کد خبر 403856
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰

فرمانده نیروی زمینی ارتش ‌گفت: تمامی حرکت‌ها در مرزها و خارج از مرزها توسط کارشناسان اطلاعاتی ارتش رصد و متناسب با آن ظرفیت‌های دفاعی تنظیم می‌شود.

به گزارش مشرق ، امیر احمدرضا پوردستان شامگاه جمعه در شانزدهمین یادواره شهید صیاد شیرازی و شهدای اسلام آباد زنجان، با بیان اینکه شهیدان آبرو را برای کشورمان به ارمغان آوردند، اظهار داشت: خدای بزرگ را شاکرم که در جمع مردم ولایتمدار و متدین زنجان هستم.

وی با اشاره به مقام شهید از نظر خدای متعال گفت: کسی که در راه خدای متعال کشته شود مرده نیست و کسی نباید نه تنها به زبان بلکه به ذهن خود نیز راه ندهد که شهید مرده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ‌ابراز کرد: جایگاه شهید در فرهنگ دینی ما این است و ائمه اطهار(ع) نیز به شهیدان چنین نگاهی دارند، شهیدان نظاره‌گر هستند که با پرچمی که به ما داده‌اند چه‌کار کرده‌ایم و آیا به ماموریت‌هایمان عمل می‌کنیم.

وی تصریح کرد: شهید نه تنها نمی‌میرد بلکه خونی به پیکره جامعه دمیده می‌شود و حرکت ایجاد می‌کند تا دیگران بایستند، شهید خود را فدا می‌کند و این رمز زنده بودن شهید است.

امیر پوردستان با بیان اینکه این مکتب به ما می‌آموزد که به خاطر آسایش دیگران به پاخیزیم، خاطرنشان کرد: شهید صیاد شیرازی شاگرد این مکتب بود که روح بزرگ و جسمش برای آسایش، مردم را به زحمت انداخت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیات شهید صیاد شیرازی گفت: نخستین ویژگی این شهید که سبب جاودانگی‌اش شد، «اخلاص در عمل» بود.

وی با اشاره به اخراج شهید صیاد شیرازی توسط بنی‌صدر اظهار داشت: شهید پس از اخراج نیز از جنگ دور نشد و به عنوان یک بسیجی به سپاه پاسداران رفت تا بتواند خدمتی انجام دهد. نکته دوم در زندگی شهید صیاد شیرازی «ولایتمداری» بود که همیشه با جمله معروفش می‌گفت "بزرگترین نعمت ولایت است."

امیر پوردستان با اشاره به اقدامات نیروی زمینی ارتش بیان کرد: نخستین اقدام مراقبت از مرزها و ممانعت از قاچاق سلاح و مهمات است. اقدام دیگر نزاجا پشتیبانی بالگردی و پاکسازی مناطق آلوده به مواد انفجاری است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: تمامی حرکت‌ها در مرزها و خارج از مرزها توسط کارشناسان اطلاعاتی ارتش رصد و متناسب با این‌ها ظرفیت‌های دفاعی تنظیم می‌شود.

امیر پوردستان با تاکید براینکه داعش، طالبان و القاعده به نیابت از آمریکا به منطقه آمده‌اند، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها وقتی وارد منطقه شدند برای افغانستان و عراق نیامده بودند چرا که آن‌ها تصمیم حمله به ایران را داشتند ولی وقتی آمادگی نیروهای مسلح، هوشمندی مقام معظم رهبری و همدلی مردم را دیدند، نتوانستند چنین اقدامی را انجام دهند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس