کد خبر 401619
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱

فرماندهان ارتش کشورهای عضو ائتلاف سعودی در نشستی با بررسی روند عملیات موسوم به «طوفان قاطع» علیه یمن، همچنین احتمال مداخله زمینی در این کشور را بررسی کردند.

ائتلاف سعودی جنگ زمینی علیه یمن را بررسی کرد
به گزارش مشرق، «اسکای نیوز» نوشت: سخنگوی رسمی نیروهای ائتلاف سعودی اعلام کرد فرماندهان ارتش نیروهای ائتلاف، عصر دیروز- جمعه- در نشستی مهم‌ترین تحولات از زمان آغاز عملیات «طوفان قاطع» و روند این عملیات را بررسی کردند.

این سخنگو افزود: در این نشست تمام سناریوهای احتمالی «طوفان قاطع» با تمام جزئیات از جمله سناریوی مداخله زمینی در یمن در مرحله بعدی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

براساس این گزارش، فرماندهان ارتش کشورهای مشارکت کننده در ائتلاف، عصر جمعه نشستی را در «ریاض» پایتخت عربستان سعودی برای بررسی عملیات نظامی علیه انقلاب یمن و نیز تشدید حملات علیه نیروهای «الحوثی‌ها» تشکیل دادند.

عربستان سعودی که رهبری ائتلافی متشکل از 10 کشور را به عهده دارد از پنجشنبه هفته گذشته حملات هوایی علیه ملت یمن را بدون مجوز سازمان ملل متحد و با هدف حمایت از مشروعیت «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن، شروع کرده است.

پس از ناکام ماندن حملات هوایی ائتلاف سعودی در تحقق اهداف مورد نظر یا همان واداشتن انصار الله به تسلیم و نشستن پای میز گفت‌وگو در ریاض، «ریاض یاسین» وزیر خارجه یمن، چهارشنبه گذشته اعزام نیروهای زمینی ائتلاف برای جنگ با الحوثی‌ها را خواستار شد.

این در حالی است که کارشناسان تأکید می‌کنند عربستان سعودی در صورت اقدام زمینی علیه یمن به دامی بزرگ گرفتار خواهد شد؛ زیرا انصار الله در جنگ‌های چریکی مهارت دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس