رئیس سازمان حج و زیارت از پیگیری جدی این سازمان و دستگاه دیپلماسی و قضایی کشور تا مرحله مجازات خاطیان فرودگاه جده خبر داد.

به گزارش مشرق، سعید اوحدی با ابراز تأسف از حادثه فرودگاه جده در هشتم فروردین و تلاش دو پلیس خاطی فرودگاه در هتک حرمت دو نوجوان ایرانی گفت: بلافاصله با هوشیاری این دو نوجوان و اعتراض مردم این دو پلیس دستگیر شدند.

وی افزود: پس از اطلاع سازمان حج از این واقعه تأسف بار نماینده بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده به فرودگاه آمدند و به طور جدی پیگیر ماجرا شدند.

اوحدی ادامه داد: فشار طرف ایرانی باعث حضور رئیس پلیس جده و همچنین پزشکی قانونی در محل حادثه شد و رئیس پلیس جده ضمن حضور در جمع زائران ایرانی و عذرخواهی از مردم قول پیگیری و اشد مجازات خاطیان را داد.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه صبح آن روز شخصاً با جناب آقای قشقاوی معاون کنسولی وزارت خارجه گفتگوی تلفنی داشته است گفت: ایشان نیز بلافاصله در یادداشتی رسمی کاردار و سرکنسول عربستان را احضار و اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به وی اعلام کرد و خواستار مجازات پلیس های خاطی شد.

وی با بیان این که دستگاه قضایی با همراهی دستگاه دیپلماسی پیگیر این ماجراست افزود: پس از احضار نمایندگان سفارت عربستان این افراد مراتب تأسف و عذرخواهی خود را اعلام کردند.

اوحدی با تاکید بر پیگیری ماجرا تا رسیدن به نتیجه مطلوب و مجازات خاطیان و عذرخواهی دولت عربستان گفت: به هر حال پرونده در حال پیگیری است و به خانواده این افراد نیز در این باره اطمینان خاطر داده ایم، ولی با این حال ضروری است به لحاظ حفظ حریم خانواده ها و حساسیت موضوع از دامن زدن بی جهت به آن در برخی رسانه ها و جامعه خودداری شد.



منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمودخادم ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    حالا نوبت مااست که تحریم کنیم این وهابی های وحشی ونجس نوکرامریکاواسراییل را خداوندهم حتما راضی است
  • لاا ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    خجالت خوب چیزیه
  • ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    عمره که مستحب است چرااینهمه پول به جیب وهابی ها میریزند
  • فاطمه ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    0 0
    وحشی ترازوهابیت وجود نداره,چراازخدا نمیترسن
  • محمد ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    0 0
    بگرد کعبه میگردی پریشان که وی خودرا درانجا کرده پنهان ..... خدااینجاس خدادرقلب انسانهاس .... خرد گم کرده ای شاید نمی دانی....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس