معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با تأیید این مطلب که عربستان از عدم حضور زائران ایرانی در عمره خوشحال می‌شود چرا که پای شیعیان را از حضور در مسجد‌الحرام و مسجد‌النبی کوتاه می‌کند.

معاون سازمان حج و زیارت: عربستان از تحریم حج عمره بیشتر خوشحال می شودبه گزارش مشرق، ناصر خدرنژاد، با اشاره به اینکه عمره به صورت معمول در حال انجام است، در خصوص تحریم عمره گفت: موضع‌گیری با تصمیم متفاوت است. ما به عنوان یک دستگاه مجری، مجری تصمیمات جمهوری اسلامی هستیم و به محض ابلاغ تحریم عمره آن را اجرا می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه قبل از هر عملی باید نشست و تبعات مختلف این موضوع را بررسی کرد و حسن‌ها و عیب‌های این موضوع را استخراج و براساس آن تصمیم‌گیری کرد، گفت: البته اینکه موضع ما نسبت به اتفاقاتی که افتاده باید بسیار شدید‌اللحن باشد و با جدیت موضوع پیگیری و مسببان به اشد مجازات برسند، شکی نیست.

خدرنژاد نکته اساسی که در این قضیه مورد غفلت رسانه‌ها قرار گرفته است را هشیاری دو نوجوان کشورمان در این قضیه عنوان و اظهار کرد: این دو نوجوان با جسارت نگذاشتند اتفاقی بیفتد و نه تنها نگذاشتند اتفاقی بیفتد بلکه آبروی دو مأمور سعودی را هم بردند و این واقعیتی است که وجود دارد.

وی هشدار داد که نباید از این قضیه استفاده ابزاری شود و به دلیل سایر مشکلات سیاسی که با عربستان وجود دارد، گفته شود که اتفاقی افتاده است. البته در خباثت و غیرانسانی بودن رفتار مأموران سعودی شکی نیست اما نوجوانان ما هم با رشادت بودند و درگیر شده، بحث کردند و داد و بیداد کرده و بعد هم به سایرین گفته و موجب پیگیری موضوع شده‌اند.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در پاسخ به این سؤال که آیا در صورتی که عملکرد عربستان در قبال این اتفاق مورد قبول ما نباشد، امکان شکایت به مجامع بین‌المللی از جمله سازمان کنفرانس اسلامی وجود دارد؟ گفت: به همه جا نامه‌نگاری شده است و سازمان حج و زیارت و وزارت امور خارجه به هر جایی که فکر می‌شد لازم است، نامه‌نگاری کرده و در حال پیگیری موضوع هستیم اما باید منتظر ماند و دید چه واکنشی در قبال این اتفاق از سوی عربستان صورت می‌‌گیرد.
 
میزان سود حضور عمره‌گزاران ایران برای عربستان
وی در خصوص میزان سودی که حضور عمره‌گزاران ایرانی برای عربستان دارد، گفت: قدر مسلم حضور زائران ایرانی برای عربستان سود مالی دارد اما کشوری که بیش از 700میلیارد دلار پول نقد در بانک‌های کشورهای مختلف دارد و برای ضربه زدن به سایر کشورها قیمت نفت خود را کاهش داده و نفتش را حراج می‌کند هیچ نیازی به سود حضور زائران ایرانی در عمره ندارد؛ چرا ما باید در این فضا حرکت کرده و به آن دامن بزنیم؟

خدرنژاد با تأیید این مطلب که عربستان از عدم حضور زائران ایرانی در عمره خوشحال می‌شود چرا که پای شیعیان را از حضور در مسجد‌الحرام و مسجد‌النبی کوتاه می‌کند، گفت: آنها حاضر هستند دو برابر پولی که ما هزینه می‌کنیم را پرداخت کنند تا ما به عمره نرویم ولی چون به صورت رسمی نمی‌توانند مانع شوند، ترفند‌های مختلف دیگری را به کار می‌گیرد.
 
 
منبع: ایکنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 26
  • دوست البرت ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 1
    چه عجب فهمیدید!!
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    1 0
    چرا چرت و پرت میگی اصلا اون نیازی به پول مانداره ما که نیاز داریم بعدش اون وقت که حضرت امام دستور تحریم عمره رو دادن نمیدونستن عربستان از عدم حضور شیعیان خوشحال میشه بابا ما هر سال به اندازه بودجه عمرانی به عربستان پول میدیم چرا دنبال منافع شخصی خودتوننین
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    1 0
    الان که دولت عربستان با کسر بودجه 106 میلیارد دلاری روبرو شده بهترین فرصت تا با تحریم عمره، اقدامات خصمانش علیه شیعیان را جبران کنیم
  • ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    چون عربستان متضرر نمیشه بایدبه هرقیمتی عمره رفت حتی بقیمت حیثیتمان! عجب استدلال منطقیی،پس اون خبری که میگفت پزشکی قانونی سعودی تجاوزوتاییدکرده چی؟
  • احمد ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    حتما شما هم نگران هستید ؟!!!
  • ابوالفضل ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    راست میگه بنده خدا برای عربستان که ضرری نداره اما واسه سازمان عریض و طویل ایشون ضرر داره و باعث ناراحتی ایشون میشه
  • حامد گلشن ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    این جناب خدرنژاد که این گونه فرمایش فرمودند اگه اون بلایی که در فرودگاه جده انجام شد بر سر فرزند خودشون انجام می شد باز هم همین گونه سخن می گفتند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    من فك كنم شما خيلي ناراحت ميشيد...
  • محمود ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    دقیقا با نظر جناب آقای خدر نژاد موافقم ما باید با حضور قوی در مسجدالحرام مظلومیت و حقانیت شیعه را به نمایش بگذاریم و نگذاریم وهابی ها شیعیان را یک مذهب رادیکال که در حج حضور ندارد معرفی کنند.
  • ایرانی ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    این حرفها چیه؟ مشرق چرا گزارش نمیدی که عربستان 48 ساعته نذاشته هواپیماهای ایرانی بشینن؟ اونها دست پیش رو گرفتن که پس نیفتن بعد مسئولین حج و زیارت و نماینده ها و مسئولین ما هنوز نمیدونن دارن چیکار میکنن. آخه حقارت تا کی؟
  • صفری ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    چرا درآمد هنگفت را متوقف کنید؟ چرا؟
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    آیت الله مکارم:آیا باید با هر ذلتی به حج عمره رفت. واقعا ؛ آیا مایه ننگ و شرمساری نیست ،که پول عمره گذاران ما خرج کشتار شیعیان یمنی و عراقی و ... را فراهم کند ، بعد ما با این توجیه که عربستان میخواهد ما به عمره نرویم قضیه را تمام کنیم ؛برادر ما کارها و ثوابهای بالاتر از عمره در همین مملکت داریم ؛ البته اگه یک عده از نون خوردن نمی افتند!!!!!!!!!
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    مگه از ایران فقط شیعه میره اونجا چرا الکی حرف میزنی بگو درآمدهامون قطع میشه ...
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    حالا وقتی میریم شیعه را چطور معرفی می کنیم واقعا در حج شیعه معرفی میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    مافیای معنوی ناراحت می شوند
  • مولوی شناس ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    شما میزتو محکم بچسب کاریت نباشه
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    1 0
    شما ها هم که باید نون بخورین! الکی مثلا عربستانم ناراحته الان مشرق مدیون 12 امامی چاپ نکنی
  • فریبا ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    این مساله باید در سطح جهان رسانه ای بشه تا سایر مسلمانان جهان هم بدانند که امنیت در فرودگاه عربستان وجود نداره . این مساله توهین به ملت ایرانه ، مسئولین در قبال ملت ایران مسئول هستند پس نباید ساده از این قضیه عبور کنند .
  • امیر ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    باسلام . خواهشا نظر بنده را منتشر کنید . ای مردمی که بدون فکر در شبکه های اجتماعی پست می گذارید ! بحث تعلیق سفر عمره که این روزها دغدغه ی اصلی یک عده شده است را به نظرم باید حسابی واکاوی کرد وببینیم داریم دقیقا علیه چه چیزی موضع می گیریم و کجای کار قرار داریم ! گفته می شود که یک حرکت خلاف شرع و غیراخلاقی توسط بازرسان عربستانی صورت گرفته که میدانیم گرفته ، ولی خب الان ما باید چه کنیم ؟ آیا اولین وبهترین حرکت نباید از طرف وزارت امورخارجه باشد تا شدیدا این حرکتشان را محکوم کند و درخواست اشد مجازات کند ؟ آیا ما در رسانه ها نباید از ریشه ی این اتفاق صحبت کنیم وبه ماهیت آل سعود و وهابیت اشاره ای کنیم ؟ بله ، باید این کار صورت بگیرد ولی بیاید بررسی کنیم که این روزها چه کردیم ؟!!! بدون توجه به اصل قضیه و حرکت خلاف شرع و محکومیت این قضیه شروع کردیم به یک کلاغ و جهل کلاغ کردن وتا توانستیم آبروی آن زائران ایرانی را بردیم ! تا توانستیم جک ساختیم و نه علیه آل سعود و وهابیت بلکه علیه خودمان جوک ساختیم وخندیدیم مثل اینکه "چطور میشه کارمند بازرسی عربستان بشیم ؟" همسایمون کچل کرده بهش میگم رفته بودی حج میگه نه به خدا رفته بودم سربازی "20ساله پول گذاشتم توی بانک هیچی برنده نشدم الان از شانس بد من اسمم واسه عمره در اومده "رفیقم تازه از مکه اومده همه یک جوری بهش نگاه می کنند انگار زندان بوده " وبی نهایت دیگه ازین جوکها که فقط و فقط باعث آبروریزی خودمان وزائران می شود ولاغیر ! یا اینکه این اتفاق باعث شده که هزاران پست توی شبکه های اجتماعی درست کنیم که مرگ بر عرب سوسمار خور و ازین جور بد وبیراه گفتن ها به نژاد اعراب درحالی که تمام امامان ما عرب بوده اند و همه ی کشورهایی هم که ازشان حمایت می کنیم عرب هستند وحتی همین عربستان هم فقط 15 درصد آنها وهابی هستند وبقیه ی آنها یا سنی هستند ویا شیعه . یا مثلا تیتر روزنامه میزنیم که تجاوز 100 هزارنفری به عربستان ! و ازین طریق ادب خودمان را نشان می دهیم . مگر نه اینکه نشر گناه هم خودش گناه است ؟ پس آیا کاری که ما میکنیم جز ترویج گناه است یا آقایان نظرشان این است که دارند شفاف سازی رسانه ای می کنند ؟!!! آیا دوستان قبول ندارند با این فضایی که علیه سفرعمره درست کرده اند بیشتر دارند ضربه می زنند به تشیع و اسلام تا اینکه کارمثبتی کرده باشند ؟ بر فرض که مراجع ورهبری هم حکم بدهند که عمره تعطیل شود ولی آیا این صحیح است که ما سفر عمره را چنین به سخره بگیریم و با هزار دروغ و حرفهای جور واجور سعی کنیم ارزش کار را بیاریم پایین ؟ آیا زیارت 6 معصوم و زیارت خانه ی خدا ارزش کمی دارد ؟ آیا حواسمان نیست که چگونه با کمی ناآگاهی و جوگیری داریم علیه سفر با ارزش عمره جوسازی منفی می کنیم ؟ خلاصه ی کلام اینکه حواسمان باشد که داریم چه کسی را می زنیم و خودی را نزنیم و حواسمان باشد که به دست خودمان به مقدساتمان اهانت نکنیم. والسلام
  • مجید ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم. راست میگه عربستان ناراحت نمیشه بلکه امثال این آقا ناراحت میشوند.
  • مجید ش ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    خداوند به خاطر تمسخر مسلمانان توسط یهودیان، قبله را تغییر داد. ولی ما با این ذلت و خفت دوباره به مکه میریم. به گواهی تمام زائران برخورد مقامات سعودی با زوار ما متفاوت با تمام کشورهاست.
  • صابر22 ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    تا بحال که شیعیان رفتن به مسجد الحرام چه دسته گلی بر سر شیعیان زدند بنظرم همان حج واجب کافیه حج عمره هم اگه باشه فقط بالای 40سال باید بره نه کودکان وزنان
  • شایسته ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    مسأله حفظ عزت ماست نه قطع درآمد وهابی ها. پس لطفاً این نوع استدلال را کنار بگذارید.
  • پسر ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    وقتی نمیتونن تبلیغ تشیع کنن چه نفعی برای ما داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حتما جواب بدین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • حسین ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    جنات آقای خدرنژاد،پول خوبه وهمه اون رادوست دارند.امانه به هرقیمتی
  • ناشناس ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    به نام خدايي که ريشه کن سودجويان است و زالوصفتاني که زندگاني هاي خود را بر روي آبرو و حيثيت ملت بنا نهاده اند و حاظرند به هر قيمتي سود هاي کلان سفرهاي زيارتي زندگي خود را بنا کنند و فرزندان خود را تربيت نمايند واي بر شما که يا نمي دانيد که چه به خورد خانواده خود مي دهيد و يا دانسته اين کار را مي کنيد بدانيد که جايگاهتان بد منزلگاهي است .
  • ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    دقیقا با نظر جناب آقای خدر نژاد موافقم ما باید با حضور قوی در مسجدالحرام مظلومیت و حقانیت شیعه را به نمایش بگذاریم و نگذاریم وهابی ها شیعیان را یک مذهب رادیکال که در حج حضور ندارد معرفی کنند.30ساله به نمايش نگذاشتيم ديگه ام نميشه گذاشت
  • ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    مسخره ترین توجیه برای حفظ درآمد حج. تاسف بار بود
  • سعید ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    مردم خواستار تحریم هستند حالا هر کی هر چی میخواد بگه بگه اگه قراره با حرف مردم به ایمان ما لطمه وارد بشه بذار بشه کسی اگه دوست داره ثواب مکه راهش رو میتونه تو ایران هم پیدا کنه
  • غیرت ملی ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    زیر بار ذلت رفتن است عزیز بزرگوار مقتدرانه باید به حج رفت تا هتاکی کنند؟ حیثیت افراد را نابود کنند تجاوز کنند به چه زبانی بگوییند؟ از تجاوز بالاتر دیگه به چه زبانی، عمل مستحبی است یک ریال هم به آنها کمک شود باز هم خیانت به مظلومین یمن عراق سوریه هست .
  • غیرت ملی ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    زیر بار ذلت رفتن است عزیز بزرگوار مقتدرانه باید به حج رفت تا هتاکی کنند؟ حیثیت افراد را نابود کنند تجاوز کنند به چه زبانی بگوییند؟ از تجاوز بالاتر دیگه به چه زبانی، عمل مستحبی است یک ریال هم به آنها کمک شود باز هم خیانت به مظلومین یمن عراق سوریه هست .
  • امین ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    آقا اصلا خوشحال شدن ال سعود مهم نیست بلکه خوشحالی خودمون مهمه عزت و اقتدار میهنمون مهمه. یک ایرانی غیرتمند هرگز شرف خودش و هموطناشو به گرگهای آل سعود نمیفروشه. بر فرض محال که تحریم ما اثری بر اقتصاد عربستان نداشته باشه، آیا باید بخاطر این قضیه بآید مثل کبک سرمونو بکنیم زیر برف؟ ما باید پیش خدا روسفید باشیم نه هیچ احدالناسی. تحریم عمره یعنی تو دهنی محکم ملت ایران به آل سعود
  • جاسم ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    هی میگن مردم خواستارتحریم حج هستند.آخه کدوم مردم.فقط یه عده دنبال مقاصد سیاسی هستندوخواستار تحرعمره شدند.حج نریم کجا بریم.
  • ناشناس ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    وَكَمْ قَصَمْنَا مِن قَرْيَةٍ كَانَتْ ظَالِمَةً وَأَنشَأْنَا بَعْدَهَا قَوْمًا آخَرِينَ ﻭ ﭼﻪ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺍﺯ ﺷﻬﺮﻫﺎﻳﻰ ﻛﻪ [ ﺍﻫﻠﺶ ] ﺳﺘﻤﻜﺎﺭ ﺑﻮﺩﻧﺪ ، ﺩﺭﻫﻢ ﺷﻜﺴﺘﻴﻢ ، ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﻗﻮﻣﻰ ﺩﻳﮕﺮﭘﺪﻳﺪ ﺁﻭﺭﺩﻳﻢ .(انبیاء11)
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    حج عمره و تمتع در هر صورت باید تحریم شود
  • سلمان ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    حج باید باز ,شود
  • ندا ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    تکلیف چیه بلاخره حج عمره ازاد میشه یا نه ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس