کد خبر 405038
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳

حمید انصاری با اشاره به این که موضعی درباره اظهارات هاشمی ندارد، گفت: بنده در این خصوص صحبتی ندارم.

به گزارش مشرق، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش «بانوی انقلاب» که به منظور تجلیل از مقام و خدمات همسر مرحومه حضرت امام(ره) برپا شده بود، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن بانوی پرهیزگار به مسائلی بیرون از موضوع همایش اشاره داشت که با انتقادات فراوانی از سوی اهالی سیاست همراه شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابتدا عنوان کرد: «در سال 84 یک موی بدنم راضی نبود کاندیدا شوم. چرا که دولت آقای خاتمی بود و من گفتم نمی‌آیم، همسر امام مرا خواست و به من گفت: امام این انقلاب را به دست شماها سپردند. آیا شما می‌دانید اینها چه کسانی هستند؟ همین صحبت‌های همسر امام سبب شد من قبول کنم و پذیرفتم.»

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از اظهارات خود نقل قول غیرقابل قبول دیگری نیز به حضرت امام(ره) نسبت داده و گفت: «امام به این نتیجه رسید که باید تا قبل از خودشان جنگ را تمام کنند. البته گفتند جام زهر را نوشیدم. اما دو سه ماه پس از جنگ به خود من گفتند که جام زهر برای من شیرین شد»

این اظهارات هاشمی رفسنجانی هرچند با موجی از واکنش های اهالی سیاست همراه شد اما انتظار می رفت که مسئولان مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)  که به نشر آثار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران  می‌پردازد نیز در این زمینه واکنش هایی از خود نشان دهند اما تماس های مکرر خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا با پاسخ های منفی مسئولان این موسسه همراه شد.

در این زمینه حمید انصاری قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در تماس اول، پاسخ به این سوال خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا که ارزیابی شما نسبت به اظهارات مطرح شده از سوی هاشمی رفسنجانی پیرامون امام خمینی(ره) و همسر ایشان چیست، عنوان کرد: من اطلاعی از مسائلی که شما مطرح می کنید ندارم. باید مطالعه کنم و بعد از آن در  خدمت شما هستم.

در تماس دوم اما حمید انصاری بار دیگر از پاسخگویی طفره رفت و اظهار داشت: موضعی درباره این اظهارات ندارم. بنده در این خصوص صحبتی ندارم و اگر موردی هست با دفتر بنده هماهنگ کنید.

پیگیری های خبرنگار ما از دفتر قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) نیز با این پاسخ همراه شد که در صورت صلاحدید برای انجام مصاحبه حداکثر تا یک ساعت دیگر با شما تماس گرفته می شود، اما بعد از گذشت چند ساعت این تماس از سوی دفتر قائم مقام موسسه نیز برقرار نشد.



منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    بله بايدم هوای همشهری خاطره باز ت را داشته باشی
  • احمد ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    خانواده انصاری دست ازسربیت امام بردارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس