کد خبر 405096
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۱

اصل هشدار آقاي هاشمي رفسنجاني را بايد جدي بگيريم. انحراف از خط امام و راه امام خطرات بسياري ايجاد مي‌كند؛ اولين خطر آن اين است كه وظيفه حفظ "نظام" فراموش مي‌شود و جاي آن را به حفظ "خود" مي‌دهد. تاريخ اسلام و ايران گواهي مي دهد اگر نظام حفظ نشود، "خود" هم حفظ نخواهد شد. براي حفظ خود هم كه شده است بايد از نظام صيانت كرد.

به گزارش مشرق، محمد کاظم انبارلویی طی یادداشتی و در نقد سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی نوشت: آيت الله هاشمي رفسنجاني در مراسم بزرگداشت بانوي انقلاب اسلامي، خانم خديجه ثقفي، نسبت به خطر انحراف از راه امام خميني هشدار داد. وي گفت: "اگر راه امام (ره) منحرف شود خطرات بسياري ايجاد مي‌شود، بايد در جلوگيري از تحريف‌ها كوشا باشيم."
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: "سال 84 راضي نبودم به رقابت‌هاي انتخاباتي وارد شوم اما خانم ثقفي (همسر امام) مرا خواستند و فرمودند: امام (ره) اين انقلاب را به دست شما و دوستانتان سپرده‌اند. آيا مي‌دانيد اينها چه كساني هستند و با انقلاب چه خواهند كرد؟ و با اين حرفشان تكان خوردم و اشك به چشمم آمد و قبول كردم."
وي در اين همايش براي چندمين بار از راي مردم به عنوان حق الناس ياد كردند و انكار آن را بزرگترين منكر و ظلم ناميدند. (1)
در مورد مطالب جديد آيت الله هاشمي رفسنجاني نكاتي است كه تامل در آن خالي از فايده نيست؛
1- هشدار در مورد انحراف از راه امام(ره) ستودني است. بايد در هر زمان از باب تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر، آن را مغتنم بشماريم. اما حضرت آيت الله انحراف از راه امام (ره) را مطرح نمي‌فرمايند بلكه سخن از اين است كه اگر راه امام منحرف شود!
مگر راه امام منحرف مي‌شود؟ راه امام (ره) راه خدا، قرآن و پيامبر و اهل بيت عليهم السلام است. در آن انحراف نيست.
ظاهرا حذف حرف "از" از كلام ايشان ممكن است مشكلاتي پديد‌ آورد كه ورود به آن خيلي خوشايند نيست.
 2- راه امام (ره) چيست؟ انحراف از آن كدام است؟ بزرگترين معجزه امام (ره) در قرن ما تاسيس يك نظام الهي است كه با نظام‌هاي متعارف كنوني جهان وجوه تمايزي دارد كه حفظ اين وجوه و نيز اصل خود اين نظام از منظر راه امام از اوجب واجبات است.
آيا بايد ديد آيت الله هاشمي رفسنجاني در فتنه سال 88 كه دشمنان قسم خورده نظام اقتدار و امنيت ملي نظام جمهوري اسلامي را هدف قرار داده‌ بودند به اين هشدار خود عمل كردند؟!
وقتي حراميان در خيابان‌هاي تهران شعار مي‌دادند؛ "انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است" و وقيحانه فرياد مي‌زدند: "مرگ بر اصل ولايت فقيه"، آقاي هاشمي رفسنجاني كه در همه صحنه‌ها چه پيش و چه پس از انقلاب در برابر منافقان و نامحرمان سينه سپر مي‌كردند، كجا بودند؟ برخي فرزندان او در لابه لاي فتنه‌گران كه اصل نظام را نشانه گرفته بودند، در اين اردو كشي خياباني چه مي‌كردند؟
آيا فيلم و عكسي از ايشان كه نشانه حمايت از نظام مظلوم جمهوري اسلامي در فتنه 88 باشد وجود دارد؟ غير از فرمان شورش خياباني كه ساعات نخست راي گيري انتخابات رياست جمهوري سال 88 توسط همسر محترم ايشان صادر شد و نيز قبل از آن نامه بدون سلام و بسم الله ايشان كه خبر از ظهور آتشفشان‌هاي جديد مي داد، سند ديگري هست؟!
هشدار آقاي هاشمي را بايد جدي گرفت و از خط امام و راه امام فاصله نگرفت. مهمترين مولفه خط امام و راه امام (ره) حفظ نظام است، چرا كه امام (ره) فرمود:
- "حفظ نظام جمهوري اسلامي از اهم واجبات عقلي و شرعي است كه هيچ چيز به آن مزاحمت نمي‌كند." (2)
- "حفظ ثغور اسلام جزء فرايضي است كه هيچ فريضه‌اي بالاتر از آن نيست، حفظ اسلام است." (3)
چرا آقاي هاشمي در سال 88 از اين فريضه الهي كه در خط امام (ره) يك شاخص است غفلت كردند و تاريخ خدمات خود به انقلاب را مخدوش نمودند و حاضر نيستند حتي آن را به نوعي ترميم كنند؟
3- ايشان در مورد نامزدي خود در سال 84 مطالبي به همسر گرامي امام (ره) نسبت مي‌دهند كه موجب وهن و تحقير نامزدهاي مطرح در اين سال مي‌باشد. بانو ثقفي الآن در قيد حيات نيستند تا نسبت به صحت و سقم آن اظهار نظر كنند.
اگر اين نقل قول درست باشد و ايشان نسبت به آينده برخي از نامزدها به ايشان هشدار دادند كه قرار است با انقلاب چه كنند، يكي از آن نامزدها آقاي كروبي بوده است. چرا ايشان برخلاف توصيه همسر امام (ره) در فتنه 88 در مورد خيانتي كه كروبي به راي ملت كرد و با منافقان و ضدانقلاب‌ همراه شد، چيزي نگفتند و جلوي محاربه او با نظام را نگرفتند؟
ثانيا: به غير از آقاي كروبي، عناصري چون آقايان لاريجاني، محسن رضايي، قاليباف و... نامزد بودند. آيا بانوي انقلاب در مقام تحقير اين افراد بودند كه سابقه آنها در خدمت به انقلاب و كشور روشن است؟ آيا دليل اينكه سال 92 هم مي‌خواستند نامزد شوند همين است؟ يعني آقاي روحاني را لايق اين سمت نمي دانستند؟!
4- مسئله حق الناس بودن راي ملت كه از سوي مقام معظم رهبري مطرح شده است و براي چندمين بار مورد تاكيد آقاي هاشمي قرار گرفته چيز بسيار خوبي است. آيا از نظر ايشان سال 84 كه مجري انتخابات، دولت خاتمي بوده است راي ملت به عنوان يك امانت و حق الناس رعايت شده است يا نه؟ اگر شده است چرا وي و برخي افراد خانواده وي آن را زير سئوال مي‌برند؟ چرا حق مردم را در تعيين سرنوشت خود به رسميت نمي‌شناسند؟ چرا همين حق را سال 88 به رسميت نشناختند و از پروژه‌ "دروغ تقلب" به عنوان رمز آشوب حمايت نموده و يا در خوش بينانه‌ترين تحليل‌ها سكوت كردند؟!
آيا راي ملت فقط در يك دوره خاص، حق الناس است و در ادوار ديگر حق الناس نيست و مي‌توان نظام را تا مرز بغي و محاربه در معرض تاراج گرگ‌هاي جهاني قرار داد؟
گذشته‌ها، گذشته است. اصل هشدار آقاي هاشمي رفسنجاني را بايد جدي بگيريم. انحراف از خط امام و راه امام خطرات بسياري ايجاد مي‌كند؛ اولين خطر آن اين است كه وظيفه حفظ "نظام" فراموش مي‌شود و جاي آن را به حفظ "خود" مي‌دهد. تاريخ اسلام و ايران گواهي مي دهد اگر نظام حفظ نشود، "خود" هم حفظ نخواهد شد. براي حفظ خود هم كه شده است بايد از نظام صيانت كرد.
 

پي‌نوشت‌ها:

1- جرايد كشور 24/1/94
2- صحيفه امام خميني 1378 ـ ج 9 ص 153
3- صحيفه امام خميني 1378 - ج 16 ص 465

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • علی ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    حاج آقا.تو رو خدا مثل 88 سکوت کن تا بیشتر آبروریزی نشه
  • علی م ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    حاجي خاطره است !!!ديگه وقتي ميخواد مطلبي بگه اونو اززبان زنده ها نميگه همش ازمرده ها خاطره تعريف ميكنه مهم حفظ خود وفرزندان است !!!
  • ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    اصلا دیگه حوصله خواندن حرف های اقای خاطره را ندارم ارزش خوانده ندارند تعجبم از اصلاح طلبان است که حالا که به نفعشان شده مواضع این اقا را نشخوار می کنند خدایا به عظمتت شکر این همه تلون واقعا نوبره هاشمی دهه شصت کجا و هاشمی الان کجا خودشو نمیگم ها مواضعشو میگم خودش که هنوز برای ما ناشناخته اس
  • ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    خوب بود
  • ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    انحراف از خط امام یعنی کسی که در مبارزه به شاه جنایتکار آمریکائی احساس تکلیف نکرده الان شده تئوریسین ؟! این توجیه ها یعنی چی؟
  • ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    بيت امام داخل قلوب مردم زجر كشيده وشهيد داده وهمچنان آماده وگوش بفرمان ولايت امام خامنه ايي است. امام نياز به بيت خارجي ندارند.
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    ديگر دوران فرزند فلاني، نوه فلاني يا برادر فلاني بودن گذشته است. اعتبار هركس صرفا به وجود و شخصيت خودش است، نه پدر، برادر يا پدر بزرگش.
  • دانشجو ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    درود بر رفسنجانی..
  • زمانی ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    مفسر اندیشه امام (ره)، پابرهنه های مطیع بی چون وچرای امرامام خامنه ای هستند، نه ...
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    زنده باد رفسنجانی مردم دوسش دارن و حمایتش میکنن علت ترس و سانسور شما هم هنینه!!
  • نيما ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    بوي فتنه مياد، اين بار اساسي تر، خدايا كمك كن اين پيچ تاريخي را هم پشت سر بگذاريم
  • هاشمی اصل ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    ای کاش در یک مناظره سخنان و عملکرد آقای هاشمی و خانواده و حزب ایشان و توصیه و رهنمودهای امام (ره) از رسانه ملی پخش می شد و در یک نظر سنجی برای همیشه باب این اظهار ات آیت ا... بسته میشد، تا کی جمهوری اسلامی باید هزینه این آقایان را بپردازد.
  • فرزان فر ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    همین روزا ست که از شنیدن این حرفای اقای رفسنجانی با سربرم تو دیوار
  • عباس ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    آبرو؟؟؟؟؟!!! کدوم آبرو؟
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم اینجانب یکی از رزمندگان دفاع مقدس می‌باشم و سعی داشتم در جهت توصیه‌های امام عزیز و خامنه‌ای عزیز مسیر زندگی خود را تنظیم نمایم و در حال حاضر دارای فوق لیسانس آموزش پزشکی و اخلاق و دکترای طب و فوق دکترای مدیریت سلامت هستم اینجانب از علاقه‌مندان بسیار جدی جناب آقای هاشمی رفسنجانی می‌باشم و همیشه زمانی که در دوران دفاع مقدس ایشان نماز جمعه را به جا می‌آوردند به دلیل جذابیت خطبه‌های ایشان همیشه شرکت می‌کردم متأسفانه فتنه سال 88 جدایی قابل توجهی بین ایشان و خطوط اصلی ترسیم شده توسط حضرت امام ایجاد نموده است مسیر معظم‌له پس از این فتنه‌ها از دید اینجانب تغییر نموده است همان طور که می‌دانیم فرزند مال و مقام و قدرت از جمله موارد ذکر شده در قرآن می‌باشند که توصیه‌های جدی مبنی بر زنده بودن آن برای ایجاد فتنه هستند به نظر می‌آید دفاع بی‌منطق از فرزندان آزمون ایشان است و شاید مبتلا شدن به آن والله و علم موضوع بعدی عدم چرخش قدرت و سپردن آن به جوانان تربیت‌شدة امام و رهبری و نظارت بر کار آنان از موارد دیگر می‌باشد که متأسفانه در عملکرد و رویکرد ایشان به چشم می‌خورد انتخاب سرداران آزموده شده به وسیله ملت و ناخرسندی آنان از عملکرد گذشتة ایشان و این سرداران مورد توجه ایشان قرار نگرفته و باز از این گونه افراد استفاده می‌گردد نکته بعدی جایگاه فرا نظارتی برای خود و نزدیکانش یکی از آفت‌های بزرگ این استوانه انقلاب می‌باشد مردم برای عدالت و تساوی و احقاق حق و برقراری حکومت اسلامی تلاش و مجاهدت کردند و نه برای رفتن خاندانی و آمدن خاندانی دیگر بدین لحاظ هرگونه پیشگیری از احقاق حق و اجرای عدالت از دید مردم ناپسند جلوه می‌نماید استمرار القائ تقلب در انتخابات و نادیده گرفتن مکانیسم‌های نظارتی برای پیشگیری از این موضوع ظلمی فاحش فاحش به همه مردم و راه حضرت امام می‌باشد جر زدن‌های بی‌جان و خود را فرا نظارتی دانستن امری غلط است به نظر اینجانب چرا نباید از عملکرد مجمع تشخیص مصلحت که مجمعین مشاوره‌ای می‌باشد بررسی و گزارش عملکرد منتشر گردد منابع مالی در اختیار چرا نباید در راستای اهداف عالیه انقلاب باشد و هرازچندگاهی هر کس که مورد تأیید ایشان باشد پس پس‌ازآنکه از مدیریت کنار گذاشته می‌شود سریعاً به وسیله ایشان جذب و در مجمع به کار گرفته می‌شود در حال حاضر مجمع حوزه مشاورت خود را یسط داده و تا کار نظارتی و هدایتی و کنترلی انجام دهد و عملاً کارشناسان دستگاه‌های اجرایی را سلب اختیار نموده است به هر حال هیچ انسانی از خطا مصون نیست به همین دلیل است که هر عملکردی کنترل و نظارت و هدایت و … را می‌طلبد تا بتواند کژی‌ها را درست نماید از خداوند منان و عزیز می‌خواهم آخر و عاقبت به خیر شدن را نصیب بنده و همه عزیزان بخصوص رهروان امام عزیز و خامنه گران‌قدر بنماید .
  • مهدی 90085 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    امام این راهم گفته بود که شعار مرگ برامریکا یادتان نرود ولی.....
  • دوست دا رنظام ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    سلام. جناب اقای هاشمی رفسنجانی وهر ایت الله وروحانی دیگر در کشورباید بدانند اگر احترامی در بین مردم دارند به برکت رهبریهای امام گونه حضرت ایت الله العظمی امام خامنه ای دام ظله العالی است. وبرای شکرش بایددعا به جان ایشان کنندوگرنه در پیشگاه خداوند مسئول هستندو باید جواب خون دلهائی که به این سید مظلوم خورانده اند بدهند.اینها اگر دلشان برای خط امام (ره )می سوزد به تابلوی امام نگاه کنند(پشتیبان ولایت فقیه باشیدبه کشورتان اسیب نرسد)والعاقبه للمتقین
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    مشکل اینه که شما هاشمی را ریز می بینید که هروقت خواستید در این روزنامه کذایی هرچه دل تنگتون خواست علیه او بنویسید .
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    یعنی رفسنجانی هنوز روش میشه باوجود این بچه هاش اظهار وجود و اظهار نظر کنه؟ عجیبه.......
  • ناشناس ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    هاشمی بعد از فتنه 88 و آشکار شدن مفاسد فرزندانش دیگر محبوب ملت نیست .
  • عباس م 61 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    زنده باد هاشمییییییییییییییییییییییییییییییییی شجاع. هرچند که شما ناراحتید و منتشر نمی کنید.
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    مردم دوستش دارند !!! هه از تعداد منفی ها پیداست.یه عده فتنه گر شدن مردم خجالت بکشید.
  • محمدمهدی ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    بایدبه هاشمی وطرفداران جاهل او دست مریضاد گفت!!!!!!!!!چراکه درسال همدلی همزبانی دولت وملت این خاطرات....!!! ودشمن شادکن را رسانه ای میکنندوفکرو وقت همه راگرفته وبه حرفهای چرت وپرت مشغول مینمایند!!! دراین وانفسای تحریمها/گرانی هاوغم شیعیان مظلوم یمن/عراق وسوریه آیا واقعا صحبتهای هاشمی انحراف از خط امام راحل(ره)ومقام عظمای ولایت نیست؟؟؟
  • ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    جاهل تويي اخوي كه اينقدر شعور نداري چطور حرف بزني جاهل تويي كه هنوزم از كسي كه مقابل رهبري ايستاد ( 11 ) روز خانه نشيني ) دفاع ميكنيد
  • ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    به درك كه نداري
  • ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    مشرق مگه ميشه اون همه لايك مثبت باشه اما يه كامنت نذاشته باشن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فقط كامنت هايي رو منتشر ميكني كه موافق شما حرف بزنن.... سال 92 هم اينطوري نظرسنجي ميكرديد كه با 3 ميليون راي جليلي فكر ميكرديد راي مياريد قضييه شما شده قضييه كبك
  • ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    چه عجب يه نظر مخالف منتشر كرديد لابد براي اينكه بگيد اهل سانسور نيستيد بدجور تابلوه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس