کد خبر 402060
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶

کاپیتان تیم ملی بسکتبال می‌گوید در آستانه مسابقات انتخابی المپیک، زمان در حال از دست رفتن است و بلاتکلیفی به سود بسکتبال نیست.

به گزارش مشرق، صمد نیکخواه بهرامی با ابراز نگرانی از بلاتکلیفی فدراسیون بیان کرد: به نظر من هرچه زودتر باید رییس فدراسیون مشخص شود. نباید اینقدر زمان از دست می‌دادیم. اکنون مهم ترین مساله برای بسکتبال ایران این است که رییس فدراسیون معین شود. باید خیلی سریع انتخابات برگزار شود و رییس کارش را آغاز کند. با شرایط کنونی نمی توان هیچ تصمیمی برای فدراسیون گرفت و تنها از دست دادن زمان مطرح است. ما امسال انتخابی المپیک را پیش رو داریم و باید خیلی سریع برای انتخابی این بازی‌ها آماده شویم.

او در پاسخ به این سوال که این روزها صحبت از انتخاب سرمربی تیم ملی است به نظرت در این مقطع مربی ایرانی مناسب است یا خارجی؟ تصریح کرد: مهم‌ترین نیاز بسکتبال برگزاری انتخابات است. اکنون که نمی‌شود مربی انتخاب کرد. یک مربی خارجی یا ایرانی جذب می‌شود بعد رییس آینده نمی‌خواهد با او کار کند. مربی خارجی باشد قراردادش گارانتی است و فدراسیون به مشکل می‌خورد. بعد اگر تیم ملی نتیجه نگیرد رییس می گوید مربی را من انتخاب نکردم. باید خیلی سریع رییس فدراسیون مشخص شود و برنامه‌هایش را عملی کند.

نیکخواه بهرامی در پاسخ به این سوال که در بهترین شرایط شانس ایران برای کسب سهمیه المپیک چقدر است؟ گفت: شانس زیادی داریم چون تیممان واقعا خوب است. البته اگر همه بازیکنان سلامت باشند و تدارکات خوبی داشته باشیم می‌توانیم سهمیه بگیریم. چین تیم خوبی دارد و میزبان است، فیلیپین بازیکن آمریکایی‌اش را در این بازی‌ها به میدان می‌فرستد،‌کره جنوبی قهرمان بازی‌های آسیایی است و تیم خوبی اعزام می‌کند و لبنان هم با قدرت وارد رقابت‌ها می‌شود. کارمان سخت است اما شانس زیادی داریم.

کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران شرایط تیم پتروشیمی را مناسب توصیف کرد و گفت: با آغاز نیم‌فصل دوم کارمان دشوارتر خواهد شد و باید بیشتر تلاش کنیم چرا که همه تیم‌ها به هماهنگی مطلوبی رسیده‌اند.

وی درباره شرایط تیم بسکتبال پتروشیمی پیش از آغاز نیم‌فصل دوم لیگ اظهار کرد: خدا را شکر تمرین‌های خوبی داشتیم و همه بازیکنان با بهترین شرایط کار کردند. همه چیز عالی است و بازیکنان به هماهنگی و آمادگی خوبی رسیده اند و با تمام توان در هفته دهم به میدان می‌رویم. از پنجم فروردین تمرین‌های ما برگزار شد و به صورت فشرده کار کردیم تا در دور برگشت بتوانیم نتایج لازم را کسب کنیم. به هر حال همه تیم‌ها شرایط خوبی کسب کرده‌اند و مطمئنا رقابت‌ها در ادامه دشوارتر می‌شود و باید آمادگی بیشتری داشته باشیم.

کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که وضعیت بازیکنان خارجی پتروشیمی چطور است؟ بیان کرد: بازیکنان خوبی داریم. خوب تمرین کرده‌اند و از بازیکنان خوب محسوب می‌شوند. باید ببینیم در دیدارهای حساس چه عملکردی خواهند داشت. مطمئنا یک بازیکن خوب خودش را در دیدارهای حساس و در لحظه‌های تاثیرگذار نشان می‌دهد.

او در پاسخ به این سوال که گیبسون چه زمانی به تیم اضافه می‌شود و آیا آمادگی خواهد داشت؟ گفت: گفته‌اند که قرار است تا بیست و پنج فروردین به تیم اضافه شود. بالاخره او بازیکنی توانمند بوده و با توجه به اینکه مصدومیت داشته می‌آید و شرایطش را نشان می‌دهد.

ملی‌پوش تیم بسکتبال پتروشیمی در پاسخ به این سوال که دیدار برابر صنایع را چطور می‌بیند؟ بیان کرد: فاصله کمی با صدر جدول داریم و نمی‌خواهیم این فاصله بیشتر شود. باید در تمام دیدارهایمان حداکثر نتیجه را کسب کنیم تا در کورس قهرمانی بمانیم. صنایع نیز در لیگ حرفه‌ای تیم خوبی شده و هماهنگ‌تر و منسجم‌تر کار کرده است. با این حال ما برای برد به میدان می‌رویم. ما به ترتیب با صنایع، نفت و شهرداری گرگان بازی داریم و باید در این مسابقه‌ها نتایج لازم را کسب کنیم و خودمان را به صدر جدول نزدیک کنیم.

نیکخواه‌بهرامی افزود: در نیم‌فصل دوم تیم‌ها شرایط بهتری دارند چرا که به هماهنگی بیشتری رسیده‌اند. رقابت در بالای جدول بیشتر می‌شود و دیگر تیم‌ها نیز برای رسیدن به پلی‌آف تلاش می‌کنند. مطمئنا این رقابت سطح کار را بالا می‌برد و باید بیش از پیش تلاش کنیم تا غافلگیر نشویم. اکنون همه تیم‌ها شرایطی دارند که اگر برابرشان غفلت کنیم ضربه می‌خوریم. پس از این مرحله نیز کارمان دشوارتر خواهد شد چرا که باید با تیم‌های صعود کننده به مرحله بعدی برای رسیدن به فینال و قهرمانی مبارزه کنیم.

ملی‌پوش تیم پتروشیمی انتخاب فرزاد کوهیان به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان را بهترین انتخاب توصیف کرد و گفت: انتخاب آقای کوهیان بهترین انتخاب بود. البته فکر نمی‌کردم او قبول کند با این حال حضور آقای کوهیان در تیم ملی جوانان فرصتی برای بازیکنانی است که زیر نظرش هستند.

تیم بسکتبال پتروشیمی در هفته دهم لیگ حرفه‌ای مهمان صنایع ماهشهر است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس