کد خبر 401528
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲

وزیر خارجه عراق از توافق اولیه میان ایران و گروه ۵+۱ استقبال کرد و آن را کمکی برای تقویت صلح و ثبات منطقه دانست.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه عراق از توافق اولیه میان ایران و گروه ۵+۱ استقبال کرد و آن را کمکی برای تقویت صلح و ثبات منطقه دانست.
 
«ابراهیم جعفری» وزیر خارجه عراق امروز (جمعه) در یک نشست خبری در بغداد اعلام کرد که حل هر بحرانی در منطقه خاورمیانه به منزله تحولی جدید است که به صلح و امنیت کمک می کند. برای ما مهم است که همه آنچه بحران آفرین است حل و فصل شود. ایران در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نمی کند و هرگز دخالت در امور داخلی خود را نیز نمی پذیرد.
 
وی در ادامه با اشاره به دیدار قریب الوقوع از قطر برای بهبود روابط میان دوحه و بغداد گفت: ما به دنبال گسترش روابط خود با کشورهای دنیا برای تحقق منافع خود هستیم.
 
ابراهیم جعفری با اشاره به تلاش عراق برای خروج اتباع خود از یمن بیان کرد: ما از ابتدای بحران یمن تمام تلاش خود را برای حمایت از عراقی های مقیم این کشور به کار گرفته ایم، اما نمی خواهیم بدون برنامه آنها را خارج کنیم زیرا با توجه به ادامه بمباران ها جان آنها به خطر می افتد.
 
وی ضمن مخالفت مجدد بغداد با دخالت نظامی خارجی در یمن افزود: عراق به اطلاع سعودی ها رسانده که قصد بیرون آوردن اتباع خود از یمن را دارد و سعودی ها نیز استقبال کرده اند.
 
وزیر خارجه عراق همچنین تاکید کرد که برای تحسین روابط با قطر به زودی راهی دوحه خواهد شد.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس