کد خبر 403343
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴

نسخۀ الکترونیک آثار بنت الهدی صدر به مناسبت ۱۹ فروردین سالگرد شهادت محمدباقرصدر وبنت الهدی صدر برای استفاده علاقه مندان و دوستداران کتاب بر روی سایت فیدیبو قرار گرفت.

به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ شهید بنت الهدی صدر، دخترعموی امام موسی صدر است که همراه برادرش، آیت الله سید محمدباقر صدر در تاریخ 19 فروردین ماه 1359 به دست رژیم بعثی عراق به شهادت رسیدند.

بنت الهدی صدر، در کنار فعالیت‌های آموزشی به نوشتن نیز پرداخت. او آثار متنوعی دارد که در نه جلد به فارسی ترجمه شده است. هفت جلد این مجموعه شامل در جست‌و‌جوی حقیقت، تولد دوباره، آخرین هدیه، دو مرد و یک زن، نبرد با زندگی، دیدار در بیمارستان، دیدار عروس نام مجموعه داستان‌های بنت الهدی صدر است که سعی کرده مسائل مبتلابه زن در عصر جدید را در قالب داستان روایت کند.

کتاب جایگاه زن در اسلامی مجموعه مقالاتی که در نشریات آن سال‌های نجف منتشر شده و به بررسی نقش زن در آموزه‌ها و احکام اسلامی می‌پردازد. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم «اسلام هم‌چنان‌که مرد را به منزلۀ انسان مورد توجه قرار می‌دهد و او را راهنمایی می‌کند، در بُعد انسانی زن را نیز با مرد برابر می‌داند و او را راهنمایی و ارشاد می‌کند. زیرا آن دو از لحاظ کرامت و جایگاه انسانی برابر هستند.» کتاب بر بلندی‌های مکه نیز سفرنامه بنت الهدی صدر از سفرش به بیت الله حرام و خاطراتش از این مراسم معنوی است.

مجموعه آثار بنت الهدی صدر در ویراستی جدید توسط مهدی سرحدی به فارسی برگردانده شده و موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر آن‌ها را منتشر کرده است.

کاربران اینترنتی می‌توانند با مراجعه به سایت فیدیبو و خرید نسخه الکترونیکی کتاب‌های فوق، آن را بر روی رایانه شخصی، تبلت، کیندل، تلفن همراه و سایر سخت افزارهای کتابخوان مطالعه کنند.

همچنین نسخه چاپی این کتاب‌ها را می‌توانید از موسسه امام موسی صدر نیز تهیه کنید. برای تهیه کتاب، در سایت موسسه در زیر قسمت جستجو بر روی آیکون ثبت سفارش کتاب کلیک کنید و پس از پر کردن این قسمت، از طرف موسسه با شما تماس گرفته می‌شود و کتاب به صورت پستی یا با پیک برایتان ارسال می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس