کد خبر 405043
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰

دانشجویان ایرانی که در برابر جنایات آل سعود در یمن، اجرای سیاست‌های آمریکا در منطقه و تعرض به 2 نوجوان ایرانی خونشان به جوش آمده است امروز با تجمع مقابل سفارت عربستان رفتار شنیع آل سعود را محکوم کردند.

به گزارش مشرق، انتشار خبر تعرض ماموران سعودی به دو نوجوان زائر ایرانی و فضای ناامن کشور عربستان برای گردشگران مذهبی و زائرانی که به امید زیارت حرم امن الهی به عربستان سفر می‌کنند، داغ جنایات رژیم منحوس آل سعود، در مراسم حج سال 1366 را در اذهان و قلوب مومنان زنده کرد.

حال آنکه آل سعود به پشتوانه حمایت‌های آمریکایی، برای جنایات خود به مرزهای عربستان هم بسنده نکرده و برای اجرای سیاست‌های آمریکا در منطقه اقدامات سفاکانه دیگری را هم انجام می‌دهد.

در حالی‌که مردم مسلمان کشور یمن از سوی مستکبران و سرمایه‌داران عالم و عواملشان در منطقه مورد هجوم وحشیانه قرار گرفته‌اند و خون کودکان و نوجوانان کشور یمن به دلیل زیاده خواهی مستکبران در منطقه به ناحق بر زمین ریخته می‌شود، مردم مسلمان ایران هم که خونشان از ناحقی در حق مردم یمن به جوش آمده بود با تعرض به دو نوجوان ایرانی کارد به استخوانشان رسیده و مجدانه خواستار برخورد با زیاده‌خواهی‌های آل سعود شدند.

دیری نگذشته است از آن روز که مزدوران آل سعود حجاج بیت الله الحرام را به خاک و خون کشیدند و حضرت روح‌الله(ره) پیام تاریخی خود را صادر فرمودند که «حکومت سعودى مطمئن باشد که آمریکا لکه ننگى بر دامنش نهاده که تا قیام قیامت هم با آب زمزم و کوثر پاک نمى‌شود.»

و حالا پس از گذشت سال‌ها ولی امر مسلمین به آل سعود هشدار داده و فرموده‌اند: «اینها قطعاً ضربه خواهند خورد؛ قطعاً بینی سعودی‌ها به خاک مالیده خواهد شد. من هشدار می‌دهم به سعودی‌ها، از این حرکت جنایت‌آمیزی که در یمن می‌کنند باید دست بردارند؛ این در این منطقه قابل قبول نیست.»

مردم مسلمان ایران و به تبع آن دانشجویان مومن کشورمان که تاب تحمل جنایات شنیع آل سعود را نداشتند نیز پس از شنیدن فرمایشات مقام معظم رهبری غیرت اسلامی و ایرانی‌شان را نشان داده و با تجمع در مقابل سفارت عربستان در پایتخت به اعتراضات گسترده‌ای در برابر اعمال غیرانسانی آل سعود پرداختند.

ساعت 16 و 30 دقیقه امروز دوشنبه 24 فروردین‌ماه، دانشجویان کشورمان در محکومیت جنایات آل سعود در یمن، اجرای سیاست‌های آمریکا در منطقه و تعرض به 2 نوجوان ایرانی مقابل سفارت عربستان تجمع کردند.

* حضور یمنی‌های مقیم تهران با پلاکارد تصویر رهبر جنبش انصارالله

در این تجمع که جمعی از یمنی‌های مقیم تهران نیز حضور داشتند، تجمع کنندگان با شعارهای «الموت لاسرائیل»، «الموت لآل‌سعود» و «الموت لآمریکا» و با در دست داشتن پرچم‌ کشور یمن و ایران، نسبت به سیاست‌های خصمانه رژیم آل سعود در منطقه اعتراض کردند.

یمنی‌های مقیم تهران با در دست داشتن تصاویر سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله در این تجمع حضور یافتند.

دانشجویان یمنی نیز در این تجمع حضور داشتند.

دانشجویان ایرانی نیز در این تجمع با شعار «سفارت آل سعود تعطیل باید گردد» خواستار تعطیلی سفارت آل سعود در تهران شدند.

آنها با در دست داشتن پرچم یمن با شعار «یاایهاالمسلمون اتحدو اتحدو» از مردم مظلوم یمن حمایت کردند.

در این تجمع، دانشجویان کشورمان پرچم آمریکا و اسرائیل را آتش زدند.

* روحانی: عده‌ای دستور امام در مبارزه با رژیم سعودی را معطل گذاشتند

در این تجمع، حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی کارشناس تاریخ معاصر در محکومیت جنایات رژیم آل‌سعود، گفت: حضور شما دانشجویان در این صحنه بزرگ‌ترین خدمت در جهت پیشبرد آرمان‌های امام (ره) و مقام معظم رهبری است.

وی افزود: جنایات رژیم صهیونیستی مسئله تازه‌ای نیست. از زمانی که استکبار جهانی برای اشغال کشورهای اسلامی به صحنه آمد به گماشتن دست‌نشانده‌ها پرداخت. بر همین اساس است که وهابیت و بهاییت را به وجود آورد تا اینان به استکبار خدمت کنند.

روحانی همچنین تصریح کرد: استکبار تلاش کرد تا اطراف کشور فلسطین گماشته‌هایی برای حفظ اسرائیل قرار دهد. رژیم آل‌سعود نیز از ابتدا ماموریتش این بود که ملت‌های مسلمان را سرکوب کند تا رژیم صهیونیستی پابرجا بماند.

این کارشناس تاریخ معاصر در ادامه افزود: رژیم آل‌سعود از زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید تا به امروز از توطئه و جنایت علیه انقلاب ما کوتاهی نکرده است.

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) پیرامون رژیم آل‌سعود گفت: امام (ره) فرموده‌اند فرقی بین محمدرضا پهلوی، صدام و سران حکومت عربستان در اسلام‌زدایی نیست و همه اینها نوکر آمریکا هستند. امام(ره) همچنین فرمودند کلیدداران کنونی کعبه لیاقت میزبانی از میهمانان خدا را ندارند.

روحانی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز این مسئله مطرح است که آیا ضمن مبارزه با رژیم سعودی باید از رفتن به حج باز بمانیم؟ جواب این است در صورتی که شرایط فراهم باشد باید رفتنت به حج انجام گیرد اما بدین معنی نیست که ما با رژیم سعودی که ضداسلامی است کنار بیاییم البته کسانی هستند که می‌خواهند از این مسئله سواستفاده کنند. اینان به خاطر اینکه به عزیزان ما در جده بی‌حرمتی شده به صحنه نیامدند. اینان از دوران پهلوی هدفشان این بوده است که بتوانند موضوع حج را تعطیل کنند.

این کارشناس تاریخ معاصر با بیان اینکه مبارزه با رژیم سعودی باید ادامه پیدا کند، گفت: کسانی که خیانت کردند و راهشان از امام(ره) جدا بود سعی کردند دستور امام را در بحث مبارزه با رژیم سعودی مغفول بگذارند.

وی ادامه داد: کسانی هستند که می‌خواهند مبارزه با رژیم سعودی را مبارزه با اعراب نشان دهند که حقیقت این گونه نیست. آل‌سعود هیچ ربطی به اسلام ندارد. عرب و عجم، شیعه و سنی از دست این رژیم به سطوح آمده‌اند.

روحانی خاطرنشان کرد: کسانی هستند که به اسم آخوند تلاش می‌کنند با رژیم سعودی کنار بیایند و این رژیم را بالی از اسلام می‌خوانند. اینان آخوند درباری و خیانتکار هستند.

این کارشناس تاریخ معاصر در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: کسانی که عنوان یار امام(ره) را یدک می‌کشند سعی می‌کنند رژیم سعودی را رژیم اسلام معرفی کنند و تلاش می‌کنند به این رژیم نزدیک شوند و این گونه بیان می‌کنند که ایران و عربستان 2 بال اسلام هستند اما حقیقت این است که عربستان بال اسلام آمریکایی است.

* سلیمی‌نمین: آل‌ سعود سرنوشتی مانند صدام خواهد داشت

عباس سلیمی‌نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین نیز با اشاره به اتفاقات اخیر منطقه همچنین اقدامات رژیم آل سعود در یمن گفت: واکنش‌ها و فعل و انفعالات نشان از پویایی، تأثیرگذاری و حرکت روبه‌ جلوی انقلاب اسلامی است.

وی افزود: کسانی که در تحلیل خودشان شناخت دقیق از تحولات منطقه را ندارند و نگاه محدودی به مسائل اسلام دارند انقلاب اسلامی را پایان یافته و رو به ضعف می‌دانند در حالی که وقتی دشمن دچار چنین استیصالی می‌شود که مجبور است از نیروهای پنهان خود بهره‌ بگیرد نشان از قدرت انقلاب دارد.

این کارشناس سیاسی تأکید کرد: استفاده دشمن از نیروهایی که سال‌ها روی آن سرمایه‌گذاری کرده به معنی قدرت و قوت آنها نیست و نشان از این دارد که آنها از آخرین ترکش‌های خود استفاده می‌کنند.

وی افزود: اگر صهیونیست‌ها امروز شرایط خوبی داشتند شاهد این حرکت شتابزده از آل سعود نبودیم.

سلیمی‌نمین گفت: امروز اگر آل سعود دست به چنین اقداماتی می‌زند ناشی از استیصال کسانی است که آل سود رسالت‌های پنهانی آنها را دنبال می‌کند.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران خاطرنشان کرد: آل سعود سابقه لشکرکشی به یمن را داشته و در گذشته حمله آنها به یمن منجر به تجزیه یمن شده است عملکرد سعودی در گذشته علیه یمن جز خفت و تحقیر برای ملت یمن چیز دیگری نداشته است. آل سعود رسالتی جز تحقیر برای ملت‌های اسلامی ندارد.

وی ادامه داد: ‌اگر انقلاب در بین مسلمانان هر روز جایگاه بهتری پیدا می‌کند به خاطر این است که هر کشوری که با انقلاب همراه شده عزت برای خود ایجاد کرده است.

سلیمی‌نمین تأکید کرد: امروز برای اینکه بتوانیم عزت‌بخشی انقلاب اسلامی را به ملت‌های مسلمان نشان دهیم حضور ما در حج الزامی است.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: می‌توان از راههای دیگری برای واکنش به رژیم آل سعود استفاده کرد. همه ملت‌های اسلامی از برخورد تحقیرآمیز سعودی‌ها ناراحت هستند باید از دولت بخواهیم ظلم‌هایی که در زمان حج به مسلمانان می‌شود را جمع‌آوری کرده و در مجامع بین‌المللی ارائه کند و ثابت کند که رژیم آل سعود لیاقت پاسداری از حرمین شریفین را ندارد.

وی در خاتمه اظهار کرد: سرنوشت آل سعود قطعاً سرنوشت قطعی صدام خواهد شد کسانی که به اسلام خیانت می‌‌کنند قطعاً سرنوشتی مانند صدام خواهند داشت.

* مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران: وزارت خارجه موضع قاطعی در محکومیت کشتار مردم یمن اتخاذ کند

همچنین سیدمحمدحسین هاشمی گلپایگانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) گفت:‌ ‌آل سعود در کشتار کودکان و زنان یمن نشان داد الگو گرفته از ادبیات آمریکایی و اسرائیلی است.

وی با بیان اینکه شعار مرگ بر آمریکا از یاد ملت ما نخواهد رفت،‌گفت‌:‌ با مذاکره شعار مرگ بر آمریکا از ذهن ملت ما فراموش نخواهد شد. چرا که سیاست اصلی ما مبارزه با استکبار است.

این فعال دانشجویی گفت: وزارت خارجه باید در محکومیت جنایات آل‌سعود انقلابی عمل کند و باید موضع قاطعی در محکومیت کشتار مظلومانه مردم یمن اتخاذ کند.

* بیانیه پایانی تجمع اعتراضی دانشجویان مقابل سفارت عربستان

این تجمع با قرائت بیانیه پایانی این تجمع به پایان رسید و دانشجویان معترض در بیانیه خود اعلام کردند:‌ آقای روحانی از حیثیت هتک شده ایرانیان دفاع کنید. متأسفیم که به ملت ایران اعلام کنیم وزارتخارجه بیشترین سنگ‌اندازی‌ها را برای جلوگیری از تجمعات و اقدامات اعتراضی به عربستان دارد. متأسفیم که تجاوز عربستان به یمن در اولویت‌های دستگاه دیپلماسی ما جای ندارد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: در حالی که هنوز سایه اسرائیل از سر فلسطین، این زخم کهنه جهان اسلام برداشته نشده است و کفر استکبار جهانی هر روز به هر بهانه‌ای هجمه‌ای تازه علیه مسلمانان به وجود می‌آورد، این‌بار دست آمریکا از آستین کثیف دربار سعودی درآمده است و سلاح‌های سعودی پس از سال‌ها خاک خوردن در انبارها برای کشتار مسلمانانی به کار گرفته شده است که تنها جرم‌شان این بود که نمی‌خواهند بنده کسی جز خدا باشند.

این روزها جوان‌های تازه به قدرت رسیده و سرمست  از قدرتی که پس از مرگ ملک عبدالله خائن حرمین شریفین و در سایه کهولت خائن حرمین جدید کار را به دست گرفته‌‌اند دل‌خوش وعده‌های اربابان آمریکایی و اسرائیلی خود دست به جنایاتی عظیم زده‌اند اما دانشجویان دانشگاه‌های تهران به امیر و شیخک‌های عربستان یادآوری می‌کنند آیا صدام توانست به مدد دلارهای نفتی شما و تسلیحات آمریکایی و اروپایی جمهوری اسلامی ایران را شکست دهد شما نیز می‌توانید در یمن پیروز شوید.

در قسمت دیگری از این بیانیه تأکید شد: وقتی مسلمانان هدف بمباران‌ها باشند چه فرقی می‌کند چه کسی حمله کرده است آمریکا و اسرائیل یا خائن الحرمین کوک شده توسط اسرائیل و مگر این دو با هم فرقی می‌کند؟ آمریکا در عراق و افغانستان و گوانتاناما آدم می‌کشند، اسرائیل در غزه و سعودی در بحرین، قطیف و یمن، دلارهای نفتی فلان خائن الحرمین هلاک شده سوریه را به هم می‌ریزد، دلار و سلاح خائن‌الحرمین جدید یمن را.

در پایان این بیانیه دانشجویان تجمع‌کننده در رابطه با حادثه فرودگاه جده خطاب به دولتمردان و رئیس جمهور تأکید کردند: آقای روحانی از حیثیت هتک شده ایرانیان دفاع کنید. متأسفیم که به ملت ایران اعلام کنیم وزارت خارجه بیشترین سنگ‌اندازی‌ها را برای جلوگیری از تجمعات و اقدامات اعتراضی به عربستان دارد.متأسفیم که تجاوز عربستان به یمن در اولویت‌های دستگاه دیپلماسی ما جای ندارد. ما امروز اینجا جمع شده‌ایم تا با یاد خمینی کبیر فریاد برآوریم مرگ بر آمریکا، مرگ بر آل سعود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    برید اشغالش کنید بی عقلها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس