کد خبر 401544
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳

شورای موسوم به "علمای بزرگ" سعودی با انتشار بیانیه‌ای تجاوز نظامی به یمن و کشتار ملت این کشور را "جهاد در راه خدا" توصیف کرد.

به گزارش مشرق، شورای موسوم به "علمای بزرگ" سعودی با انتشار بیانیه‌ای تجاوز نظامی به یمن و کشتار ملت این کشور را "جهاد در راه خدا" توصیف کرد.
 
دبیرخانه شورای علمای بزرگ عربستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: "طوفان قاطعیت، جهاد در راه خدا است".
 
به نوشته روزنامه القدس العربی، این بیانیه از تجاوز نظامی ارتش سعودی درچارچوب عملیات موسوم به "طوفان قاطعیت" تقدیر کرد و مدعی شد: این عملیات برای یاری رساندندن "به برادرانمان" در یمن علیه یک گروه منحرف است که می خواهد یمن و تصمیم گیری ها در آن را قبضه کرده و به طرف های خارجی خدمت کند.
 
فهد بن سعد الماجد دبیرکل شورای علمای بزرگ عربستان بدون اشاره به قربانی شدن بیش از 500 نفر و زخمی شدن نزدیک به 2 هزار نفر از مردم یمن از آغاز تجاوز نظامی عربستان به یمن گفت: صحت و سلامت همه نیروهای نظامی و همه اقشار ملت برادر یمن را از خداوند خواستاریم و کمیته دائمی فتوا پیشتر فتوایی صادر کرد و گفت؛ کسی که در راه خداوند در نبرد با دشمن کشته می شود، شهیدِ نبرد است که غسل داده نمی شود و کفن نمی شود بلکه با لباس خودش به خاک سپرده می شود.
 
وی در اشاره به کشته شدن یک نظامی سعودی به نام سلمان بن علی المالکی در جریان تبادل آتش با نیروهای یمنی در طول مرز مشترک دو کشور گفت: ما این فرد را شهید در راه خدا می دانیم و اجر و ثواب شهیدان را برایش آرزومندیم.
 
در این بیانیه آمده است: ما به همرزمان سلمان بن علی المالکی مستقر در مرزها و نیروهای رزمی در چارچوب عملیات طوفان قاطعیت می گویم که اجر کارشان را خداوند عطا می کند و عظیم ترین کاری که بنده را به خداوند نزدیک می کند، دفاع از حرمت دین و مسلمین است.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    0 0
    چه قیافه های غلط اندازی...
  • هموطن ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    0 0
    خدای انها همان لاتومنات وعذی است انها دراین خصوص جهاد میکنند که این سه خدای خودشان را خشنود کنند مثل سگ مشروبات الکلی میخورند ایاذ باله نگهبا حرمین شریفین هم خودشان را معرفی میکنن ای خدا شمارا نابود کنه انشااله
  • ستار ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    هزاران نفر از مسلمانان ( اغلب زن و کودک )افغانستان ، پاکستان ، یمن... توسط هواپیماهای بدون خلبان آمریکائی ، قتل عام شده اند ، میلیونها مسلمان بیگناه در فلسطین و لبنان توسط اسرائیل و آمریکا و انگلیس ، کشته و آواره شده اند ، میلیونها مسلمان مظلوم دیگر در میانمار توسط حاکمان ظالم بودائی مذهب این کشور ، کشته و آواره شده اند ، هزاران مسلمان بدبخت توسط مسیحیان آفریقائی در آفریقای مرکزی ، سلاخی شدند ، آنوقت این مفتکی های تهی مغزِ کاخ نشین، رگ غیرتشان نجنبید و اعلام جهاد نکردند ، حال چه اتفاقی افتاده است که شیعیان یمن با حمایت اکثریت مردم این کشور پس از سالها اعتراض و راهپیمائی و بدون کمترین خون و خونریزی و بدون اینکه به مرزهای کشور عربستان ، متعرض شوند ، در حال پیروزی و ایجاد حکومت مردمی بودند ، این شیوخ وهابی از خواب خود خواسته بیدار شده و اعلام جهاد میکنند؟ مگر به شهرهای عربستان ، تجاوزی صورت گرفته است؟ مگر خونی از دماغ شهروند عربستانی جاری شده است ؟ مگر حمام خون در یمن جاری شده است ؟ مگر مسلمانان در یمن آواره شده اند ؟ این ، چگونه حکم جهادی است که همه صلیبیون ( آمریکا ، انگلیس ، فرانسه ، اسرائیل...) از آن حمایت میکنند؟ چگونه است که مفتیان درباری آل سعود ، بر علیه جنایات صلیبیون ، اعلام جهاد نمیکنند ولی در برابر مسلمانان آزادیخواه ، حکم جهاد صادر مینمایند و همه ظالمان دنیا نیز به این طوفان قاطع جهادی!!! کف میزنند و هورا میکشند؟
  • محمد علی ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    از قدیم گفته اند از دعای گربه کوره سقف خلا هم پایین نمی آید.لعنت بر اسلام اشرافیت و بربریت ابوسفیانی که ریشه در اعماق ضلالت دارد و افق برتر آنه سیاه چاله هایی است که از شهوات آنها نشأت گرفته است.
  • ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    یاد شریح قاضی افتادم حسین مرتد و از دین خارج است با او قتال کنید..... ...... ای نفتی مفت و زبون نشنیدی درد عموم دلمان خون است از دست شما بکشید ما را بکشید ما را کار دنیا این بوده و.هست دشمن آل علی زبون بوده و پست گر خامنه ای حکم جهادم بدهد ارتش دنیا نتواند که جوابم بدهد مفتی کور و کثیف، ملحد شده ای از کار آن دنیا فارق شده ای بگیر و ببند و به دوش و بنه برای یکی روز دیگر بنه اگر امروز فریاد رس برسد مهدی فاطمه یک روز برسد آنچنان بر فرق کثیفت بزند آنچنان خوار و ذليلت بکند که دیگر هی دم از مفتی نزنی صحبت از زر و شرو شور نزنی گر تو را مهد شهادت نامد غره ز فر و شوکت نامند به چه روی برایت ز داعش نزنی هر دم از فاسق جاهل بزنی برو ای دوست فکر دگر باید کرد زین جهان وصف تماشا باید کرد تو.دگر مایه شرمندگی ما شده ای جهل و خریت یک جگر ی تو شده ای تا کی دم ز سازش بزنی بر نفیر فاسق صهیون بزنی برو و ز مرشد ما آموز مرام وصف عاشقی یار بياموز مرام سید ما دم از معرفت هی بزند صحبت از برادر برادر بزند او بگوید دین ما، دو بالی دارد پلکانی ز صفا و جمالی دارد شیعه سنی هیچ تفاوت نکند لیک جلوه در غزه نمایان بکند پوز یهودی به خاک هی مالند سخره این دنیای پر از بوق کنند شیعه سنی دو برادر باشند اختلاف!هی هات برادر باشند تویی آن مزدور کثیف جاهل هی زنی بر طبل تضادی باطل سید ما دم از نور بزد خطی از نور بر آشوب بزد نظرتون چیهم دو بالی دارد شیعه سنسنی
  • ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    سلام بر برادران مشرق من شعری را کاملا بداهه سردردم و فرستادم اگر خو استید کار کنید لطفا ایمیل حقیر را از زیر آن به رسم امانت درج نفرماييد سپاسگزارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس