فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: این قرارگاه برای توسعه و بهبود شاخص‌های بهداشتی و درمانی در کشور از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

به گزارش مشرق، سردار عباد الله عبدللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری این قرارگاه با وزارت بهداشت، گفت: در حوزه بهداشت و درمان، اعتقاد ما بر این است که با داشتن بدن سالم می‌توان جامعه‌ای سالم داشت و ما در این راستا و با توجه به ضرورت موضوع و تأکیدات مقام معظم رهبری از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در در این مراسم اظهار داشت: مقرر شد در حوزه بهداشت و درمان ظرف چهار سال آینده و تا سقف پنج هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری مشترکی با قرارگاه خاتم داشته باشیم.

وی همچنین درباره نحوه تأمین منابع مالی پروژه‌های بهداشتی درمانی گفت: ۳۰ درصد از منابع مالی مورد نیاز هر یک از این پروژه ها به‌صورت نقدی و ۷۰ درصد دیگر نیز از محل املاک و مستغلات وزارت بهداشت و دولت تأمین خواهد شد.

وزیر بهداشت ضمن بیان این مطلب که در حال حاضر قدمت اغلب بیمارستان های کشور بیش از ۵۰ سال است، افزود: امیدواریم در پایان چهار سال، حجم قابل توجهی از بیمارستان های فرسوده به مراکزی مجهز جهت ارائه خدمات پزشکی به مردم تبدیل شوند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) پس از ۸ سال دفاع مقدس وارد حوزه سازندگی شدند و مردم ایران از برکات تلاش آنها بهره‌مند شده‌اند، ادامه داد: این مجموعه یکی از افتخارات جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران است که در اکثر نقاط کشور و در قالب طرح های مهم و ملی نقشی آشکار دارد.

وزیر بهداشت در ادامه عنوان کرد: در حوزه بهداشت و درمان در کشور عقب‌افتادگی‌های زیادی وجود دارد؛ زیرا در دولت‌های گذشته عدم اطلاع کافی از این حوزه باعث مغفول ماندن بخش بهداشت و درمان شده است، اما در حال حاضر این بخش در اولویت دولت و مجلس قرار گرفته، و وزارت بهداشت نیز تمام تلاش خود را به کار می بندد تا درد و رنج مردم کم شود.

وی گفت: امیدواریم ثمرات این تفاهم نامه را به‌صورت عملی ببینیم و در آینده‌ای نزدیک شاهد اجرای پروژه‌های بیمارستانی توسط قرارگاه خاتم به‌ویژه در مناطق محروم باشم.

هاشمی در پایان با تأکید بر اینکه حل مشکلات مردم باید سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد، اشاره کرد: واقعیت این است که مردم در حوزه سلامت مشکلات زیادی دارند و در برخی موارد بروز یک حادثه می‌تواند به راحتی روند زندگی یک فرد را تغییر دهد؛ بنابراین حداکثر تلاش خود را در جهت کم کردن مشکلات مردم به‌کار می‌بندیم.

شایان ذکر است با اجرایی شدن این قرارداد، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در یک دوره زمانی چهارساله به فعالیت‌های عمرانی در حوزه سلامت با اولویت مناطق محروم خواهد پرداخت
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس