصريح کرد: بازتاب نمايش توان ‌بازدارندگي يگانها به حدي بود که گروهک ‌داعش حتي جرات نزديک‌ شدن به چند ده کيلومتري مرزهاي ‌کشور را هم نداشت و با پشتيباني ايران، در خاک ‌عراق نيز متحمل شکست‌هاي سنگين شد.

کاظمي اجراي تمرين‌هاي تاکتيکي و ارتقاي توان ‌رزمي و تجهيز يگانها را از جمله ديگر اقدامات قرارگاه ‌غرب کشور در سال‌ گذشته عنوان کرد.

وي با بيان اينکه يکي از ماموريت‌هاي‌جاري ارتش بعد از پيروزي انقلاب‌اسلامي حفظ و حراست از مرزهاي کشور است، گفت: در همين راستا و با کمک نيروهاي مرزباني در سال‌گذشته موفق به کشف 10 قبضه‌سلاح، 1151 بطر مشروبات ‌الکلي و 1078 راس دام‌قاچاق شديم و 171 نفر نيز در اين‌رابطه دستگير شدند.

کاظمي در ادامه با اشاره به ساخت شش‌هزار واحدمسکوني براي نيروهاي ‌ارتش، اظهار کرد: از اين تعداد پنج‌هزار و 200 واحد در شهرک «پرديس» و 800 واحد در منطقه «چشمه‌سفيد» در حال‌ساخت است که فازاول اين پروژه‌ها تحويل شده و اميدواريم در سال‌جاري بتوانيم فازهاي دوم و سوم اين پروژه‌ها را تحويل دهيم.

کاظمي با اشاره به بازديد بيش از 85 هزار نفر از جوانان در قالب کاروانهاي راهيان نور از يادمانهاي دفاع‌مقدس و بويژه پادگان ابوذر، از افتتاح يادمان شهيد «علي‌اکبر شيرودي» در ماه آتي خبر داد.

وي تصريح کرد: بنايي به عنوان يادمان شهيد "علي‌اکبر شيرودي" در محل‌شهادت ايشان در شهرستان سرپل‌ذهاب ساخته شده که سوم ارديبهشت‌ماه سال‌جاري از اين‌يادمان رونمايي خواهد شد.

ارشد نظامي آجا در غرب‌کشور در ادامه در خصوص برنامه‌هاي هفته ‌ارتش (27 فروردين تا 2 ارديبهشت‌)، از رژه نيروهاي مسلح در غرب‌کشور با محوريت نيروهاي ارتش در روز 29 فروردين‌ماه خبر داد.

وي تصريح کرد: رژه نيروهاي‌مسلح در شهرکرمانشاه در ساعت 9 صبح 29 فروردين در محل بزرگراه‌امام (ره) برگزار مي‌شود.

وي همچنين غباروبي مزارشهدا در ساعت يازده‌ صبح 27 فروردين‌ماه، ديدار و سرکشي از خانواده‌ شهدا، برگزاري مراسم‌تجليل از خانواده‌کارکنان و نيز ويزيت ‌رايگان بيمارستان 520 ارتش در روز 29 فروردين را از جمله ديگر برنامه‌هاي هفته ‌ارتش عنوان کرد.

کاظمي در ادامه با اشاره به برگزاري جشن پاکسازي ميادين‌مين در سال 1391 در استان، اظهار کرد: برگزاري اين جشن به اين معني نيست که کل اراضي از مين پاکسازي شده است.

کاظمي تصريح کرد: بر اثر عواملي از جمله سيلاب‌ها و بارندگي‌ها و نيز لرزش‌هاي زير زمين برخي مين‌ها جابجا شده‌اند و پاکسازي 100 درصدي امکان ندارد.

وي افزود: مفهوم برگزاري اين جشن‌، پاکسازي حداقل 99 درصدي ميادين‌مين است و به معني 100 درصد آن نيست.

کاظمي با بيان اينکه مسئولين پاکسازي ميادين‌مين بر عهده وزارت‌دفاع کشور است، گفت: در حال‌حاضر در کشورهاي اروپايي نيز مين‌هاي به جا مانده از جنگ‌هاي جهاني اول و دوم قرباني مي‌گيرند و اين امر نشان مي‌دهد نمي‌توان گفت منطقه‌اي به طور 100 درصد از مين پاکسازي شده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • افشین تهران ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    1 0
    افرین بر ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران.
  • دختر لر ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    1 0
    تا شیر مردانی مثل قاسم سلیمانی تو کشور ما دارن با جون و دل امنیت رو برقرار میکنن داعش جرات نخواهد کرد حتی درباره حمله به ایران فکری به سرش خطور کنه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس