کد خبر 402700
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷

معاون وزیر امور خارجه در امور کنسولی، پارلمانی و ایرانیان درباره تعرض به دو ایرانی از سوی پلیس سعودی گفت:متاسفانه این اقدام شبه تجاوز برای دو تن از هموطنان که به عمره مشرف شده بود پیش آمده است.

به گزارش مشرق، حسن قشقاوی،  معاون وزیر امور خارجه در امور کنسولی، پارلمانی و ایرانیان در پاسخ به خبرنگاران درباره  اخبار منتشره در خصوص تعرض دو تن از مامورین پلیس سعودی به دو نوجوان ایرانی در هنگام خروج از آن کشور در فرودگاه جده اظهار داشت: متاسفانه این اقدام شبه تجاوز برای دو تن از هموطنان ما که در ایام عید نوروز به عمره مشرف شده بودند پیش آمده است.

وی افزود: در هفته دوم تعطیلات، به هنگام بازرسی از یک کاروان عمره ایرانی، مامورین متخلف مذکور به بهانه مشکوک شدن به دو نوجوان ایرانی، آنها را از بقیه جدا کرده و در بخش دیگری مورد بازرسی بدنی قرار دادند که در اثنای بازرسی، سایر افراد کاروان متوجه شده که مامورین خاطی قصد آزار و اذیت جنسی آن دو نوجوان را داشته اند و مسئولین امر را از این موضوع مطلع می کنند. مسئولین مربوطه بلافاصله موضوع را به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده اطلاع داده و با حضور کنسول آن سرکنسولگری، مقامات ذیربط کاروان و مسئولین فرودگاه جده بررسی های میدانی بعمل آمده و پس از شناسایی دو مامور متخلف، پس از انجام مقدمات قانونی طرف سعودی اقدام به بازداشت آنها می کند.

معاون وزیر امور خارجه همچنین افزود: در روز بعد از این واقعه و در غیاب  سفیر عربستان سعودی در تهران، کاردار و کنسول آن کشور توسط مدیرکل کنسولی به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به این عمل شنیع و غیر انسانی که باعث حریحه دار شدن افکار عمومی کشورمان شده است را به وی ارائه کرد. طرف سعودی ضمن ابراز تاسف شدید از این اتفاق رذیلانه قول داد که موضوع در بالاترین سطح توسط مقامات کشورش مورد پیگیری قرار داده و با افراد خاطی بشدت برخورد شود.

در ادامه قشقاوی اظهار داشت با توجه به این رفتار غیر انسانی و ضد دینی، منتظر برخورد دولت سعودی با این افراد و اعمال اشد مجازات در مورد آنها هستیم.

همچنین وی افزود: نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در ریاض و جده  تا حصول نتیجه مشخص پیگیر ماجرا خواهند بود و متعاقبا نتایج آن در اختیار خانواده ها و افکار عمومی قرار خواهد گرفت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    اوه چه خشن ! عربستان خاورمیانه رو شخم زده تازه آقایون از خواب زمستانی بیدار شدند گویا !
  • حمید کلباسی ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    خاک بر سر شاه دیوانه وهابی با این پلیس کثافتش . بهترین کار تحریم اعزام ایرانیها به عربستان سعودی حداقل برای یکی دو سال است .
  • همایون ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    در آرزوی یه پاسخ کوبنده از دولت موندیم....اون از اردوغان ...اینم از این....
  • وهاب ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    سفر حج در زمان حکومت وهابی ها به عربستان ، یاری شیطان و جنگ با خداست.
  • وهاب ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    سفر حج در زمان حکومت وهابی ها به عربستان ، یاری شیطان و جنگ با خداست.
  • ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    نمیدونم سری قبل هم یه دیپلمات خارجی هنگام مستی تو ایران یه نفرو زیر گرفت با ماشین و در رفت آخرش مشخص نشد چی شد
  • ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    آنها از خدا می خواهند رابطه ایران با شیعیان عربستان قطع شود. در عوض کسی از سفر به دوبی و آنتالیا ناراحت نمی شود!
  • ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    کسی که این حرفها را علیه عمره و حج دهانت گذاشته دشمن و منافق بوده است. آنها هیچ گاه علیه سفر به آنتالیا و دوبی و تایلند چیزی نخواهند گفت. عربستان از خدا می خواهد ایرانیها به عمره نروند. می بینید که دارد از صدور ویزا خودداری می کند. چون می داند سفرها اولا موجب ارتباط با شیعیان عربستان می شود. ثانیا کل درآمد حج و عمره یک بیستم درآمد سعودیها از نفت و ترانزیت دریای سرخ نمی شود.
  • ناشناس ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    واقعا چرا مسئولان وزارت خارجه تا این حد مماشات میکنند من که به عنوان یک ایرانی دیگه حالم داره به هم میخوره . اون از اردوغان این هم از این سگهای جهودی آقایان لبخند تحویل دهند
  • ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    خاك بر سرت مشرق با اين محافظه كاريت. شبه تجاوز بوده؟؟ رسما لواط كردن اونوقت شبه تجاوز بوده؟ تازه تيتر خبرتو هم جورى زدى ك حساسيت زا نباشه. حتى تو تيترهاى اولت هم نياوردى. كه چى؟ با حاج سلمان روابطتون نريزه به هم؟؟؟!
  • مهدی ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    سفربه حج عمره مستحبی درشرایط کشتارمظلومان توسط وهابیان حرام است
  • علیرضا ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    این عربستانیهای وهابی کثیف خادم حرمین هستند یا خادم شهوتشان؟ هیچ حیوانی اینجور نیست.
  • ایرانی ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    مشرق چه خبر، نیستی .اگر اینقدر که توافق رو پوشش دادی یکم به کارهای این وهابی ها توجه میکردی بد نبود.
  • عدالت ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    موشک جواب موشک واسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس