آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در سخنانی از اتفاقات بوجود آمده در فرودگاه شهر جده عربستان سعودی انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، این مرجع تقلید روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم بیان داشت: مایل نبودم مساله حادثه ناگوار فرودگاه جده رسانه ای شود و توصیه می کردیم رسانه ای نشود اما رسانه ای شد و باید چندنکته درباره آن بیان کنیم.

وی ادامه داد: سوال ما از مسوولان حج آن است که آیا عمره مستحب را به هر قیمتی باید برویم؟ نمی خواهم مساله تحریم عمره را پیش کشم اما آیا به هر قیمت و به هر ذلتی باید به عمره رفت؟

وی ابراز داشت: به مسوولان سعودی عرض می کنم که شما ساخت و سازهای عظیمی در مکه و مدینه کرده اید اما مهم تر از همه چیز امنیت، خصوصا امنیت ناموسی است و اگر در فرودگاه جده امنیت نباشد در پس کوچه های مکه و مدینه امنیت خواهد بود؟

این مرجع تقلید افزود: اگر امنیت فرودگاه بین المللی متزلزل شود مردم دنیا در مورد شما چه خواهند گفت و به مسوولان خودمان عرض می کنیم که از این مساله ساده نگذرند و بنشینند فکر کنند تا کی باید عمره مستحب را برویم.

وی اظهار داشت: نباید تن به هر اهانتی بدهیم تا بخواهیم مستحبی را به جای آوریم.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: امام راحل با انقلاب اسلامی، عزت و آبرو را برای کشور فراهم کرد و عزتش به جایی رسیده است که 6 وزیر خارجه جهان یک طرف و وزیر خارجه ایران یک طرف نشسته و ماه ها با هم صحبت می کنند و این عزتی است که در سایه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به دست آمده است.

وی گفت: اکنون در دنیا همه رسانه ها همه روزه خبری از ایران دارند و کشور ما مطرح و آبرومند است و امیدواریم نتیجه صحبت به جای خود برسد ولی منهای نتیجه خود این برنامه عزت است و نباید این عزت را به آسانی از دست بدهیم.

آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: به هر حال حادثه جده، حادثه ای نیست که به سادگی از آن بتوان گذشت و امیدواریم برنامه های ما همه برنامه های عزت آفرین باشد و جایی که دیدیم مایه عزت نیست آن را رها می کنیم.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    همه می دانند که عربستان از خدا می خواهد حضور ایرانیها که موجب ارتباط با شیعیان عربستان است کمرنگ شود. می بینید که خود عربستان است که دادن ویزا به ایرانیها را نصف کرده است. کل درآمد حج و عمره یک بیستم درآمد تولید ناخالص داخلی سعودی از محل نفت و ترانزیت دریای سرخ نیست. آنها احتیاجی به این درآمد اندک ندارند. این ماییم که حضورمان به این بهانه در عربستان لازم است. این سفرهای برای ما هیچ اشکالی ندارد و تنها اشکال در فرهنگ بیگانه پرست و اسراف ایرانیها در وقت خرید کالای خارجی است که چه در ایران باشد چه در جای دیگر برای خرید جنس خارجی ولو بنجل باشد ولع دارد.
  • عباس ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    برای تنبیه سعو.دی ها باید مدتی حج را با فتوای علما تحریم کرد !!!!
  • علی ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    از این مرجع بزرگوار خواهشمندم با توجه به نفوذ کلامی که در میان مردم متدین دارد از مردم بخواهد در شرایط فعلی هزینه حج عمره را در کشور خودمان صرف امور خیر و کارهای خداپسندانه شود که نقش مهمی در رفع فقر در کشورمان دارد.
  • محمد ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    حرام است که پول و اعتبار ایرانی برای عزت و اهداف رذیلانه آل سعود و در قالب عمره هزینه شود به خددددددددا
  • علیرضا ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    زنده باد آقای مکارم
  • محراب ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    #عزت_پاسپورت_ايراني
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    چرا مراجع تقلید مردم رو از رفتن به عمره بازنمیدارن؟؟؟
  • ناشناس57 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    به خدا که حرف حق گفتید. آخه این چه حجی هست که اینهمه توهین وتحقیر.تازه سودی که دولت سعودی میبره میشه هزینه ی داعش که شیعه بکشه. کاش مسلمونها واقعا باهوش وهوشیاربشن.
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    احسنت بر ایشان کجا گفتند کرامت انسانی را بخاطر مستحب فدا نمود؟!!!
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    آقای روحانی و وزارت خارجه که فعلاً ترجیح می دن روشونو بگیرن اونطرف و سوت بزنن!!
  • محمدی ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    سلام دوستان من هفته بعد حج دانشجویی متاهلی باید برم والله قسم موندم چیکار کنم و ته دلم اصلا رضا نیست ولی مدام میگم قرعه کشی بوده و بنده رو دعوت کردن ولی بازم راضی نمیشم. مراجع خودتون یه کاری کنید خواهشا. گیریم دولت و وزارت امورخارجه کاری نکردند.
  • ناشناس ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    با سلام .امام صادق ع فرمودند:ای کعبه خیلی عزیزی ولی چیزی که از کعبه عزیز تر است آبروی مومن است... من میخواهم بدانم از این پس مسیولان ما چه طور می خواهند زنان یا نوجوانان یا کودکان را به حج بفرستند.
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    زيارت خانه خدا ارزش بالاتري دارد اينكه ميخواهيد مردم از رفتن به مكه منع كنيد بهانه نتراشيد ببينيد ما تو مشهد وقم مقدس چه برخوردهاي بدي بازائرين خارجي داريم ...
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    درسته واقعا،طرف برای چندمین بار به حج عمره بره وپول بده به سعودی ها برای کشتن مسلمانان. یک بار حج عمره بیشتر را ممنوع کنید،اگر جان مسلمانان جهان برایتان اهمیت دارد.
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    در کدام در عرصه تاریح رفتن به حج برای شیعه بدون درد سر بوده است؟ حالا که خوب است. بروید بخوانید تاریخ را ازحضور راهزانها و کشتن و غارت کاروانها. متاسفم برای کسانی که متوجه اهمیت حضور شیعه در عربستان نیستند.
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    اگر شما یا زائری خارجی برخورد بدی می کنید مشکل از شماست. هیچ برخورد بدی با زائران خارجی در کل انجام نمی شود و ایرانیان هر چه نباشند مهمان نواز هستند . در ضمن زیارت خانه خدا یکبار تمتع و یکبار عمره کافیست نه اینکه سالی دو سه بار با کل عهد و عیال و پیر و جوان و کودک راه بیفتند هر چی پول دارند بریزند تو شکم این حروم زاده های وهابی...
  • محمد ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    با سلام و احترام+همدردی عمیق با خانواده ی این دوعزیز+انتقادشدیدازبی عرضگی و.خارجه و س.حج و زیارت؛ و اما ۱ سوال و نکته ی بسیار مهم: اگر شما در رفتن به محله ای که منزل پدری تان درآن واقع است با تعدی اراذل و قمه کشان آن منطقه مواجه شوید، آیا به عنوان اعتراض دیگر به دیدار پدرومادرتان نمی روید تا از آنها در مقابله با این غداره کشی حمایت کنید؟؟؟؟؟؟؟؟ دوستان لطفا مساله را با فشارهای بسیار شدید سیاسی و فرهنگی و حقوقی و ... حل کنند و نه اینکه آن مساله را پاک کنند. یک سر خط فرهنگی در این مورد این است که: حرمین شریفین به مصداق " انا و علی أبوا هذه الأمة " منزل پدری ماست و نه آل سلول( سعودی های نجدی). منطقه ی حجاز از دیرباز و حتی در دوره ی عثمانی با نگاه بین الملل اسلامی اداره میشده. حال این سعودی های بی کفایت و خاین آمده اند و با شلوغبازی خودشان را خادم الحرمین ! معرفی کرده اند.. کدام خدمتگزاری؟؟ آیا برخورد تحقیر آمیز با زوار بیت الله الحرام یعنی خدمتگزاری؟؟!! پیام رسید خدمتتان عزیزان مومن ؟؟؟ ما باید بر روی بی کفایتی آل سعود دست بگذاریم و نه اینکه خودمان را از رفتن به منزل پدری مان منع کنیم. ما در حرمین شریفین و حجاز ، یک میهمان نیستیم بلکه صاحبخانه و شریک در این بیت هستیم.. والسلام.
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    اگر ریگی به کفشت نبود و شیطان از حکومت حرف نمی زد می فهمیدی حضور دایمی ایرانیان در مکه و مدینه و بازبودن بعثه رهبری اهم اولویتهای ما در عربستان است. اگر هم دین داشتید خواسته تان اجرای حد شرعی بر آن دو مامور بود نه حرذف عمره. تف بر این همه بی بصیرتی.
  • پويا ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    اصلاً حالت خوب نيست! امثال شما باعث آبروي اين مملكت ميشوند، بايد فقط براي حج تمتع حجاج اعزام شوند آن هم بر اساس سن و سال فقط براي يك بار نه بيشتر...
  • محمدعاشق پیامبر ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    دقیقا من هم همین وضعیت رو دارم ولی مجردی دانشجویی!! الان موندم برم، نرم این فرصت ها حالا حالا ها پیدا نمیشه ولی ازونطرف این ال سعود حیوان صفتو ادم میبینه گیج میشه!
  • 251طه ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    +زنده بادآیت الله ناصر مکارم شیرازی++++++++++++++++++++ +++++++++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++++++++ +++++++++++++++++++++++++ +++++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++ +++++++++++++++++++++ +++++++++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++
  • شناس ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    گفتن حج عمره نگفتن حج واجب
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    باید اون 2 مامور رو بسوزونن
  • مسلمان ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    تا یار که را خواهد و میلش به که باشد...
  • مصطفی ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    وزیر محترم ارشاد بوون تعقل و فکر اقدام به تعلیق عمره کرد .سایت های مجازی اقدام به نظر سنجی کزدن که فقط خودشون به خودشون رای دادن که امار بره بالا ولی نشد .شما توجه کنید اگر مردم راضی به تعلیق بودند حتما انصراف میدادند ولی به گفته معاون عتبات و ریاست سازمان حج و زیارت تعدادی کمی حتی به هزار نفر هم نرسید که انصراف دادن این یعنی کسی راصی بع تعلیق و تحریم نیست فقط دست سایت هایی که ابروی حج و حاجی را بردن رو شد بخدا اینها به فکر منافع خودشونن .چرا دبی و انتالیارو تعلیق نکردن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس